Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Studený motor při rozjezdu cuká

Od: aloisb® odpovědí: 22 změna:

Mám FORD S-Max, 2,0 TDCi, 103 kW a nyní začal studený motor při rozjezdu na 1. i 2. převodový stupeň trochu cukat. Čím by to mohlo být?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Vstřiky, palivo tlak - filtr, regulace tlaku, čerpadlo..

Jako první nalej celou pikslu VIF do nádrže, dovede dost zachránit.. Pak diagnostika a někdo kdo s ní umí, korekce vstřiků + přívod paliva/ tlak...

 

hodnocení

0x

Nekvalitní palivo, vada nějakého čidla, vada ECU, spálená spojka, přibržďující kola, chyba řidiče


doplněno 11.07.22 14:58:

najeto km?

hodnocení

189 000 km. Možná to bude ta nafta, tankoval jsem levnou v Roudnici u Kauflandu.

Nalej tam celou pixlu VIF Diesel aditiv a projeď, aby se zamýchala v nádrži (čerpadlo za jízdy nechává palivo kolovat a navíc jízdou se nádrž třese a houpe s autem).

Pak uvidíš.

Diagnostika by řekla v dalším kroku víc.

TDCi jsou tuším Commonraily a ty jsou velmi citlivé na kvalitu nafty. To není komůrkáč na zetoru či multikáře, kterému je kvalita paliva fuk.;)

 

hodnocení

0x
avatar infantilni

Natankuj tam třeba efectu (na benzina/orlen), nalej VIF a jeď po dálnici aspon 150 na 5tku nebo lépe na 4ku (pokud máš manuál). A alespoň 20 minut to toč. Pokud se to ani pak nezlepší, tak odpovědi jsou zde už řečeny. Dej tomu.

Jinak ještě otázka, jak s tím autem jezdíš? Popiš měsíc. A kdy se měnil palivový filtr?

hodnocení

Jezdím kolem 2000 otáček a jak to jen jde, tak plachtím na neutrál. Spotřebu mám 5,1 litru na 100 km a průměrnou rychlost 45 km/h.

asd1

Pokud tak to trvale šolícháš tak to pěkně kurvíš, jak motor tak dvouhmotu, hlavně nízký otáčky v zátěži (bez zátěže to nevadí).. Aspoň jednou za tisíc km je potřeba ohřátý motor prohnat velkou zátěží i otáčkama (ideálně dlouhej kopec na dálnici v dojčlandu)

Pokud ti jde o spotřebu, tak se neboj s prohřátým motorem (min. 10 km) akcelerovat s vytočením do 4k a pak držet rychlost nebo plachtit.

Začni tou pikslou VIFka do nádrže a proveď "italskou údržbu"

A modli se aby to nebylo čerpadlo hráblo špony + vstřiky...

takovým stylem jízdy ten motor lehne a můžeš shánět novej.

hodnocení

Já ale nijak motor nepřetěžuji, do kopce řadím na nižší stupeň a po rovině plynový pedál jen lechtám. Ten motor má dostatečný kroutící moment už při těch 2000 otáčkách, kdy už také působí turbo. Palivový filtr jsem čistil před 2 lety, takže to by také mohlo být příčinou. Motor se mi zdá ve výborném stavu, protože do kopce akceleruje i na 5 a vůbec nežere olej.

asd1

Motor timhle nepřetěžuješ ale zasíráš karbonem *smich*

Všechno od válců po výfuk, včetně turba EGR ventilu a tim i sání..

Přetěžuješ dvouhmotu ta trpí v nízkých otáčkách a dost se zkracuje životnost. Motor to utáhne ten ti to najevo nedá, zjistíš to až když dvouhmota začna mlátit.

Zasviněný palivák je taky jedna z možností, spíš míň pravděpodobná, výměnou nic nezkazíš (ačkoliv!) Dej kvalitní a použij správný postup výměny..

Dost zásadní je ta celá piksla VIF do nádrže + italská úsržba, dovede to dost zachránit..

kopec na 5ku 2000ot = dvouhmota vibruje jak kráva a brzdo odejde

petrovic

@aloisb Pises, ze jsi pred 2 lety cistil palivovy filtr? To se sakra dela jak? Tu soucastku jednou za rok vezmu, vyhodim do prcic a dam palivak novy. Pouzivam Delphi, jakozto vyrobce vstriku a tak moc oblibeneho fordiho cerpadla. Taky mam TDCi. Pripojim naftu, mnou vyrobenym balonkem s hadickama a rychlospojkama napumpuji naftu, tim filtr cely zaleju a odvzdusnim. Pak pripojim. Motor nemlati naprazdno, nepridira se cerpadlo a chyta na drc.

A proč plachtíš na neutrál? Většinou diesely na neutrál mají spotřebu 0.5l/100km a při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu mají spotřebu takřka 0. Neutral je na stání. A palivový filtr se mění za nový, nečistí, protože tam můžeš kdo ví co ještě dostat při "čištění" a moc nevím, jak to chceš fektivně vyčistit. Tomu autu dej (při zahřátém motoru) trošku pohulit, zvlášť common raily potřebují mít jizdní podmínky skoro jako benzínové auta. Radši mít spotřebu 5,5 a dát mu, co potřebuje, nebo 5,1..

petrovic: cerpadlo si to v pohode bez ujmy nasaje pri otoceni klice do polohy z 0 na 1 (rozsviceni kontrolek), parkrat za sebou

infantilni... vysvětli staré gardě, že i všechna MPi, TSi,atd... vypínají vstřikovače a spotřeba je 0,0l/100

Sám vím, že je to zbytečná námaha.

petrovic

@infantilni moje auto nema podavaci cerpadlo z nadrze. Vysokotlake cerpadlo si naftu cuca samo. Takze kdyz bych filtr nezalil, cucalo by si naprazdno a nemazalo by naftou. Klicek z 0 na 1, bych mohl kroutit veky a nic by se nedelo.

asd1

Ale prd. Při plachtění má sice motor volnoběžnou spotřebu ca 0,5 L/h, ale motor nebrzdí, takže to doplachtí mnohem dál než s kvaltem a zavřenýma vstřikama, = na celkovou spotřebu to vyjde to mnohem líp. Brzdit motorem má kvůli spotřebě smysl jen v prudkých kopcích kdy je třeba brzdit, v mírným táhlým máš sice spotřebu 0 ale daleko s tim nedojedeš a musíš brzy dát napapat. Kdo nevěří ať si to vyzkouší, s plachtěním na neutrál je spotřeba klidně o litr nižší než "furt zakvaltováno"

Trvale šolíchat je mor, je třeba i italská údržba.. A není problém jezditsvižně s nízkou spotřebou, recept je akcelerovat v oblasti nejvyšší účinnosti motoru (oblast max Mk až do max. výkonu) a pak držet rychlost šolícháním, z táhlých klesání a při dojezdu ke zpomalení plachtit, z prudkých klesání s kvaltem a zavřenýma vstřikama.

pochopitelně z kopců a plachtit na neutrál po rovině je opravdu nesmysl. Stáčí lechtat plyn a jet kontinuálně a né rozjet a pak plachtit...

hodnocení

asd1 - konečně někdo rozumný ! Takhle já přesně jezdím.*tanec*

 

asd1

Nejezdíš, chybí ti tam akcelerace do max. výkonu = kolem 4k *smich*

Samozřejmě jen prohřátým motorem = minimálně 10 km po vyjetí, dát pohulit studenýmu motoru je špatně.

Motor potřebuje občasnou velkou zátěž a otáčky, aby se vypálily karbony a pořádně profouklo všechno ve vejfuku, nezatuhly lopatky turba pokud jsou naklápěcí, EGR apod.

Plachetňáci končí na dílně na čištění sání a EGR.

Kdyby lidi jezdili jako asd1, tak nemáme co žrát :)

Já na neutrál prostě neplachtím, a někdo jo. Přijde mi to zbytečné a nelogické. Při jízdě má být zařazená rychlost, neutrál je jak říkám na stání :D Je to každého věc. Já to dělám pro brzdy a tak trochu pro motor. A spotřeba mě vůbec nezjímá, jelikož při mém nájezdu do 6000 km měsíčně to je zanedbatelný cenový rozdíl.

 

007cz
hodnocení

0x
Takto se chová nekorektně fungující egr.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]