Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Veteráni a STK

Od: lubosnovak odpovědí: 81 změna:
Dobrý den,
zajímá mě váš názor na návrh ministerstva dopravy a nejmenované poslankyně za hnutí ANO na to, aby veteráni na véčkách chodili každých 5 let na STK.
Za mě je to naprostý nesmysl, už chci vidět, jak nějaký mlaďoch na STK bude chtít auto z roku 1920 napojovat na diagnostiku nebo mu bude nešťastný majitel vysvětlovat, aby tohle auto nedával na ty brzdové válce nebo ho zničí.

 

 

81 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

spu
hodnocení

5x

Je to rozumný návrh. A já bych se nebál ani dvou, proč nadržovat nějaké skupině nadšenců.

Pokud má strach, že se na válcích zničí , tak nemá na silnici co dělat.

lubosnovak
hodnocení

Pardon?! Doufám, že to byla od Vás pouze ironie.
Třeba auto s loukoťovymi koly opravdu na válce nesmí, a já s takovými auty na silnicích žádný problém třeba nemám.
spu

Pane, jistě na STK mají metodiku jak v těchto případech postupovat. Nedělejte z nich blbce.

lubosnovak
hodnocení

Já z nich blbce nedělám, ale když ani neumí změřit emise na mém 30 let starém favoritu s karburátorem, kde hledali OBD port,který tam pochopitelně není, něco o nich vypovídá, jen nechápu, proč dělat obětní beránky z majitelů veteránů.

Jeden, mechanik to neuměl, nebo systém to neuměl? Jak to dopadlo?

@lubosnovak: Proč by auto s loukotěmi nesmělo na válce? Nesmíš věřit každému blábolu...

lubosnovak
09.07.22 23:09
hodnocení

Technik.
lubosnovak
hodnocení

A co si myslíte, že to s těma loukotěma udělá,však nové auto se tam skoro rozpadá...
lubosnovak
hodnocení

Jo, a jel jsem jinam. Tam už bez problémů.
break

Luboši, meleš kraviny. Ty válce nijak nezatěžují konstrukcí auta. Pokud to auto na válcích nezvládne, nemá na cestě co dělat...

007cz
I favorit měl diagnostický port, pane neomylný.
007...i ten s karbecem? Nebo až ten jednobod?Z let 93-95?
lubosnovak
hodnocení

Karburátor nikoli a tom se bavím, o střídačce nikoli.
lubosnovak
hodnocení

break my si tykáme?
jd

Jo, a jel jsi jinam. A jak jsi to udělal, oni ti vrátili zaplacené peníze? Prý se STK platí předem než ti tam odjede s tvým korábem, anebo popisuješ nějakou situaci před 10 lety?

lubosnovak
hodnocení

Peníze si bohužel nechali, ale to jsem předpokládal, ale já nejsem škrt a raději jsem si zaplatil STK ještě jednou. Byl jsem tam před rokem.
007cz
Doutnák..Pokud vím tak až ten nednobod. K té TK, kdo chce potkat nejbrzdící, rozpadající se vránu jen proto, že splňuje kritéria veterána?
break

Já ti tykám...

lubosnovak
hodnocení

Dobře, teda když už tedy připustíme, že to auto přežije válce, co teprve třesadlo, to bych teda chtěl vidět.
Teď se nezastávám příznivců STK,ale třesadlo je prd proti českým silnicím.Vpodstatě to nasimuluje kus rozbité cesty ;)
jd

@lubosnovak

Prosímtě nějak se mi nechce uvěřit, že jsi odjel STK a vyhodil já nevím kolik peněz, protože neuměli měřit emise? Takže naměřili nějaký nesmysl? Naměřili ti vyšší emise než bylo záhodno?

Proč jsi to nereklamoval? Jak by mohl STK nárokovat diag. korektor u karburátorového modelů favorita? To vím i já, že první verze favorita ani ten 5 -polovy konektor v motoru nemají :)

lubosnovak
hodnocení

Prostě jakýsi mlaďoch, asi nováček, když jsem jel jinam, tak žádný problém. Já mám 23 roků, ale hledat u Favorita s karburátorem port OBD by mě fakt nenapadlo, a to nejsem automechanik.
Nechtěl jsem se dohadovat.
lubosnovak
hodnocení

Samotné měření neproběhla, protože bez diagnostiky to prostě nechtěl nechat změřit.
jd

No pokud to je jak ty říkáš, tak nekompromisně bych požadoval vrátit peníze s tím, že model favorita žádnou diagnostickou zásuvku v době uvedení na trh neměl.

To můžeš nárokovat do 3 let promlčecí doby. Ale musel bys nějak třeba svědecky anebo na záznam prokázat, že důvodem bylo to, co ty uvádíš.

To není o žádném dohadování, ty je vyzveš k vrácení peněz za neprovedenou službu, Defakto je vyzveš k vydání bezdůvodného obohacení.

Pravděpodobně bych je vyzval i bez těch svědků, jenom bych jim pohrozil, že mám na to důkazy a že jsem se až nyní dozvěděl.. A pokud mi bez důvodné obohacení nevydají, napíšu na ně adresou recenzi...

Protože tím, že si necháš srát na hlavu, tak se ten podnikatel ani nemá důvod zlepšovat a v podstatě škodíš ostatním chudákům spotřebitelů, kteří si mohou naběhnout úplně stejně jako ty, takže to neděláš jenom kvůli svým penězům, ale i kvůli ochraně budoucích zákazníků

lubosnovak
hodnocení

No mají o jednoho zákazníka míň, mohli mít ode mně co dva roky kšeft.
A protože mám ještě 3 další normální auta, tak s těmi se tam taky už neukážu, jejich smůla.
break

A co do toho taháš veterány?

lubosnovak
hodnocení

No chtěl jsem vědět názor ostatních na návrh ministerstva dopravy, tys nečetls můj dotaz nahoře, tuto diskuzi jste rozpoutali vy, nenáviděči veteránů a jejich majitelů.
break

Ano, četl jsem a nechápu proč by ta auta měla mít výjimku ...

lubosnovak
hodnocení

Ano, beru a děkuji za odpověď.

 

hodnocení

5x
avatar jenyk

Co znám veteránisty, tak všichni mají auta jako ze škatulky. Nádhera, vše v naprostým pořádku.

Samozřejmě, jistě se může stát, že se najde někdo, kdo na to kašle.

lubosnovak
09.07.22 23:15
hodnocení

Souhlas.

 

hodnocení

3x
avatar diesel

Už od Vás je nesmysl, že uvažujte o napojení veterána na diagnostiku, ona bude stačit třeba taková "hundrtka"-Š-1000MB, kde je největší "elektronika" dobové AR, tedy pokud tam bude! Nebo posílat auto z roku 1920 na zkušební stolici na čepy atd či brzdové válce.

Uvažujte-pokud to zavedou nebudou moci chtít stará auta napojovat na diagnostiku atd. To je stejné jako by chtěli aby auto z roku výroby 2006 plnicím dle stávající normy E4, aby dnes na emisní vyžadovali plnění E5 či E6. Museli by to tak jako tak hodnotit dle norme v době vzniku!

lubosnovak
hodnocení

Mně chtěli Favorita napojit na diagnostiku a nechtěli si nechat vysvětlit, že žádnou nemá.
petrovic

Lubosi, kdyz si to technik nechtel nachat vysvetlit, mel jsi ho s usmevem nechat konat dal. Mohlo to byt zajimave. Kdyz by emise nechtel dat, okamzite si zavolat jeho nadrizeneho. To by byla sranda. Ale zase podle jednoho trotla hledajiciho OBD ve facku, nemuzes vsechny techniky nasypat do jednoho pytle.

lubosnovak
hodnocení

Já vím, já jen, že i tohle se děje.

 

hodnocení

3x

Mě by zajímal důvod takového zákona. Nějaká statistika kolik nehod způsobili veteráni díky svému špatnému stavu a studie, jak se po pravidelných kontrolách situace zlepší. Nebo je to zase jen snaha o vytahování peněz z majitelů?

lubosnovak
hodnocení

Vaše poslední věta je odpověď, bohužel. Veteráni raz za čas vyjedou na cesty, takže vůbec nejsou nebezpeční, tím pádem není žádný důvod, aby museli absolvovat STK.

Luboši, mýlíte se, ale to je běžné..

...tím pádem není žádný důvod...

lubosnovak
hodnocení

Co je běžné?
jd

Běžné to, že se vy a spousta dalších často mýlí. Nejprve si položte otázku Qui bono?

Anebo sis na ten zákon prolobovali majitelé STK? To máte doloženo čím?

lubosnovak
hodnocení

Vy si snad opravdu myslíte, že to není zlobované, tak to je docela naivní představa.
Ano, nikdo není neomylný a to ani já.

 

break
hodnocení

2x

Pokud se ta auta pohybují po veřejných komunikacích, tak by měla mít platnou TK. Nehledě na to, že auto na veckach může být už auto z roku 1992.

A určitě nebude nikdo dávat na diagnostiku auto bez elektroniky, navíc toto platí až pro auta od roku 2001.

Technici musí být školení. A pro každé auto je nutné, aby splňovalo podmínky podle svého roku výroby a ne ty dnešní...

lubosnovak
hodnocení

Není důvod, aby auto, které jezdí pouze sporadicky mělo TK, navíc veteránisti se o ta auta starají, na rozdíl od některých lidí se současnými auty.
break

Plácáš nesmysly. Veteránů a veteranistů přibývá, ale často jsou to opravdu stroje ve špatným technickým stavu. Takže za mě na STK určitě a tím spíš, že vyrazí jednou za čas

lubosnovak
hodnocení

Vy jste technik STK? Tak to potom chápu.
break

Nejsu technik.

drahos

No hezká diskuze, ale vy se pořád bavíte o nepodstatné věci. Ale zamyslete se třeba jen nad zakoným ustanovením o osvětlwení vozidla.. Třeba ani jedno z vozidel co vlastníme toto ustanovení nesplňuje. A nedokáži si představit bže zničím vzhled vozidla změnou uložení předních nebo zadních světel. Jako by nestačily nedobové blinkry a zadní mlhovka.

 

guma
hodnocení

2x

STK zrušit pro všechny osobní auta i veterány. Nechat pouze pro nákladní vozidla a traktory.

Dnes je to již naprosto zbytečná věc. Buzerace a úplatky to je dnešní stav.

Jen to ne...

lubosnovak
hodnocení

Já bych vyjmul všechna vozidla pro soukromé potřeby, na STK by musela pouze vozidla pro komerční účely, např. taxi, linkové a mezinárodní autobusy a kamiony určené k podnikání.
O to bych pak více postihoval při policejních kontrolách špatný technický stav vozidel, které by neměly povinnost absolvovat STK.
Ano, buzerace a úplatky jsou bohužel běžnou součástí stanic STK a ME.
Nikomu totiž o dobrý technický stav vozidel stejně nejde.

O to bych pak více postihoval při policejních kontrolách špatný technický stav vozidel, které by neměly povinnost absolvovat STK.****špatný přístup, páč kdy Vás naposledy zastavila policie? Takto je jistota, že Vás jednou za dva roky zkontrolují odborníci. Taky by to zdržovalo provoz, kdyby měli policisté kontrolovat stav vozidel na silnici. Jak třeba zjistí, že vozidlu brzdí jen jedno kolo?

Ano, buzerace a úplatky jsou bohužel běžnou součástí stanic STK a ME.***Vy dáváte úplatky? Jak Vás buzerujou? Nebo to máte jen z doslechu?

Nikomu totiž o dobrý technický stav vozidel stejně nejde.***To je Váš názor, ale není pravdivý, páč je to dokázáno. Každou cvíli je dotaz, že ho vyhodili z technické, pro tuto ávadu. Tu na silnici neodhalí.

lubosnovak

Úplatky rozhodně nedávám a ani neberu a s buzerací jsem se bohužel setkal. Mám naftové auto a emise jim nevycházely (zřejmě to technik dělal schválně, aby dostal nějaký bakšiš do kapsy), což se mi nezdálo, protože auto bylo předtím v autorizovaném servisu. Jel jsem tedy do jiné STK, a tam to proběhlo bez problémů, dokonce mi řekli, že mám velkou rezervu v kouřivosti a že se diví, že jsem měl na jiné STK problémy. Možná to bylo tím, že zatímco tato STK spadá pod Dekru, tak ta předtím nikoli. Jo, a nebyli tam ani schopni najít výrobní štítek, kde je uvedena hodnota kouřivosti a auto mně kolem něho poškrábali šroubovákem, jak ho hledali. U auta tam totiž člověk nesměl být, moje blbost, už to mě mělo varovat, že asi nejde o úplně košér STK.

No a co se týčel policajtů, ty kontroly by měly být častější, to je pravda.

Myslet si, že jde o opravdu dobrý stav vozového parku v republice a ne jen o peníze, je dle mého názoru, bez úrážky k Vám, dost naivní představa. Vyhazuje se kvůli tomu, aby lidi museli na opakovanou technickou a zaplatili za ni.

 

hodnocení

1x

Jsem pro, ale aby návrh bylo dotažen. Tedy stávající STK a ME si požádá o atestaci na kontroly veteránů, vyškolí svoje mechaniky a pokud atestaci splní, potom mohou tuto službu vykonávat.

Tedy budou umět otevřít kapotu, vědět jak seřizovat karburátory a vědět o autech základní věci.

Jen plácnout 5 let a ono se ukáže rozhodně nesouhlasím!

Mě technik na Fáčku ani neuměl otevřít kapotu. odskočila a pak tam s tím rumploval, že jsem ho od auta vyhodil a po stížnosti na jeho nadřízeného on vyhodil jeho, když jsem tam za 2 roky jel zas.

Na karburátory ať ty nemehla radši vůbec nesahají! Není to potřeba..emise se u veteránů neměří pokud vím.Ale co není může být.Ty nemehla na STK neumějí najít ani štítky a výrobní čísla ( pokud to není notoricky rozšířené auto) a přitom si to můžou zjistit na počítači se kterým taky asi mnozí neumějí.Byl jsem svědkem jak na STK šikanovali staršího pána , ať jim okamžitě najde výrobní štítek na jeho skútru.. Nenašel jim ho a vyhodili ho! Chovají se mnohde jako dobytci. Jak k lidem,tak k jejich autům..A takovým neumětelům svěřit veterána? Potěš koště*alene*

@doutnak, proto píšu, ať projde pár lidí školením na konkrétní veterány a mají podmínkou atestaci tohle vykonávat. Né to dat těm nemehlům. To samosebou nikdy.

 

paveldvorak
hodnocení

1x

poslankyně ANO by sama na podobný návrh nikdy nepřišla

pokud jde o ty veterány a STK, ten zákon je už v senátu a bude schválen , platit bude dejme tomu od března...

s veteránem se bude muset fyzicky na STK a konečně ta auta /slepence/ někdo FYZICKY ZKONTROLUJE..vůbec bych se nedivil kdyby to bylo poprvé v jejich existenci v registru historických vozidel, kde se "kontroly" a testace vozidel dělají na dálku, korespondenčně...za peníze...takže fyzická kontrola nemlže být ke škodě...vůbec bych se nedivil kdyby se na STK přišlo na nepořádek v identifikátorech...možná to bude zajomavé...jinak tam téměř není co kontrolovat...

To jsou zase kecy! V něčem pravdu máte.. Že nesoudní lidé stavěli na véčka kdejaký šrot..Ale schválit to musí několik lidí.. takže asi to nejsou lidi na svém místě..Ale už nějaký ten rok musí mít veterán potvrzení ze servisu, že má zkontrolované nápravy,brzdy a vůbec technický stav! Bez tohoto papíru nikdo nedá razítko do PHV..
paveldvorak

servisy jsou sokromé firmy a průměrně schopný člověk sežene za penize jakékoliv potvrzení...kdyby to skutečně v praxi fungovalo, nepřijde nikdo s návrhem dostat veterány pod kontrolu státu, který má k tomuto účelu STK...kdybych o tom vůbec nic nevěděl, nepsal bych sem...*smich*

Ony STK jsou také soukromé firmy, kupodivu. V Německu dělá STK každý druhý servis...

paveldvorak

záleží na způsobu odměňování zaměstnanců STK, pokud majitel STK platí zaměstnancům jako číšníkům, s tím, že si rozdíl mají dorovnat dýšky, pak jejich nezávislost a neúplatnost nelze garantovat...opět je to jen a jen o penězích

Tak to se říká i o politicích.. Když mají velký plat,tak nemají důvod ke korupci..A výsledky asi rozebírat nemusíme, že? *smich* Kolik už bylo politiků, kteří šli do vlády a když byli bohatí,tak byl předpoklad, že nemají zapotřebí si "přilepšovat".. Bohužel,jak se říká..S jídlem roste chuť,tak to pořekadlo platí;)

No tak to je asi stejné, jako si myslet, že když je někdo tlustý, že už bude málo jíst...

Můj příbuzný pracuje na vysoké pozici a všechny náklady má zadara..A stejně je "nenažraný" ..I na ministerstvech mají lidi zapotřebí krást například toaleťák na WC.. Stejně jako plebs u nás ve fabrice*smich* Skoro bych řekl, že ti lépe placení jsou větší křiváci..Nechci se nikoho dotknout;) Je to v lidech, nezávisle na vzdělání a platu..

 

hodnocení

0x

Nejsem proti tomu,aby veterány jezdily na STK. ALE je problém, že většina ne-veteranistů techniky na STK nevyjímaje absolutně nevědí nic o konkrétních vozidlech . Něco jiného jsou vozidla na bílých číslech, které musí splňovat podle roku výroby určité předpisy a vyhlášky platící dnes, a něco jiného vozidla na zelených značkách( véčka) , které musí z hlediska originality odpovídat době uvedení do provozu, Např. česká klasika - jawa kývačka - v original stavu z r. 1956 by dnes přes STK neprošla ani náhodou

Co to je za blábol? Proč by neprošla? Kam asi jezdí, když má standardní značky?

Co jsem napsal? v ORIGINÁLNÍM stavu

A co oproti originálu na ní nesmí nebo musí být?

Nooo, v tom má nunici asi pravdu. Jawy neznám, ale mám brouka, víc, jak padesát let starého. Na bílých notách, v téměř původním stavu. V původním stavu by STK neprošel. V tom třeba neměl mlhovku vzadu, dnes je povinná... Ve sloupkách mám mávačky, musel jsem dát blinkry...*smich*. Nemám ambice to dát na zelené noty, je to vlastně běžné vozidlo.

Konkrétně první kývačky neměly zpětné zrcátko, měly SPZ na blatníku, problém by byl i s plochou zadního světla. U starých aut je toho jetě podstatně víc

Je rozdíl, s čím byl originál původně schválený a co už je ( praktický nebo bezpečnostní) dobový doplněk , konkrétně ty zrcátka jsem řešil s jedním veteránistou odborníkem

@berger brouka s diagnostikou už v té době :)

Jj, gumídku, má diag, to už jsme řešili...*smich2*

22.11.22 21:10

 

lubosnovak
hodnocení

Zdravím po delší době. Má někdo k tomuto tématu nějaké nové informace?
Zatím vím jen, že veteráni budou řazena do 3 kategorií: A) novodobá historická vozidla (od 1. 7. 1972)
B) poválečná vozidla (od 1. 7. 1953 do 30. 6. 1972)
C) předválečná a válečná vozidla (do 30. 6. 1953), a že zákon vejde v platnost od 1. září 2023 a platnost TK bude 5 let. Týkat se to bude pouze vozidel na véčkách s krajskou testací, s klubovou na bílých SPZ se tato změna bohužel týkat nebude.
paveldvorak

Nová informace je ta, že zákon je platný...od 1.9. nastupouje účinnost jedné z jeho novel...a pokud jde o ty novodobé= veterány, bude to například škoda 105 a tam se provede kontrola technicého stavu tak, jak se provádí u škody 105 na bílých číslech...není důvpd dělat jakýkoliv rozdíl mezi stejnými vozidly...a u těch starých předválečných vran se zkontrolují identifikátory a celkový stav se posoudí přísným pohledem

jehlicka

Takže veterán např.85 let starý ale s bílou RZ bude chodit dál na STK na dva roky a dvacet let stará škodovka pouze za pět let?

k2

@jehlicka: Ne, 20 let stara Skodovka musi absolvovat STK kazde 2 roky stejne jako ten 85let stary veteran.

lubosnovak
hodnocení

No, pokud bude alespoň 30 let stará a bude na zelených spz, tak bude chodit na STK každých pět let. Kdyby byla na bílých, tak každé 2 roky. Ano, je to nespravedlnost.

 

k2

@lubosnovak: Nespravedlnost? Vozidla registrovana v RSHV mela ulevy oproti autum "na bilych SPZ" vzdy (dokonce nemusela na STK vubec). Cele zavedeni STK pro veterany je jedna velka byrokraticka blbost, ze ktere vlastne nikdo zainteresovany nic nema. Tato podivna pakarna by vubec nebyla potreba, kdyby tu slo znovu registrovat jiz odhlasene vozidlo, jako v jinych statech EU...

lubosnovak
hodnocení

Ano, je to nespravedlivé vůči těm, kteří mají klubovou testaci na bílých značkách, nechápu, proč ti se zelenými spz mají mít nějaká privilegia?!
k2

@lubosnovak: Ano. Svet je nespravedlivy. S VRZ nemate zadna privilegia. Proste ta vozidla nejsou zapsana v RSV, tak se jich tykaji jina pravidla. Kdyz vas to tolik pali, poridte si veteranske RZ.

 

lubosnovak
hodnocení

0x

Dobrý den,

za 4 dny vejde v platnost povinnost vetaránů chodit na technické kontroly. Ale nikde jsem ještě neviděl podorobnou metodiku kontrol těchto vozidel. Pouze základní rozdělení na 3 kategorie dle roku výroby vozidla. Nevíte tedy, jak samotná prohídka veteránů bude vypadat a dle jaké metodiky MDCR se bude řídit?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma změna spz

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]