Nejste přihlášen/a.
Jo aha, tak to jo.. Takže když mě provoz nafťáku stojí za rok cca 2,5 Kč/km, tak elektro jezdí za 0,8 Kč/km? Tak eště chvíli a začne to vydělávat
Kolik stojí kWh na rychlonabíječce?
Už jen "bezúdržbový elektromobil" je dobrej vtip
Tak ale nabíjet jde zadarmo ze solárů, ty rostou zadarmo na solárovníku, přijedeš večer z práce a ráno máš nabito
Stále moc nerozumím té ekonomické stránce elektromobilu, kdy se každý ohání nižšími výdaji za pohon, ale neřeší, že vozidlo stojí v pořizovací ceně třeba dvojnásobek. V dnešní době, kdy se běžný zákazník nedostane k žádné slevě, o to citelnější.
To přidej. Slušný auto který ti vydrží 10 let koupíš za 200k, podobnej elektro na 10 let musíš novej za mega. A jsi 800k v mínusu už při nákupu, to nedoženeš ani elektrikou úplně zadarmo
Ale chlapy vy pořád zapomínáte že co chvíli budou elktromobily elektřinu vyrábět a v kýblech dodávat do obchodů...
stir: Když vezmu v úvahu, že konvenční vozidlo v ceně kolem půl milionu stojí v podobě elektromobilu kolem milionu, vychází mi stále půl milionu na tankování. To je tak odhadem 6-7 let provozu spalováku.
Ovšem konvenční vozidlo běžně vydrží 15 let i víc, u el. se dá čekat max. po 10 letech nová baterka a jako ojetina to je neprodejný. Takže ty miliony máš hned dva a klasický auto půl mega. A hned je ta úspora na palivu vtipná...
Běžný člověk jezdí tak 15 kkm ročně, kdyby ušetřil 1,5 Kč na kilometru tak to je za 10 let 225 kKč, dalších 1/4 mega ti do vyrovnání nákupky chybí a to v případě že by klasický auto vydrželo jen 10 let. Spíš vydrží dýl, takže elektromobil se ti úsporou paliva s klasikou vyrovná až tak za 30 let protože musíš koupit další káru za mega... (při dnešních cenách, nahoru ale půjde oboje a auto může jezdit nejen na naftu/ benál ale i na plyn). Takže finanční výhodnost je jen sluníčková propaganda.
Jakože el. brzdy nemá? Naopak jsou míň zatěžovaný = dřív odejdou na korozi. Veškerý podvozkový díly jsou masivnější = dražší (půl tuny baterek + silnější kastle aby to unesla). Jediný co neni je ten olej. Rozvody nepočítám, termíny výměny jsou na životnosti baterky a rozvod za 30k je trošku levnější než 300k za baterku (a na normální auta je rozvod materiál klidně jen 2k + 3h práce)
Pokud jezdíš 15kkm ročně tak za 10 let ušetříš na palivu těch 225k, kde máš tu úsporu když nákupka + palivo spalovák tě stál 1 M a elektro 1,25 M. A to ti do těch 10 let nesmí chcípnout baterka. A spalovák ti vydrží klidně ještě jednou tolik..
jenyk: Nejde to srovnávat protože baterie v elektromobilu a baterie v akunářadí je úplně jiný typ. Pod zkratkou LiIon je tuna dalších typů. Dokonce třeba i ten Nissan LEAF má v první generaci úplně jinou baterii, než v druhé. Přesto se označení nemění.
to asd1: má praxe je takováhle... 9 let starý Nissan LEAF, najeto 96tis. brzdy původní. Jak kotouče, tak destičky a ještě dlouho tam vydrží. Poslední servis mělo auto před 4 roky a to se jen měnila chladící kapalina. Od té doby nulová údržba. Baterie je stále původní a stále funguje. Nyní sice s o něco menším dojezdem, ale pro mé každodenní používání je dostačující. Nabíjení realizují krom 3 měsíců v roce z 90% ze soláru. Takže náklady na provoz jsou opravdu za hubičku. Zbylé tři zimní měsíce co nabíjím ze sítě je cena za km stále nižší o 1 kč na každém kilometru oproti naftě. A to po zdražení cen elektřiny! Protože mám ale ceny zafixované, tak aktuálně je rozdíl 2,20Kč na každém kilometru oproti mému golfu v naftě. Při nájezdu asi 14tis. km za rok bych tak ušetřil 28 tisíc pokud bych nabíjel jen ze sítě. Protože mám ale solár, tak je úspora ještě větší. + ten servis. Vozidlo jsem kupoval jako 5ti leté, takže cena byla 300tis. a né ty miliony jak o nich píšete. Protože jsem naprosto spokojen, tak se už dívám po druhém BEV abych nahradil i mé minoritní vozidlo Golfa Varianta. A jen tak mimochodem. Nový Golf Variant má ceny od 700 tis. a použitelný je až tak od 800tis. Takže ten rozdíl do fungl nového BEV není až tak velký.
Není trochu škoda, že se skoro každé téma o výběru vozidla strhne v shitstorm o elektromobilech?
nox: souhlasím s tím že je to tady shitstorm. Jenže pokud tu někdo řeší vhodnost nějaké koupě vozidla, tak by měl zvážit všechny eventuality. Já sám tvrdím že elektromobil není pro každého a jsou skupiny lidí pro které je to vyloženě špatný vůz. Na druhou stranu existuje mnoho lidí, pro které by to mohlo být ideální vozidlo, ale drží se nějakých podivných předsudků a nepravd. Proto se to snažím uvádět na pravou míru a často uvádím vlastní zkušenost. Protože ta shitstorm začíná nejvíce u odpůrců něčeho nového. Ti šíří blbosti které bijí do očí každého kdo trochu umí přemýšlet. Viz v jiném vláknu hláška že baterie umírají po 5 letech a pisatel nebere vůbec v potaz to, že záruka na baterii bývá obvykle 7 a více let. To jsou ty důvody proč udávám vlastní praxi. Není to tak černé jak to tu mnoho lidí líčí. Není to ale ani tak zářivě bílé jak tu líčí štír i když má v mnoha ohledech pravdu.
stir: jj.. ty ceny letí nahoru. Díky tomu mám LEAFa už 4 roky a stále má stejnou cenu Zatím mám v merku od MG jejich kombíka MG5. Je to momentálně jediný BEV kombík co se vyrábí a má se začít prodávat u nás příští rok. Nákup ale plánuji za zhruba 2 roky. Snad tedy bude do té doby větší výběr. Co ale vím, že VW nechci ani kdyby měli kombíka.
Docela se mi ale líbil i nový Renault Megane. Má dobré spotřeby. Jen ten kufr by se mi hodil větší, aby se mi do něj vlezl pes.
Za mne je VW ID exteriérově pěkné, ale interierově velmi špatné až katastrofické. K tomu špatný infotainment a zastaralý sw obecně. Časté střídání ve vedení a konkrétně aktuálně poslední vyhození Diesse je známkou molocha zmítajícího se v posledních smrtelných křečích. Co se týče kvality a spolehlivosti, tak s tou nejsem spokojený už u mého Golfa. Takže suma sumárum bych viděl konec koncernu jak jej známe dnes, do 15 let. Raději zkusím číňana.
Předokolky mi nevadí. Však LEAF je taky předokolka a ač má pěkný záběr při akceleraci, tak jsem nikdy neměl problém s prokluzem kol. Spíše mne udivilo a nevím jestli je to náhoda, nebo jev LEAFu, že se mi poměrně rychle sjely gumy na pravé straně vozidla (prohazuji jen přední se zadníma). Pokud by to nebyla náhoda, tak si to vysvětluji né úplně vhodným diferenciálem, který zabírá více pravým kolem. Při té silnější akceleraci by pak mohly víc mizet gumy.
S tím Meganem fakt nevím. Musel bych ho omrknout v reálu. Ale myslím si že můj pes by se tam na krátkou jízdu asi vlezl, ale na delší jízdu to není, protože by se nehnul.
Já to nikdy neřešil, ale chlapi v hospodě říkali - dýzl je těžkej oproti benzínu, takže často odchází tlumiče, čepy, silentbloky, nápravnice... prostě je dražší servisování...
berge možná tak u Feldy kde s těžkým motorem náprava moc nepočítala Mondí 300kkm a všechno původní nic se netřepe. Vlastěn jo tyčky stabilizátoru za tři kila
Dražší servis ano, víc oleje častější výměny, dražší filtr paliva atd., ale bohatě se to zaplatí úsporou za palivo. Jen to nesmíš prochlastat Mmch. moderní benzín litrovej oturbenej tříhrnek na tom s údržbou fakt líp neni.. A s životností už vůbec ne.
Diesel má drahší servis jako benzín v značkovým servisu , napr. Mercedes i pri bežné výmene oleje plus nejaké malé opravy. Když pujdete do jiného servisu muže to být levneji.
To že má nafta dražší servis je diskutabilní a záleží kdo a jak to které auto servisuje.
Pro normálního smrtelníka, který nemá potřebu autorizovaného servisu a co jde servisuje sám je ta cena u obou +- stejná. Viz třeba olej a olejový ftr pro dva různé dvoulitry (RFN a RHY) je stejný.Přímo pro oba motory dle OEM kódu je určen olejový filtr Purflux LS 923.
S dieslem i 1,9 dokazu jet za 4,8 a kdyz na usporu tak klidne za 4,2... ale to uz je na hrane
s benzinem s timto vykonem? Tak za 6 a vic?
ale pozor, na popojizdeni do 20 km denne diesel radsi ne, zvysena udrzba dobijeni aj.
Štíre, takže do mého auta pro radost Vás asi neposadím, že? Žádná elektronika, ABS, asistenti, má to jednookruh brzdy, bez posilovačů... bez problémů. Padesát let starý VW...
stir - to že na manželce šetříš a koupíš ji socku, tak to nemůžeš brát jako že je spalovák bez funkcí.. Moje žena má spalováka za necelýho půl mega a kromě mechanické ruční brzdy nic z toho co popisuješ nemusí dělat (ano reakce na plyn není okamžitá). Žena s tím dokáže jezdit kolem 4l nafty na 100km. Nádrž má naplněnou za 5 minut a dá se říct, že všude.. Pro mě je elektromobilita jako alternativa ale vadí mě její vnucování. A ještě jsi mě neodpověděl, za kolik je kWh na rychlonabíječce, mě by to fakt zajímalo... Protože argument že máš FVE neberu - já si kůli naftě taky nedělám doma vrt a rafinerii.
@stir
elektromobil jako první někdy před více než sto lety překonal rychlost 200 km/h. Proč se za tu dobu nijak moc neposunul?
Jo k brždění se používají brzdy , ne rekuperace... to se pak každý chlubí jak má úsporné auto. Zkus s TESLOU šlápnout na plyn do táhlého kopce a pak se můžeme bavit o spotřebě,ne když jedeš z kopce ...
Nemůžeš počítat cenu za kilometr jen palivo, ale kompletní náklady, tam už elektormobil tak výhodnej neni, spíš je na tom řádově hůř... A jde i o vlastnosti "motokára" je fajn, ale dvoutunová kára s asistentama je třeba na hrabačkách ve sněhu úplně na h., tam oceníš ten primitivní bazmek s šaltrpákou kterej jde rozhoupat abys vyjel, na některým povrchu musíš "hrabat" a protihrab natom nefunguje. atd. Omezený dojezd - prakticky to jsou auta do města na krátký dojíždění práce/ nákup a na veškerý výlety musíš řešit jinak, letadlem nebo půjčovat. Nebo mít pakárnu s nabíjením. A to je zatim el. jen malý procento aut, až jich budou miliony tak to bude úplně jinej level, těžko budeš mít u dálnice 300 stojanů a atomovej reaktor (si spočítej kolik se u pumpy vystřídá aut za hodinu a představ si že všichni by místo tankování dobíjeli
jenyk: s tím letadlem jsem si vzpomněl na vtip jak policajti vyšetřují pád letadla:
"Jaké to bylo letadlo?"
"Proudové"
"Hmm..., tak napíšeme že vypli proud".
On principielně dražší servis u diesela oproti benzínu byl , ale to není myšleno jako kotouče, desky, atd. Ale zejména u starších už to bylo čerpadlo, vstřikovače, turbo, přicpaný intercooler, DPF, dávkování Eolis, Ad-Blue... A kolem toho bylo a je milion cinkrlátek... Ale současný benzín je na tom podobně.. Také má již DPF, přímý vstřik atd... Už těch rozdílů je minimum... Pominu tedy že starší diesely jsou už peleše a mají život za sebou , ale většina lidí jezdí ať se kouří z motoru jako sentinel. A každý nechce do konce života jezdit ve staré vybydlené peleši... Zejména bezpečnost je u nových vozidel úplně někde jinde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.