Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prokluzujici spojka

Od: naramcz odpovědí: 10 změna:
Zdravím mám Nissan xtrail 2.2 DCI 2005. Začalo se mi dít že od nejvyšší rychlosti (6,5,4,3,2) asi při 2 tisících otáčkách a agresivnější jízdě se zvednou otáčky ale rychlost se nezvyšuje. Když jedu slušněji je vše v pohodě. Nejdříve jsem to pozoroval u 6 a 5. Pak se to objevilo u 4 a 3 a nedávno to začla dělat i 2. Kdyby to ale byla prokluzujici spojka dělalo by to naopak u 1 nebo se pletu? U rozjezdu není žádný problém. Děkuji za typy.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Je to spojka. Právě, že nejvíc spojka dostává zabrat při největším rozdílu otáček motoru a převodu kol.

Tedy i se zdravou spojkou téměř bez dlouhého prokluzu nelze se rozjet prakticky na 5ku. Naopak jednička je tak dobře spřevodovaná, že má nejblíže k točkám motoru a tak se na ní nejsnáze rozjíždí a nejsnáze motor rotáčí a přenáší nejmenším momentem sílu.

Vyměň lamelu, přítlačák a ložisko.

Jinak jsi brzdo dojezdil a bude to na odtahovku. lamela se v tomto stavu silně zahřívá a pálí.

 

hodnocení

4x
Nemá cenu si dokazovat, že to není spojka... Je to spojka!

 

jd
hodnocení

2x

Tak to se pleteš holenku, protože spojka přenáší největší krouťák při nejvyšším stupni - nejtěžší převod přece se tomu říká :)

Lamelu pokud to jde vyndej a nech u odborníka za pár stokorun obložit kvalitním materiálem. Mám s tím (u koncernu) zkušenost. Udělej to dříve, než to spálíš.

Žiješ v pravěku? Lamela se obkládá jen u veteránů, kde nejde sehnat.

jd

No a nebo kdyz ta z aftermarketu stoji za how... kazdy at si to udela jak chce, ale pokud je zvyseny vykon (kroutak)... tak co je asi lepsi, riskovat seriovou lamelu s blatem? No nevim.

Pokud seženeš lepší, proč ne, ale mě Sachsina na T31 vydržela 210 000km.

Asi nekloužu v záběru do kopců, netahám těžké vleky a umím se rozjet bez gumování kol a honění ega. To pak spojka odchází dříve.

...

Nebo proč dávat spojku jako na dodávce či Zetoru, když je to malé SUV převážně do města. Není potřeba to nějak extra vylepšovat. Ono to blato vpohodě vydrží další x tisíc km ;). Rozhodně bych nekupoval valeo či LUK

jd

Ale valeo nebo luk nedělá obložení že né - A jaký bláto tam stříkne to nikdo neví asi

hele pro standardní auto asi jo, ale já měl větší kruťák 80% a začlo to klouzat hned. Už jsem to tu popisoval.

no, asi bude pravda, že dnes někoho sehnat, na odbornou repasi, bude problém, takže ať si koupí sachs a je klid :-

Ta představa, že to někdo bude nejtovat s odporem poprvé je dosti otřesná, jak to asi dopadne.

Klid je klid ;)

jd

mi to delal nejaky pan ve Frystaku, dostal jsem na nej doporučeni ale to uz je hodne let a funguje to furt

jo a dvoupolove se neodpojuji vsechny spotrebice! Ty co jsem rozdelaval ja odpojovaly pravy kolik privodni snury, inu po zabozroutsku... od tama jsme prebirali pred 90 lety normy, myslim ze to bylo z duvodu, ze ji jako nasi kamaradi uz z dob meteorologa Stefanika (nebo spis lobisty a spiona), poskytli gratis (nic za ni nechteli) a zda se ze v tom spechu se to ale nejak domotalo, u nich je totiz faze vlevo...

 

hodnocení

1x

Spojka se často ohlásí tak, že předjíždíš a pak najednou nepředjíždíš... :-D
Takže opravdu začne klouzat od nejtěžšího převodu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma prokluzující spojka

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]