Nejste přihlášen/a.
Samozřejmě, že se každá klasická žárovka nejen může, ale dokonce musí "vysvítit". Uvnitř je wolframové vlákno, které se při rozžhavení odpařuje a wolframové páry se usazujína skle baňky. Takže nejen, že je vlákno čím dál tím slabší, ale baňka se pomalu zanáší usazeným wolframem a tmavne. Svítivost tak postupně klesá. Zkuste si vyměnit jen jednu žárovku a na první pohled uvidíte rozdíl.
Chovají se tak nejen autožárovky, ale úplně všechny klasické žárovky.
Žárovka přestane svítit přepálením kovového vlákna. Ale u některých žárovek (většinou to děají malé v obrysových světlech a osvětlení SPZ) se z rožhaveného vlákna uvolňují částečky kovu a usazují se zevnitř na skleněné baňce řárovky. Vzniká tak tmavý pokovený povrch, který špatně propouští světlo ze vnitřku žárovky ven. Přímo na žárovce je vidět, že baňka je tmavá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.