Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přetahování hlavy motoru

Od: skoda odpovědí: 5 změna:

Zdravím, mám Škodu 120, r.v. 1988, takže už dvouřádek, zhruba 1000 kilometrů po výměně těsnění pod hlavou. Všechno bylo v pořádku, voda se držela, auto bez problémů drží teplotu na 80 stupních. V poslední době se ale zase začala ztrácet voda. Po 120 kilometrové jízdě jsem ale zjistil, že voda zase začala ubývat. Byla vždy zhruba do 3/4 mezery mezi ryskami a teď byla zhruba na úrovni spodní rysky, takže úbytek o pár centimetrů. Známý škodovkář mi říkal, že to může dělat to, že jsem hlavu po 1000 kilometrech nepřetáhnul. Můj automechanik, co mi to těsnění dělal, tvrdí, že to na to nemůže mít žádný vliv. Chtěl jsem se zeptat, je potřeba hlavu po ujetí těch kilometrů přetahovat? A když jsem to neudělal, znamená to, že teď voda ubývá proto, protože je nové těsnění zase fouknuté? Děkuji.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Vždy i u Favoritů, Felicií, Fábií se musí kontrolovat přesahy vložek válců.

Pokud jsou bez přesahu či dokonce utopené, tak to nikdy těsnit nebude a přetažením akorát prdne hlava nebo šroub či u Fabie, kde je to ztečneno na bloku i blok. Vložky se musí znovu vypodložit a hlava nesmí být křivá po přehřátí nebo po špatném demontážním postupu.

Přetahovalo se to tuším jen u Š120 a u těsnění bez rantlíku se silikonem.

 

hodnocení

1x

Dotažení hlavy a seřízení ventilů po ujetí 500 - 1000 km je předepsaný servisní úkon. Nemá smysl odhadovat, co se mohlo na konkrétním autě stát, když se neudělal. Prostě a jednoduše hlavu dotáhněte. Z úhlu dotaření budete moudřejší. Š120 má mnoho hadic a spon. Je potřeba udělat si přípravek k natlakování, nechat to pod tlakem 1 atm několik hodin a pak se podívat, kudy to teče. Některé spoje jsou špatně přístupné. Např. kolem chladiče a spojky pod podlahou.

 

jirib
hodnocení

0x
Přetáhni momenťákem a uvidíš...
Může být hlava prasklá nebo jen těsnění...u šáde pár korun.
Pokuď si nebudeš jist,tak tlaková zkouška,kompresní zkouška a nebo hlavu dolů...u šáde hodina...
skoda
hodnocení

Jako jo, já vím, že je to pár korun, ale do toho motoru jsem jen za to těsnění a renovaci hlavy investoval začátkem roku skoro deset tisíc (srovnání, práce, atd. bylo tam toho víc, protože jsem na to neměl čas), protože to má najeto padesát tisíc kilometrů, chci to zachovat a chci, aby to bylo v pořádku. Myslel jsem si, že tímhle toho dosáhnu. No, tak zas nic.

 

mnd®
hodnocení

0x

Začal bych známý škodovkář a můj automechanik...

Není potřeba hlavu znovu srovnávat pokud je to uděláno na 100procent .

Hlavu dejte na kontolu,dosedací plocha i přes těsnění je rovná? I ten blok se může zkurvit a pak to nesedí - tam to máte taky rovné?


..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]