Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyplatí se moderní diesel?

Od: aldaa odpovědí: 95 změna:
Dobrý den uvažuji o tom, že omladim svůj vozový park. Nyní mám Golda čtvrté generace 1.9 TDI 81 kW najeto 350 tisíc km.
Uvažuji o něčem větším buď kombi nebo MPV kvůli mimcu.
Má otázka zní vyplatí se dnes moderní naftový motor, který má filtr pevných částic a bůhví co ještě? Můj roční nájezd je cca 15000km tak přemýšlím zda spíše nepořídit benzín?

 

 

95 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Držím se, jak mohu, těch starých 1,9tdi. Sice možná vyšší spotřeba, i vyšší pojistka, ale ty motory prostě jezdí a jezdí, žádné kraviny okolo... Pokud potřebujete větší auto, to už je problém. Já byl spokojený s jedničkovou galaxy, ale ta už téměř nejde sehnat.

 

asd1
hodnocení

2x

Moderní nafťák se vyplatí novej nebo zánovní, u olítanýho s 200 km než začne bejt výhodnej tak přijde drahý servis/ oprava.. To platí i o moderních benzínových turbomotorech (kde spotřeba je s naftou už docela srovnatelná)..

 

tttt
hodnocení

1x
Nájezd je hezká věc, ale jak dlouhý trasy.. aby se zahrál motor.
aldaa
hodnocení

No trasy to je různý většinou teď kvůli bližší práci jezdím denně cca 12 km jedná jízda. Občas když se jede do města tak 15 km a o víkendu třeba nějaký výlet nebo návštěvy tak 40 km.
Na takovéhle nájezdy si můžete vybrat auto jen podle velikosti a manželka ať vybere barvu. . Nemyslím to zle..ale vážně.
O motor nejde, jen olejová náplň se zahřívá hodně dlouho i u benzínu. Ten hliníkový blok se i u diesla zahřeje prakticky brzy. Na kratší trasy spíše atmosféru s nepřímým vstrikem, třeba odolné motory od hyundai cvvt

 

hodnocení

1x
avatar stir
S cenou nafty a benzínu se nevyplatí ani jedno. Takže zbývá bezúdržbový elektromobil.
Zatím co cena elektřiny letí dolů :)
A čemu to vadí, když to jezdí 3-4x levněji?

Jo aha, tak to jo.. Takže když mě provoz nafťáku stojí za rok cca 2,5 Kč/km, tak elektro jezdí za 0,8 Kč/km? Tak eště chvíli a začne to vydělávat :)

Kolik stojí kWh na rychlonabíječce?

asd1

Už jen "bezúdržbový elektromobil" je dobrej vtip *smich*

Tak ale nabíjet jde zadarmo ze solárů, ty rostou zadarmo na solárovníku, přijedeš večer z práce a ráno máš nabito *ua*

nox®

Stále moc nerozumím té ekonomické stránce elektromobilu, kdy se každý ohání nižšími výdaji za pohon, ale neřeší, že vozidlo stojí v pořizovací ceně třeba dvojnásobek. V dnešní době, kdy se běžný zákazník nedostane k žádné slevě, o to citelnější.

asd1

To přidej. Slušný auto který ti vydrží 10 let koupíš za 200k, podobnej elektro na 10 let musíš novej za mega. A jsi 800k v mínusu už při nákupu, to nedoženeš ani elektrikou úplně zadarmo *smich*

Ale chlapy vy pořád zapomínáte že co chvíli budou elktromobily elektřinu vyrábět a v kýblech dodávat do obchodů...

Radek přesně tak, hravě se vlezeš do těch 80hal. Stačí nabíjet doma ze zásuvky. Rychlonabijeni vyuzijes kolikrát ročně?
Nox započti k ceně spalovaku cisternu s palivem a budeš mít jiný výsledek.
nox®

stir: Když vezmu v úvahu, že konvenční vozidlo v ceně kolem půl milionu stojí v podobě elektromobilu kolem milionu, vychází mi stále půl milionu na tankování. To je tak odhadem 6-7 let provozu spalováku.

asd1

Ovšem konvenční vozidlo běžně vydrží 15 let i víc, u el. se dá čekat max. po 10 letech nová baterka a jako ojetina to je neprodejný. Takže ty miliony máš hned dva a klasický auto půl mega. A hned je ta úspora na palivu vtipná...

Běžný člověk jezdí tak 15 kkm ročně, kdyby ušetřil 1,5 Kč na kilometru tak to je za 10 let 225 kKč, dalších 1/4 mega ti do vyrovnání nákupky chybí a to v případě že by klasický auto vydrželo jen 10 let. Spíš vydrží dýl, takže elektromobil se ti úsporou paliva s klasikou vyrovná až tak za 30 let protože musíš koupit další káru za mega... (při dnešních cenách, nahoru ale půjde oboje a auto může jezdit nejen na naftu/ benál ale i na plyn). Takže finanční výhodnost je jen sluníčková propaganda.

Nox no vidíš, jsme u jádra pudla. Návratnost šest let a pak už šetříš. A to stále nepočítám servis, výměny oleje, brzd atd atd A kip normální auto v podobné výbavě, výkonu a automatem za půl mega? Takže už jsi pomalu na ceně ev.
asd1

Jakože el. brzdy nemá? Naopak jsou míň zatěžovaný = dřív odejdou na korozi. Veškerý podvozkový díly jsou masivnější = dražší (půl tuny baterek + silnější kastle aby to unesla). Jediný co neni je ten olej. Rozvody nepočítám, termíny výměny jsou na životnosti baterky a rozvod za 30k je trošku levnější než 300k za baterku (a na normální auta je rozvod materiál klidně jen 2k + 3h práce)

Pokud jezdíš 15kkm ročně tak za 10 let ušetříš na palivu těch 225k, kde máš tu úsporu když nákupka + palivo spalovák tě stál 1 M a elektro 1,25 M. A to ti do těch 10 let nesmí chcípnout baterka. A spalovák ti vydrží klidně ještě jednou tolik..

nox®
Tak to je opravdu rada nad zlato. Kupte si elektromobil, ať za šest let ušetříte. Většina lidí, co si nové vizidla kupuje to ovšem točí po pěti letech. Počítám, že kdo si dovolí elektromobil za milion a více, nepřemýšlí příliš nad tím, jestli jezdí o nějaký ten desetník levněji. Další náklady viz příspěvek výše a předpokládám, že si automobilky ty peníze za servis někde najdou. Co se týče cenové relace, tak se stejně pohybujeme v nějaké nižší třídě, kde ty rozdíly nebudou tak zásadní. Sám mám asi půl roku starý poměr, když si přítelkyně vybirala auto. Clio se 140 koňmi, skoro plná výbava, cenově jsme byli někde kolem 470tis. Podstatně menší Zoe s podstatně horší výbavou a jsme v základní ceníkovce na milionu.
Neznám lidi, kteří kupují nové auto co šest let. Většina nových aut u nás kupují firmy. Třeba Kona stejná výbava podobný výkon rozdíl cca čtvrt mega. Počítej úsporu 2kc na km. Samo čím víc jezdíš, tím je návratnost rychlejší, pro lidi co najedou pár km denně to nedává smysl. Každopádně cena aut se do tří let srovná a pak se ukáže, kolik z těch odpůrců bude chtít jezdit na benzinku nebo raději tankovat levněji doma. A pokud nebude utuchat solární boom na domech, lidi si už spalovák vůbec nekoupí, protože by to byl holý nesmysl.
nox®
Tak to já zase neznám moc lidí, kteří si kupují nové auta a nechávají si je déle jak pět let. Sám po pěti letech měním, pokud bude ještě v budoucnu za co. Elektro auta jsou sice zajímavé, ale bral bych maximálně jako druhé nebo třetí auto do baráku. Řízení je pro mne zábavou a k tomu chci ideálně manuál a plnotučný řev kobyl pod kapotou, k tomu už pak nějakou pěknou silničku a serpentiny. To mě baví, to vykouzlí úsměv. Umělý bzukot elektra moc ne. Velice rád tedy ten nesmysl budu dál podporovat a využívat, dokud mi to nezakážou kvůli těm, co musí ostatní přesvědčovat, jak báječné to je.
Tak to jsi ještě nejel v tesle 3 nebo bmw i3. To je teprve zábava, jako motokára a stačí pouze zadokolka, přesné dávkování, auto sedí jak přilepené, těžiště ideál 50 50 uprostřed a nízko, tu radost ti žádný spalovák nikdy nedá, jedeš jak po kolejích. Doporučuji půjčit na víkend nebo lépe týden, nevylezes z toho ven a výfuk ti určitě chybět nebude.
nox®

To asi nikdy nepochopíš. :)

Musíš počítat celkovou dobu vlastnictví. Navíc nechápu, proč je vhodné měnit spalovák po pěti letech. To se snad vyplatí na firmu, kdy ho dáš do nákladů. Jinak se nevyplatí pětileté auto měnit za nové, navíc když tu každý píše, že vydrží navěky :) EV je po pěti letech teprve zajetý a drží si cenu, navíc aktualizace každou chvíli, takže se pořád vylepšuje.
Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že po pěti letech sice bude EV zajetý, ale baterie bude na začátku konce. Vždyť tam jsou stejný články jako ve všech bateriových zařízeních. Vrtačky, pily, vysavače atd. A tam všude po pěti letech začíná konec. Napřed pomalý, neznatelný, ale čím dál rychlejší.
Baterie přežije zbytek vozu a pak ji rád zpeněžíš jako bateriové úložiště k solarum, kde nižší kapacita nevadí. To nejde srovnávat s Aku do vrtačky :)

Proč to nejde srovnávat, když články jsou stejný?

Mají buffer, nahoře i dole, takže se nevybije ve skutečnosti do nuly nebo nenabije do 100% i když ukazuje 100% To jsou extrémy, které baterii nejvíce ničí. Taky mají termomanagement, takže třeba když je chladná, neteče do ní takový proud a auto si ji předehřeje . To je ten hlavní rozdíl mezi baterií v mobilu a ev. Ale už se to dostává i do telefonů nebo tabletů. Mám tablet a dá se nastavit nabití do 85% i když ukazuje sto. U mobilu můžu nabíjet taky dvourychlostne, takže mám nastaveno pomalejším proudem, akorát si to hlídám do těch 80-90%
Jinak ještě třeba tesla používá i železo fosfatove a u těch je zase vhodné nabíjet na plno, takže ty jsou úplně blbuvzdorné.

jenyk: Nejde to srovnávat protože baterie v elektromobilu a baterie v akunářadí je úplně jiný typ. Pod zkratkou LiIon je tuna dalších typů. Dokonce třeba i ten Nissan LEAF má v první generaci úplně jinou baterii, než v druhé. Přesto se označení nemění.

to asd1: má praxe je takováhle... 9 let starý Nissan LEAF, najeto 96tis. brzdy původní. Jak kotouče, tak destičky a ještě dlouho tam vydrží. Poslední servis mělo auto před 4 roky a to se jen měnila chladící kapalina. Od té doby nulová údržba. Baterie je stále původní a stále funguje. Nyní sice s o něco menším dojezdem, ale pro mé každodenní používání je dostačující. Nabíjení realizují krom 3 měsíců v roce z 90% ze soláru. Takže náklady na provoz jsou opravdu za hubičku. Zbylé tři zimní měsíce co nabíjím ze sítě je cena za km stále nižší o 1 kč na každém kilometru oproti naftě. A to po zdražení cen elektřiny! Protože mám ale ceny zafixované, tak aktuálně je rozdíl 2,20Kč na každém kilometru oproti mému golfu v naftě. Při nájezdu asi 14tis. km za rok bych tak ušetřil 28 tisíc pokud bych nabíjel jen ze sítě. Protože mám ale solár, tak je úspora ještě větší. + ten servis. Vozidlo jsem kupoval jako 5ti leté, takže cena byla 300tis. a né ty miliony jak o nich píšete. Protože jsem naprosto spokojen, tak se už dívám po druhém BEV abych nahradil i mé minoritní vozidlo Golfa Varianta. A jen tak mimochodem. Nový Golf Variant má ceny od 700 tis. a použitelný je až tak od 800tis. Takže ten rozdíl do fungl nového BEV není až tak velký.

nox®

Není trochu škoda, že se skoro každé téma o výběru vozidla strhne v shitstorm o elektromobilech?

Neni, osvěta musí být, protože lidi nechápou základní fakta.
nox®
To není osvěta ale fanatismus. Ať si každý vybere, co se mu líbí. Pokud je elektro natolik dobré, elektivní a vhodné nahradit spalováky, cestu si najde rychle sám.

nox: souhlasím s tím že je to tady shitstorm. Jenže pokud tu někdo řeší vhodnost nějaké koupě vozidla, tak by měl zvážit všechny eventuality. Já sám tvrdím že elektromobil není pro každého a jsou skupiny lidí pro které je to vyloženě špatný vůz. Na druhou stranu existuje mnoho lidí, pro které by to mohlo být ideální vozidlo, ale drží se nějakých podivných předsudků a nepravd. Proto se to snažím uvádět na pravou míru a často uvádím vlastní zkušenost. Protože ta shitstorm začíná nejvíce u odpůrců něčeho nového. Ti šíří blbosti které bijí do očí každého kdo trochu umí přemýšlet. Viz v jiném vláknu hláška že baterie umírají po 5 letech a pisatel nebere vůbec v potaz to, že záruka na baterii bývá obvykle 7 a více let. To jsou ty důvody proč udávám vlastní praxi. Není to tak černé jak to tu mnoho lidí líčí. Není to ale ani tak zářivě bílé jak tu líčí štír i když má v mnoha ohledech pravdu.

Bobika taky mně ho asi před 4 lety nabízel chlápek za 300tis, když ještě rok pockam. Zvažoval jsem bmw i3, ale ty ceny letí do nebes. Ukrajinci berou Německo útokem. Známý si nechal dovézt Zoe, verze 41kwh a je nadmíru spokojený. Říkal, že po městě se dostává ke 400km dojezdu. Kupodivu se líbí i manželce, ani by mi nevadila verze bez rychlonabijeni, protože AC umí 22kw. Ty máš co v merku?
asd1

41 kWh a 400 km dojezd jo? Tak ten byl dobrej *smich*

stir: jj.. ty ceny letí nahoru. Díky tomu mám LEAFa už 4 roky a stále má stejnou cenu *smich* Zatím mám v merku od MG jejich kombíka MG5. Je to momentálně jediný BEV kombík co se vyrábí a má se začít prodávat u nás příští rok. Nákup ale plánuji za zhruba 2 roky. Snad tedy bude do té doby větší výběr. Co ale vím, že VW nechci ani kdyby měli kombíka.

Docela se mi ale líbil i nový Renault Megane. Má dobré spotřeby. Jen ten kufr by se mi hodil větší, aby se mi do něj vlezl pes.

asd1: Jedeme z Řecka a na hranicích mezi Srbskem a Maďarskem stála na jediném možném místě pro nabíjení Tesla. Nabíječku odhaduji tak na max.22kW (kabel byl silný asi jako u fénu), takže tam bude stát minimálně hodinu, aby nabil na 100km dojezdu (že by nabíjel baterku více, o tom ani neuvažuji). Pak dojede k nejbližší rychlonabíječce a tam za hodinu dobije "plnou". To už ovšem budeme s tím naším ošklivým dieselem v Rakousku.
Ale pokrok prostě nezastavíme
Bobika mně se třeba Id3 od vw líbí svou kompaktní velikostí, ale taky vw nechci. Uvnitř vypadá jak favorit, vše levné plasty, taky se mi nelíbí ta dboustupnova rekuperace. Kdyby aspoň byla standardně nastavená na tu silnější. Na nový e megan jsem taky zvědavý, spotřeba oproti koncernu slušná a taky je hodně vychvalovaný displej svou rychlostí. Na tom si asi nechali záležet. Nevýhoda asi předokolka, ale prý nehrabe jak kona a taky nemá přední kufr :) Zadní má dvojité dno, možná by se tam velký pes vlez.
Asd1 čemu se divíš?

Za mne je VW ID exteriérově pěkné, ale interierově velmi špatné až katastrofické. K tomu špatný infotainment a zastaralý sw obecně. Časté střídání ve vedení a konkrétně aktuálně poslední vyhození Diesse je známkou molocha zmítajícího se v posledních smrtelných křečích. Co se týče kvality a spolehlivosti, tak s tou nejsem spokojený už u mého Golfa. Takže suma sumárum bych viděl konec koncernu jak jej známe dnes, do 15 let. Raději zkusím číňana.

Předokolky mi nevadí. Však LEAF je taky předokolka a ač má pěkný záběr při akceleraci, tak jsem nikdy neměl problém s prokluzem kol. Spíše mne udivilo a nevím jestli je to náhoda, nebo jev LEAFu, že se mi poměrně rychle sjely gumy na pravé straně vozidla (prohazuji jen přední se zadníma). Pokud by to nebyla náhoda, tak si to vysvětluji né úplně vhodným diferenciálem, který zabírá více pravým kolem. Při té silnější akceleraci by pak mohly víc mizet gumy.

S tím Meganem fakt nevím. Musel bych ho omrknout v reálu. Ale myslím si že můj pes by se tam na krátkou jízdu asi vlezl, ale na delší jízdu to není, protože by se nehnul.

Však taky ty Id3 rok stály venku, protože neměli funkční software. Jedna ruka neví co dělá druhá. Pak museli do každého auta fyzicky nahrát nový, aby to aspoň jelo. Přesto zákazník čekal dalšího půl roku na další aktualizace a pořád to není ono. A ten interiér u auta za mega mluví za vše. ID 4 je o něco lepší, ale už zbytečně velká pro naše potřeby. Tady má tesla výhodu, že si vše dělá sama a software si rozumí s hardware. Ty gumy nevím, ale obecně vždy platilo, že pravá strana trpí více kvůli nekvalitní krajnice, kde odchází dříve i tlumiče. Ale je možné, že je tam nějaká chyba ohledně toho diferáku.

 

 

jd
hodnocení

1x

Podle mě to je 15 000 ještě příliš malý nájezd na to, aby se to "vyplatilo". Kup si jetý sharan nebo tak neco :)

 

novak1*
hodnocení

0x

Diesel má drahší servis.

Včem má dražší servis?

novak1*

Oproti benzínu má drahší.

V čem má dražší?

Já to nikdy neřešil, ale chlapi v hospodě říkali - dýzl je těžkej oproti benzínu, takže často odchází tlumiče, čepy, silentbloky, nápravnice... prostě je dražší servisování...*smich*

Když otec chtěl koupit "lepší"auto jako náhradu za Wartburga někdy koncem 90 let..tak vlastně nešlo nic koupit, protože..."Dýzl v zimě nechytá a může vodejít čerpadlo" a "u benzínu se může vysrat počítač a je to fprdeli" *smich* Nakonec jednoho dne přijel v Hyundai Pony 1,5i rv.91..Dovoz po bouračce ze všech stran..Ale to auto kromě kytovaní lemů každý rok nikdy nic nechtělo a s otcovou neúdržbou sloužilo 7let než se prodalo..S láskou na něj vzpomínám;)
asd1

berge možná tak u Feldy kde s těžkým motorem náprava moc nepočítala *smich* Mondí 300kkm a všechno původní nic se netřepe. Vlastěn jo tyčky stabilizátoru za tři kila ;)

Dražší servis ano, víc oleje častější výměny, dražší filtr paliva atd., ale bohatě se to zaplatí úsporou za palivo. Jen to nesmíš prochlastat *smich* Mmch. moderní benzín litrovej oturbenej tříhrnek na tom s údržbou fakt líp neni.. A s životností už vůbec ne.

Asd1, důležité je " v hospodě říkali" a smajlík na konci...*frajer*. S tou feldou to sedí.

novak1*

Diesel má drahší servis jako benzín v značkovým servisu , napr. Mercedes i pri bežné výmene oleje plus nejaké malé opravy. Když pujdete do jiného servisu muže to být levneji.

To že má nafta dražší servis je diskutabilní a záleží kdo a jak to které auto servisuje.

Pro normálního smrtelníka, který nemá potřebu autorizovaného servisu a co jde servisuje sám je ta cena u obou +- stejná. Viz třeba olej a olejový ftr pro dva různé dvoulitry (RFN a RHY) je stejný.Přímo pro oba motory dle OEM kódu je určen olejový filtr Purflux LS 923.

PS Zapomněl jsem napsat RFN=2,0i16V 100kW benál; RHY=2,0 8V HDi 90 ropa.

 

hodnocení

0x
Kupte LPG. . Zatím je stále o víc jak polovinu levněji než nafta a benzín..

 

aldaa
hodnocení

Hlavně mi jde o DPF říkám delší trasy jezdíme většinou víkendy kdy jezdíme po výletech atd. Teď s malým budem předpokládám jezdit po výletech více. Dnes třeba známého co jednou za čas dotáhne auto. Tak mi nabízí Fiat croma 1.9 JTD 110 kW za pěkný peníz.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Aktuálně jsem v Řecku. 1860km s Peugeotem 3008 1,5HDi 96kW. Průměrná spotřeba za celou cestu 4,9l/100km. Takže vyplatí, s benzínem by to vážně takto nízko nešlo.

Konečně rozumná odpověď !

jd

S dieslem i 1,9 dokazu jet za 4,8 a kdyz na usporu tak klidne za 4,2... ale to uz je na hrane

s benzinem s timto vykonem? Tak za 6 a vic?

ale pozor, na popojizdeni do 20 km denne diesel radsi ne, zvysena udrzba dobijeni aj.

Ještě v polovině Srbska jsem měl spotřebu 4,5.., pak byla trochu horší cesta, na cestě semafory, kopečky a hlavně poměrně silný vítr.
Ale i tak, s naloženým autem to rozhodně není špatné.
Apropos, v Makedonii litr prémiové nafty 40Kč (nejen na okreskách, ale i u dálnice.
A elektroautem bych do Řecka rozhodně jet nechtěl, to ani omylem. Bylo by to tak o den delší cesta.
jd

Ale do draheho HRvatska se asi da


jd: Toho člověka se mi ani nechce komentovat...
Chorvatsko je za humny, ale lidi jezdí s ev i na sever Norska. Najdi si Nejrychlejší tesla na YouTube. Je to tam nahoře už sice takové opuštěné, ale nabít se dá všude. Já osobně na dovolenou autem už dávno nejezdím, maximálně dojedu 6o km na nejbližší letiště a tím to pro mě končí. Takže jestli má ev dojezd tisíc km nebo 400 km není vůbec podstatně, stačí polovina, není třeba mít velkou baterii. A pokud by došlo na lámání chleba, není problém si auto s komínem půjčit, protože ty tady budou ještě hodně dlouho.
Jasně, to že dojezd auta vůbec není podstatný, to se snaží tvrdit snad každý výrobce EV.
Naposledy jsem četl u Peugeotu e-Rifter, jak je to úžasné EV auto..(tedy výrobce to říkal).
To auto má reálný dojezd cca 150km za dobrého počasí. Z původně úžasného auta pro řemeslníky a rodiny se jim podařilo udělat zcela neprodejný šmejd.
Možná (a je to vážně blízko) nám bude výrobce EV tvrdit (a ten šílený ElectroDad se rád přidá), že průměrný roční nájezd auta v ČR je 10tis km, denně tedy průměrně asi 30km a tudíž by stačila v autě bohatě i 10kWh baterie pro dojezd 50km.
Krásný energický den.
Dnes po dvou letech opět zážitek. Jel jsem vyzvednout manželce do servisu spalovaka a on se ani neodemknul, to se musí klíčkem. Ani se auto samo nezapne, opět tahat klíček a někam ho strkat a točit. Ani jsem se nerozjel, protože ručka. Poté už to šlo, ale jako žák z autoškoly přískokem vpřed, nicméně rozjel jsem se. A pak to kvedlání řadící pákou a nedej bože něco chtít po plynovem pedálu, šlápnu a nic, až se zpožděním se to začalo pomalu roztáčet. A když chce člověk zabrzdit, tak očima, než si uvědomí, že musí brzdit jiným pedálem. Hluk a vibrace k té 150let staré technologii nejspíš patří, ale těch pár km jsem dojel a s radostí vystoupil a odevzdal klíč. Člověk si pak říká, jak s tímhle mohl celý život jezdit.

Štíre, takže do mého auta pro radost Vás asi neposadím, že? Žádná elektronika, ABS, asistenti, má to jednookruh brzdy, bez posilovačů... bez problémů. Padesát let starý VW...*smich*

Děkuji :) ale když jsem po tornádu musel jezdit do Brna dieslovou náhradou, oproti té elektrice to bylo utrpení. Klima nefunkční, internet žádný, sotva se to rozjelo, už to muselo brzdit, aby to nezastavilo kilometr za zastávkou... :)
S Martinem z toho videa jsem se vozil s tím jeho e tronem.

stir - to že na manželce šetříš a koupíš ji socku, tak to nemůžeš brát jako že je spalovák bez funkcí.. Moje žena má spalováka za necelýho půl mega a kromě mechanické ruční brzdy nic z toho co popisuješ nemusí dělat (ano reakce na plyn není okamžitá). Žena s tím dokáže jezdit kolem 4l nafty na 100km. Nádrž má naplněnou za 5 minut a dá se říct, že všude.. Pro mě je elektromobilita jako alternativa ale vadí mě její vnucování. A ještě jsi mě neodpověděl, za kolik je kWh na rychlonabíječce, mě by to fakt zajímalo... Protože argument že máš FVE neberu - já si kůli naftě taky nedělám doma vrt a rafinerii.

@stir

elektromobil jako první někdy před více než sto lety překonal rychlost 200 km/h. Proč se za tu dobu nijak moc neposunul?

Jo k brždění se používají brzdy , ne rekuperace... to se pak každý chlubí jak má úsporné auto. Zkus s TESLOU šlápnout na plyn do táhlého kopce a pak se můžeme bavit o spotřebě,ne když jedeš z kopce ...

Radku tobě to někdo vnucuje? U nás ani žádná podpora ev není a nebude. To že někde je parkování nebo dálnice zdarma není podpora, spíš sranda. Kolik stojí kWh na rychlonabijecce ti neřeknu, dá se to najít na stránkách ČEZ, pre nebo eon a jak už jsem psal, nejsem z těch, kteří jezdí 400+ denně, takže ceny rychlonabijeni mě nezajímají. Stačí večer doma strčit do zásuvky na nízký tarif a do rána je zase plná, teoreticky. Prakticky to nedává smysl, takže stačí nabíjet i méně než jednou týdně do 70-80%. Samozřejmě dle velikosti baterie a nájezdu. Já vím, že všichni potřebují spalovaky, protože jezdí tisíc km denně, nejlépe v kuse bez přestávky na oběd a večeři, takže pro takové to není, ale většina lidí ujede 1000km za jeden až tři měsíce a takoví nemusí řešit ceny na DC nabíjení, navíc když si na AC můžou při nákupu docvaknout zdarma.
Hele Štíre, když tedy dojedete svým EV čistým autem s dojezdem bohatě 200km na letiště..
Čím pak na tu dovolenou letíte? Airbus nebo Boeing už mají e-letadla? Tak možná jsem něco přehlédl..
Určitě ale tím EV vykompenzujete tu vaši stopu v letadle..
Ono na silnici, když se opravdu hodně odshora tlačí, tak to asi projde. V luftě to je podstatně horší. Fyzika platí všude. Na silnici se dá ošálit nabíječkou co 60 km. Jak chce strana a vláda.
Ovšem v luftě takovéto ošálení fyziky nelze. I kdyby Greta bušila pěstickama do stolu jako Chruščov botou.
Moc hezký čtení.
planes.cz/...
Martine tak Airbus mně nevrčí pod oknem a nehulí přímo pod nosem. Jen píšu, že se dá jezdit i dnes okolo 60 haléřů a na dovolenou letám, protože ne všude autem dojedeš a nebaví mě sedět celý den v autě. I ty čtyři hodiny v letadle je až až.
asd1

Nemůžeš počítat cenu za kilometr jen palivo, ale kompletní náklady, tam už elektormobil tak výhodnej neni, spíš je na tom řádově hůř... A jde i o vlastnosti "motokára" je fajn, ale dvoutunová kára s asistentama je třeba na hrabačkách ve sněhu úplně na h., tam oceníš ten primitivní bazmek s šaltrpákou kterej jde rozhoupat abys vyjel, na některým povrchu musíš "hrabat" a protihrab natom nefunguje. atd. Omezený dojezd - prakticky to jsou auta do města na krátký dojíždění práce/ nákup a na veškerý výlety musíš řešit jinak, letadlem nebo půjčovat. Nebo mít pakárnu s nabíjením. A to je zatim el. jen malý procento aut, až jich budou miliony tak to bude úplně jinej level, těžko budeš mít u dálnice 300 stojanů a atomovej reaktor (si spočítej kolik se u pumpy vystřídá aut za hodinu a představ si že všichni by místo tankování dobíjeli *smich*

Víš proč se střídají auta u pumpy? Protože nemají čerpačku doma. Jak jednoduché. A ti co jezdí 400 plus denně, těch zase tolik nebude a kdyby náhodou bylo někde u D1 plno, o 20km dále bude další stojan.
No jo, až se splní vlhký sen Grety a jí podobných a bude všude samý elektroauto, fronty u pump budou. V paneláku si to nenabije a lamp veřejnýho osvětlení nikdy nebude dostatek.
No však Greta měla pravdu, jen to nikdo nechtěl vidět a teď se bije na poplach a je to rok od roku horší.
break
Stir: málokdo tady s tím má praktický zkušenosti. Spousta firem v zahraničí využívá elektromobily jako služební včetně dodávek. V mojí bývalý práci byla ta auta nabíjena z fotovoltaiky. Auta s velkým nájezdem , nejstarší má šest let a kromě přezouvání v podstatě žádný opravy
break: Právě jsem si přečetl zkušenosti uživatele EV cestou do Řecka (jel sice jinam než jsem já a kratší cestu o 450km, ale i tak je to poučné čtení).
Já tankoval cestou (1860km) 1x, čistá doba 5minut i s placením. Chlapec s EV strávil nabíjením 3h a 55min pokud si dobře pamatuji. Jistě, měl cestu ještě zpestřenou nějakou nefungující nabíječku, kabelem vystrčeným z okna hotelu..a podobnými malichernostmi.
Ale jinak opět úžasná a pro něj levná a bezproblémová cesta. Má to tak asi rád.
Vážně mu to neberu, když ho to baví.
Co je rok od roku horší? Protlačování elektroaut hlava nehlava? To jo, to je fakt.
break
Co je vlastně špatně na elektroautech? Pokud vím, že je nevýhodou menší dojezd a doba nabíjení, tak si ho asi nepořídím. A pochybuju, že dá někdo 1860 km s jednou pětiminutovou přestávkou...
Uživatelsky je to auto jako každý jiný. Většina lidí za den stejně nenajde přes 300 km. A pokud má možnost si nabíjet auto z vlastních zdrojů, tak jedině plus...
Dobrovolné a bez nucení klidně.
Nic proti nemám. DOBROVOLNĚ.
Na elektroautech není špatnýho nic. Je špatný to bezhlavý prosazování.
Dotace na nákup. To je už úplně na palici. Parkovat lze všude, dálnice gratis.
Proč nemají stejný podmínky jako běžný auta?
break
To je jen pitomá politika. Mě osobně jakožto majitele 15 aut je to úplně jedno. Sám bych si nový auto koupil ale už jen na elektřinu. Moderní spalovaky mě nelákají. Bohužel není ještě nic, co by mě nadchnulo. Snad jedině E-Custom a ten se začne vyrábět až příští rok...a Tesla 3 je krásný a zajímavý auto, ale já nepřežiju ten interiér...
Jenyk horší jsem myslel v souvislosti s počasím. Buď jsou vedra a sucho, požáry nebo naopak přívalové deště a záplavy. Už teď je problém u nás něco vypěstovat, zemědělci mají problémy. Sníh prakticky už neexistuje téměř vůbec, v Itálii se odlamuji ledovce, taje Grónsko a sahá to až na póly. Oceány jsou v prdeli úplně. Ve velkých čínských městech není vůbec vidět modrá obloha a z 80ti procent za to může doprava. Na následky znečištěného ovzduší umírají předčasně kvanta lidí po celém světě, další mají alergie, astma, rakoviny atd. Jinak si nemyslím, že by se elektromobilita nějak nutila. Nevím jestli by si někdo koupil ev kvůli parkování nebo dálnici zdarma, to by asi smysl moc nedávalo a dotace na nákup u nás nejsou žádné, leda tak pro firmy, ale firmy si koupí i ten spalovák výhodně. Reklamy v TV mají všechny automobilky stejné, jen tesla žádnou nepotřebuje. Oni ti politici nerozhoduji o tom, co bude ta automobilka vyrábět, ale automobilky budou vyrábět to, co chce trh. Takže nějaký zákaz prodeje spalováků po roce 2035 je směšný, protože spalovací auto bude neprodejné mnohem dříve.
break
Stir: denně v Rakousku potkám desítky Tesel, hlavně model 3 na dálnici. Kvanta pidi aut Smart, Fiat 500, to malý BMW a teď i ve velkým Enyaq a Mustang Mach E. Ve Vídni hodně jako taxi jsou elektrický hyundaie.
Spousta firem nakupuje elektrický dodávky. Pošta má běžně elektrický Peugeoty.
Co se bavím s lidma, tak nikoho negativa jako dojezd, nabíjení nebo životnost netrápí. Zcela běžně jsou tam auta třeba osm let stará s nájezdem přes 300 000 km.
Už touhle auta s cenou nad 50000 euro jsou víc a víc spíš jako elektromobily než klasický spalovaky. Nabídka se rozšiřuje napříč všemi výrobci do všech segmentů. Na západě se mi to jeví jako přirozený proces.
ja1

jenyk: s tím letadlem jsem si vzpomněl na vtip jak policajti vyšetřují pád letadla:

"Jaké to bylo letadlo?"

"Proudové"

"Hmm..., tak napíšeme že vypli proud".

Break přesně tak,, ten přechod bude mnohem rychlejší než si mnozí dokáží připustit. Kdo má nebo měl elektromobil, spalovák si nikdy nekoupí. Kdo má možnosti si ho půjčit alespoň na týden má taky jasno. Co na tom, že nemá peníze, až se ceny srovnají, tak si ho stejně pořídí s vlastního uvážení. Nějakého protlačování elektromobility jsem si nevšiml, ba naopak, když si jdu půjčit nějakou novinku, spíš mě prodejce nutí nějaký spalovák, až to není někdy příjemné, jak se snaží preferovat spalovák a i Babiš vždy říkal, že bude podporovat spalovací auta. Ale to je politika, protože voliči na to slyší stejně jako na jadernou elektrárnu. Nakonec může říkat co chce, jestli nechceme být závislí na dovozu, musíme vyrábět doma. Už tak jsme si nechali vzít miliardy do rozpočtu, když vláda nepodporila a nevzala nabídku na výrobu baterií od LG. Vzali to poláci a nese jim to přes 2% do HDP. Na tuto továrnu je navazano dalších stovek místních dodavatelů a tisíce pracovních míst. Nyní je tam přes 60 továren na baterie, které si bude muset škodovka koupit. Továrnu u nás chtějí stavět i Němci, jenže schvalovací projekt u nás trvá moc dlouho, sedm let a to je pozdě, takže opět bude škodovka řešit dodavatelský řetězec ze zahraničí, nejspíš Slovensko. My tady u nás spíme a čumíme. Jen se řeší, kde brát peníze, přitom jsme si z toho miliardioveho koláče mohli aspoň část urvat. A celkově Evropa zaspala taky, přes 50% prodejů ev ovládá Čína, americká tesla je na tom líp a líp, takže jestli nechce evropský automobilový průmysl dopadnout jako gigant Nokia, musí něco dělat. Ono už nejde ani o to poslouchat politiky, ale vyrábět to, co ty automobilky udrží na trhu. A taky jde o miliony pracovních míst v celé Evropě. My máme kobalt, máme lithium, taky slunce a vítr a nic z toho neumíme využít. Jen pláčeme, jak nám Putin ubližuje. Pak se můžeme divit, proč je u nás všechno drahé? I to dřevo vozime ven za pár šupů, aby se nám to vrátilo zpět ve formě pelet, hranolů, nábytku, samozřejmě s přidanou hodnotou a posranou korunou, kterou nikdo nechce.
Běžte už prosím vychvalovat elektroauta jinam.Otázka byla o moderním dieselu..Nikdo vám nebere, že máte rád EV a nedáte na to dopustit,ale tady se tazatel ptal na DIESEL!
Moderní diesel neexistuje. Je to stále ta stejná technologie jako před stopadesati lety. Jen nyní jsou na něm napasované různé kurvitka s krátkou životností kvůli plnění emisních norem. A norma euro 7 zdraží auta natolik, že malé městské auto už koupit nepůjde. Jednak to není kam narvat a hlavní důvod jsou peníze a na malých vozech ta cena bude vidět nejvíce.

 

hodnocení

0x

On principielně dražší servis u diesela oproti benzínu byl , ale to není myšleno jako kotouče, desky, atd. Ale zejména u starších už to bylo čerpadlo, vstřikovače, turbo, přicpaný intercooler, DPF, dávkování Eolis, Ad-Blue... A kolem toho bylo a je milion cinkrlátek... Ale současný benzín je na tom podobně.. Také má již DPF, přímý vstřik atd... Už těch rozdílů je minimum... Pominu tedy že starší diesely jsou už peleše a mají život za sebou , ale většina lidí jezdí ať se kouří z motoru jako sentinel. A každý nechce do konce života jezdit ve staré vybydlené peleši... Zejména bezpečnost je u nových vozidel úplně někde jinde.

Asi máte pravdu,ale každý nejezdí jen po dálnici velké porce kilometrů.Taky jsem zarytý milovník starých plechů,ale cestovat v tom víc jak několik stovek km denně je už utrpení..Pokud je to střep,tak to ani nejde.Ale spousta lidí jezdí okolo komína po rozsekaných cestách a na takových je škoda ničit cokoliv..i ten starý pelech.. Vidím to sám, že na dálnici už je spousta starých aut nebezpečí pro posádku i okolí.Ale z Horní do Dolní a po městě stačí cokoliv co má v pořádku brzdy a ostatní důležité věci..A hulit by to přiznávám taky nemělo..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]