Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlak oleje motoru

Od: kejmilos® odpovědí: 11 změna:
avatar kejmilos

Zdravím, prosím o radu ze signalizací tlaku oleje motoru v Octavii 2 ( motor 2.0 FSI ) . Po prvotní signalizaci bylo auto odstaveno. Měnili se rozvody ( byly v plánu ) a při jejich výměně,mě kolega ujistil, že problém je skrz unik paliva přes vstřikovací čerpadlo do prostoru oleje. ( čerpadlo umístěno na vačkách motoru). Takže při výměně rozvodů bylo vyměněno i tohle čerpadlo a veškeré drobnosti okolo. Byla sundána i vana a sací koš uplně čistý a měření tlaku oleje taky v pořádku. Motor jede krásně potichu a pravidelně, ale problém přetrvává a párkrát za jízdu se stále objevuje hláška tlaku oleje. Čidlo taky v pořádku. Nemá někdo s tímto zkušenost, popř. přidat svůj názor, kde by mohl být problém? Díky

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jd
hodnocení

0x

A nepletete si tlak a hladinu oleje, že ne? Ale tenhle model už to píše přímo na maxidotu že?

Možná by to mohl dělat i špatný kontakt na víku motoru.

Kaźdopádně si nechat pořádně změřit skutečný tlak oleje, a pokud bude ok, tak je to třeba kabeláž nebo vadný (neorigo) čidlo?

Pokud skut. tlak ok není tak to může být i poškozená klika, cokoliv, kde se ztrácí tlak. Co turbo nekouří to, že by šel olej do sání, to jste zkoukli? Úbytek oleje není?
tip: Není moc řídký olej?

Ps: když tě kolega ujistil, tak zřejmě to ví nejlíp, tak ať ti teď zaplatí zbytečně vyměněný díly :) Ono v tomhle stavu pak už auto mechanik kamufluje co se dá, aby nebyl za pitomce. já na rovinu říkám, že nejsem auto mechanik, z ovcí2 nemám zkušenost, a vařím z vody v tomto případě...

hodnocení

Díky za odpověď. Kolega je zároveň mechanik v autorizáku a je fakt, že jsem se špatně vyjádřil, tedy předpokládal, že by to mohlo být naředním oleje vniklým benzínem skrz vstřikovací čerpadlo. Ano a jedná se o hlášku tlak oleje a maxidot." Tlak oleje zastavte motor ". Čidlo je v pořádku, dokonce provedena výměna za nové, ale hláška se objevuje tak či tak.Turbo nemám jde pouze o FSI, olej se neztrácí...

jd

A čím, kde a jak, a za jaké teploty oleje jste ten tlak naměřili a jakou hodnotu?

to čidlo tlaku je určitě Originální? Pokud tam narval třeba nový ale neoriginální čidlo, může to dělat problém, anebo špatný kontakt na to čidlo, doporučuju zkontrolovat napružení kontaktu svorky... Ono je dost dobře možný, že jste vyřešili problém s tlakem, ale vyměnily jste a dali jste vadný čidlo nebo poškodili kabel :) Ale možná mám jenom hodně bujnou fantazii., profi deformace :)

Ps: VAGCOMem (nebo Vasilem anebo čím se to dělá teď v autorizáku) ten tlak (pokud je v měřených blocích hodnot ECU motoru 01) načetl? Nevím jak se to u těchto modelů chová, ale origo VCDS kabel mám :)

hodnocení

Čídlo bylo měněno na náhradu o HELLA a problém přetrval, takže sem vrátil originál zpět, jinak hodnoty " bar " obou čidel stejné. Kontakty vyčištění a napružení drátu na svorce není :) Auto používám normálně a nic nenasvědčuje změně, motor šlape jak hodinky. Možná něco riskuju, já vím :) Čím to měřil nevím,ale nechám tlak ještě jednou proměřit a jak bude vše OK půjdu dál laborovat, asi po drátech atd. Prozatím díky za Vaše odpovědi.

jd

Napružení kontaktu v dutince svorkovnice připojené na to čidlo. Protože když není napružený kontakt, tak jak se to auto klepe, tak to občas má kontakt a občas nemá kontakt, už chápeš? Jako když se ztrácí spojení. Samozřejmě ještě prostříknout Kontaktolem... prostě tohle jsou banální závady aut.

Nevím zda VAG diagnostika by detekovala sama sporadickou závadu přerušeného vodiče. To by musel sdělit někdo, kdo to čidlo měnil nebo to zkoušel, jak se to chová

jd v autorizáku se léta používá ODIS

 

asd1
hodnocení

0x

Pokud je v pořádku tlak oleje i čidlo tlaku oleje, tak zbývá kabeláž k čidlu, konektory adt.

Nebo je tlak opravdu nízký (jak a čim tlak oleje měřil?) a pak to může mít hned několik příčin, klidně vyjetý ložiska kliky..

hodnocení

Chápu, ale mohl by se tenhle problém s ložisky projevit nějak na chování motoru? Totiž motor jede absolutně perfekně,prostě jak má? Pravidelný, čistý, tichý chod :)

jd

v počátku ne... Ale základem je změřit ten tlak fyzicky, což teda člověk s autořrizáku by mohl i znát. Já to neznám tak ti s tím neporadím. Nejlíp když si vyfotíš p jeho manometr jak to na 90°C oleji měří a kolik :) A fotku nám sem pěkně hodíš

pak teprve bych kolegovi i něco věřil.

---

každopádně viděl jsem i poškrábanou kliku, myslím že se tomu říká šály (ojniční ložiska), přidřená klika, kde ten olej ucházel. A teď je otázka, co je příčina a co je následek, O tom jsem mluvil výše, že ti auto odborníci to nakonec tak zamotají, že jsi pravdu často nedozvíš, jak to bylo

hodnocení

V počátku, ne...Po kolika kilometrech se může nějaký probém s motorem,projevit? Netušíte?...auto normálně používám, vím že možná něco riskuju,ale motor šlape jak hodinky, nechám tlak ještě změřit a pak budu laborovat dál. Prozatím díky

jd

No pokud se zničí ložiska uložení kliky, tak může jít klika ven z motoru co já vím, nikdy jsem to nedokázal :))

A to mám zvýšený krouťák na motóru asi vo 70% :)

pokud je ten tlak fyzicky v pořádku, tak to tipuju na souběh nějakých špatných okolností měření a svorkovnice a čidla

Ale moc bych nevěřil kolegovi, že ten tlak fyzicky měřil při teplem motoru a olej, což je dost důležité... tak jestli se vůbec nevyjádřil k tomu, jaký olej používáš, že by řídkou long life?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]