Nejste přihlášen/a.
Je to rozumný návrh. A já bych se nebál ani dvou, proč nadržovat nějaké skupině nadšenců.
Pokud má strach, že se na válcích zničí , tak nemá na silnici co dělat.
@lubosnovak: Proč by auto s loukotěmi nesmělo na válce? Nesmíš věřit každému blábolu...
Luboši, meleš kraviny. Ty válce nijak nezatěžují konstrukcí auta. Pokud to auto na válcích nezvládne, nemá na cestě co dělat...
Jo, a jel jsi jinam. A jak jsi to udělal, oni ti vrátili zaplacené peníze? Prý se STK platí předem než ti tam odjede s tvým korábem, anebo popisuješ nějakou situaci před 10 lety?
Prosímtě nějak se mi nechce uvěřit, že jsi odjel STK a vyhodil já nevím kolik peněz, protože neuměli měřit emise? Takže naměřili nějaký nesmysl? Naměřili ti vyšší emise než bylo záhodno?
Proč jsi to nereklamoval? Jak by mohl STK nárokovat diag. korektor u karburátorového modelů favorita? To vím i já, že první verze favorita ani ten 5 -polovy konektor v motoru nemají
No pokud to je jak ty říkáš, tak nekompromisně bych požadoval vrátit peníze s tím, že model favorita žádnou diagnostickou zásuvku v době uvedení na trh neměl.
To můžeš nárokovat do 3 let promlčecí doby. Ale musel bys nějak třeba svědecky anebo na záznam prokázat, že důvodem bylo to, co ty uvádíš.
To není o žádném dohadování, ty je vyzveš k vrácení peněz za neprovedenou službu, Defakto je vyzveš k vydání bezdůvodného obohacení.
Pravděpodobně bych je vyzval i bez těch svědků, jenom bych jim pohrozil, že mám na to důkazy a že jsem se až nyní dozvěděl.. A pokud mi bez důvodné obohacení nevydají, napíšu na ně adresou recenzi...
Protože tím, že si necháš srát na hlavu, tak se ten podnikatel ani nemá důvod zlepšovat a v podstatě škodíš ostatním chudákům spotřebitelů, kteří si mohou naběhnout úplně stejně jako ty, takže to neděláš jenom kvůli svým penězům, ale i kvůli ochraně budoucích zákazníků
Už od Vás je nesmysl, že uvažujte o napojení veterána na diagnostiku, ona bude stačit třeba taková "hundrtka"-Š-1000MB, kde je největší "elektronika" dobové AR, tedy pokud tam bude! Nebo posílat auto z roku 1920 na zkušební stolici na čepy atd či brzdové válce.
Uvažujte-pokud to zavedou nebudou moci chtít stará auta napojovat na diagnostiku atd. To je stejné jako by chtěli aby auto z roku výroby 2006 plnicím dle stávající normy E4, aby dnes na emisní vyžadovali plnění E5 či E6. Museli by to tak jako tak hodnotit dle norme v době vzniku!
Lubosi, kdyz si to technik nechtel nachat vysvetlit, mel jsi ho s usmevem nechat konat dal. Mohlo to byt zajimave. Kdyz by emise nechtel dat, okamzite si zavolat jeho nadrizeneho. To by byla sranda. Ale zase podle jednoho trotla hledajiciho OBD ve facku, nemuzes vsechny techniky nasypat do jednoho pytle.
Mě by zajímal důvod takového zákona. Nějaká statistika kolik nehod způsobili veteráni díky svému špatnému stavu a studie, jak se po pravidelných kontrolách situace zlepší. Nebo je to zase jen snaha o vytahování peněz z majitelů?
Běžné to, že se vy a spousta dalších často mýlí. Nejprve si položte otázku Qui bono?
Anebo sis na ten zákon prolobovali majitelé STK? To máte doloženo čím?
Pokud se ta auta pohybují po veřejných komunikacích, tak by měla mít platnou TK. Nehledě na to, že auto na veckach může být už auto z roku 1992.
A určitě nebude nikdo dávat na diagnostiku auto bez elektroniky, navíc toto platí až pro auta od roku 2001.
Technici musí být školení. A pro každé auto je nutné, aby splňovalo podmínky podle svého roku výroby a ne ty dnešní...
Plácáš nesmysly. Veteránů a veteranistů přibývá, ale často jsou to opravdu stroje ve špatným technickým stavu. Takže za mě na STK určitě a tím spíš, že vyrazí jednou za čas
No hezká diskuze, ale vy se pořád bavíte o nepodstatné věci. Ale zamyslete se třeba jen nad zakoným ustanovením o osvětlwení vozidla.. Třeba ani jedno z vozidel co vlastníme toto ustanovení nesplňuje. A nedokáži si představit bže zničím vzhled vozidla změnou uložení předních nebo zadních světel. Jako by nestačily nedobové blinkry a zadní mlhovka.
STK zrušit pro všechny osobní auta i veterány. Nechat pouze pro nákladní vozidla a traktory.
Dnes je to již naprosto zbytečná věc. Buzerace a úplatky to je dnešní stav.
O to bych pak více postihoval při policejních kontrolách špatný technický stav vozidel, které by neměly povinnost absolvovat STK.****špatný přístup, páč kdy Vás naposledy zastavila policie? Takto je jistota, že Vás jednou za dva roky zkontrolují odborníci. Taky by to zdržovalo provoz, kdyby měli policisté kontrolovat stav vozidel na silnici. Jak třeba zjistí, že vozidlu brzdí jen jedno kolo?
Ano, buzerace a úplatky jsou bohužel běžnou součástí stanic STK a ME.***Vy dáváte úplatky? Jak Vás buzerujou? Nebo to máte jen z doslechu?
Nikomu totiž o dobrý technický stav vozidel stejně nejde.***To je Váš názor, ale není pravdivý, páč je to dokázáno. Každou cvíli je dotaz, že ho vyhodili z technické, pro tuto ávadu. Tu na silnici neodhalí.
Úplatky rozhodně nedávám a ani neberu a s buzerací jsem se bohužel setkal. Mám naftové auto a emise jim nevycházely (zřejmě to technik dělal schválně, aby dostal nějaký bakšiš do kapsy), což se mi nezdálo, protože auto bylo předtím v autorizovaném servisu. Jel jsem tedy do jiné STK, a tam to proběhlo bez problémů, dokonce mi řekli, že mám velkou rezervu v kouřivosti a že se diví, že jsem měl na jiné STK problémy. Možná to bylo tím, že zatímco tato STK spadá pod Dekru, tak ta předtím nikoli. Jo, a nebyli tam ani schopni najít výrobní štítek, kde je uvedena hodnota kouřivosti a auto mně kolem něho poškrábali šroubovákem, jak ho hledali. U auta tam totiž člověk nesměl být, moje blbost, už to mě mělo varovat, že asi nejde o úplně košér STK.
No a co se týčel policajtů, ty kontroly by měly být častější, to je pravda.
Myslet si, že jde o opravdu dobrý stav vozového parku v republice a ne jen o peníze, je dle mého názoru, bez úrážky k Vám, dost naivní představa. Vyhazuje se kvůli tomu, aby lidi museli na opakovanou technickou a zaplatili za ni.
Jsem pro, ale aby návrh bylo dotažen. Tedy stávající STK a ME si požádá o atestaci na kontroly veteránů, vyškolí svoje mechaniky a pokud atestaci splní, potom mohou tuto službu vykonávat.
Tedy budou umět otevřít kapotu, vědět jak seřizovat karburátory a vědět o autech základní věci.
Jen plácnout 5 let a ono se ukáže rozhodně nesouhlasím!
Mě technik na Fáčku ani neuměl otevřít kapotu. odskočila a pak tam s tím rumploval, že jsem ho od auta vyhodil a po stížnosti na jeho nadřízeného on vyhodil jeho, když jsem tam za 2 roky jel zas.
poslankyně ANO by sama na podobný návrh nikdy nepřišla
pokud jde o ty veterány a STK, ten zákon je už v senátu a bude schválen , platit bude dejme tomu od března...
s veteránem se bude muset fyzicky na STK a konečně ta auta /slepence/ někdo FYZICKY ZKONTROLUJE..vůbec bych se nedivil kdyby to bylo poprvé v jejich existenci v registru historických vozidel, kde se "kontroly" a testace vozidel dělají na dálku, korespondenčně...za peníze...takže fyzická kontrola nemlže být ke škodě...vůbec bych se nedivil kdyby se na STK přišlo na nepořádek v identifikátorech...možná to bude zajomavé...jinak tam téměř není co kontrolovat...
servisy jsou sokromé firmy a průměrně schopný člověk sežene za penize jakékoliv potvrzení...kdyby to skutečně v praxi fungovalo, nepřijde nikdo s návrhem dostat veterány pod kontrolu státu, který má k tomuto účelu STK...kdybych o tom vůbec nic nevěděl, nepsal bych sem...
záleží na způsobu odměňování zaměstnanců STK, pokud majitel STK platí zaměstnancům jako číšníkům, s tím, že si rozdíl mají dorovnat dýšky, pak jejich nezávislost a neúplatnost nelze garantovat...opět je to jen a jen o penězích
Nejsem proti tomu,aby veterány jezdily na STK. ALE je problém, že většina ne-veteranistů techniky na STK nevyjímaje absolutně nevědí nic o konkrétních vozidlech . Něco jiného jsou vozidla na bílých číslech, které musí splňovat podle roku výroby určité předpisy a vyhlášky platící dnes, a něco jiného vozidla na zelených značkách( véčka) , které musí z hlediska originality odpovídat době uvedení do provozu, Např. česká klasika - jawa kývačka - v original stavu z r. 1956 by dnes přes STK neprošla ani náhodou
Nooo, v tom má nunici asi pravdu. Jawy neznám, ale mám brouka, víc, jak padesát let starého. Na bílých notách, v téměř původním stavu. V původním stavu by STK neprošel. V tom třeba neměl mlhovku vzadu, dnes je povinná... Ve sloupkách mám mávačky, musel jsem dát blinkry.... Nemám ambice to dát na zelené noty, je to vlastně běžné vozidlo.
Konkrétně první kývačky neměly zpětné zrcátko, měly SPZ na blatníku, problém by byl i s plochou zadního světla. U starých aut je toho jetě podstatně víc
Je rozdíl, s čím byl originál původně schválený a co už je ( praktický nebo bezpečnostní) dobový doplněk , konkrétně ty zrcátka jsem řešil s jedním veteránistou odborníkem
Nová informace je ta, že zákon je platný...od 1.9. nastupouje účinnost jedné z jeho novel...a pokud jde o ty novodobé= veterány, bude to například škoda 105 a tam se provede kontrola technicého stavu tak, jak se provádí u škody 105 na bílých číslech...není důvpd dělat jakýkoliv rozdíl mezi stejnými vozidly...a u těch starých předválečných vran se zkontrolují identifikátory a celkový stav se posoudí přísným pohledem
Takže veterán např.85 let starý ale s bílou RZ bude chodit dál na STK na dva roky a dvacet let stará škodovka pouze za pět let?
@lubosnovak: Nespravedlnost? Vozidla registrovana v RSHV mela ulevy oproti autum "na bilych SPZ" vzdy (dokonce nemusela na STK vubec). Cele zavedeni STK pro veterany je jedna velka byrokraticka blbost, ze ktere vlastne nikdo zainteresovany nic nema. Tato podivna pakarna by vubec nebyla potreba, kdyby tu slo znovu registrovat jiz odhlasene vozidlo, jako v jinych statech EU...
@lubosnovak: Ano. Svet je nespravedlivy. S VRZ nemate zadna privilegia. Proste ta vozidla nejsou zapsana v RSV, tak se jich tykaji jina pravidla. Kdyz vas to tolik pali, poridte si veteranske RZ.
Dobrý den,
za 4 dny vejde v platnost povinnost vetaránů chodit na technické kontroly. Ale nikde jsem ještě neviděl podorobnou metodiku kontrol těchto vozidel. Pouze základní rozdělení na 3 kategorie dle roku výroby vozidla. Nevíte tedy, jak samotná prohídka veteránů bude vypadat a dle jaké metodiky MDCR se bude řídit?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.