Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace na Alze

Od: honzino* odpovědí: 5 změna:
Dobrý den. Prosím o radu. Koupil jsem kameru do auta přes inzerát ještě v záruce. Prodávala jí nějaká paní asi svému příteli. Po čase začla kamera zlobit tak jsem ji odvezl do HK na pobočku kde jsem zdůraznil že nejsem majitel ale že mám účtenku plus kompl.balení.Takze měli můj e-mail,adresu telefon a že není problém. Za těch 30 dní jsem si několikrát ověřoval stav a vždy v pohodě a žádný problém.vcera mi přišla SMS že reklamace je vyřízena a že mi na email poslali dobropis,jenže to už poslali původnímu majiteli kterého ani neznám. A teď už tvrdí že ve smlouvě mají jeho a že blablabla prostě peníze pošlou jemu. Takže několikrát jsem mluvil s x-lidmi a vždy jo bude to na vás vedený. Takže co teď můžu s tímhle dělat. Dle GDPR mi samozřejmě nesdělí jméno ani nic jiného přes to mi píší ať si komunikují s ním že to není jejich věc. No a původní paní která prodávala kameru nevypadá ochotně. Takže mají nejen peníze,(1tisic) od nás ale ještě 2,5tis.od Alzy.Mam s tím jít na policii? Je to sice jen tisícovka ale nebudu přeci takhle někoho sponzorovat. A někdo se na můj úkor obohacovat. Vědí že jim vrátí rty peníze za kameru která už je(byla)moje. Děkuji za každou radu

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar libor007
Záruku má bohužel původní majitel. Alza postupuje správně. Vy to musíte řešit přes paní - pokud se bude cukat, tak pohrozit policií a také to případně udělat.

To by musel mat stastie na este nevyhoreny personal na obvodnej stanici, aby ho neskusali presvedcit, aby im dal pokoj.

 

hodnocení

0x

Policia od toho da ruky prec a prehlasi to za obciansko pravny spor. Pani alebo jej priatel tiez teoreticky nemusia byt prvi majitelia. Ten, kto peniaze dostal, by ich mal poslat vam, inak je to bezdovodne obohatenie, ale tiez teoreticky nemusi mat kontakt na vas. Napr ja ked nieco predam cez bazar na internete, tak komunikaciu v mailoch hodim po predaji do kosa a automat ju po 30 dnoch maze.

 

hodnocení

0x

Platí zásada, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, by měl ochuzenému veškerý majetkový prospěch vrátit.

Současný OZ v této souvislosti příliš nerozlišuje, zda se jedná o obohaceného v dobré či zlé víře, tedy zda obohacený věděl, že na plnění nemá spravedlivý nárok. I poctivý obohacený tak musí vydat (popř. nahradit) veškerý prospěch, který nabyl, a to bez ohledu na fakt, zda tímto prospěchem stále disponuje.

NOZ toto pravidlo pozměňuje, když uvádí, že poctivý obohacený musí vrátit prospěch pouze do té míry, v jaké jeho obohacení trvá v době, kdy ho o vrácení požádá ochuzený (§ 3000).

 

hodnocení

0x

Tohle je bohužel častý problém. Reklamaci většinou prodejce vyřídí i druhému majiteli, ale pokud dojde na vrácení peněz, vrací se 1 majiteli, ten má smlouvu s obchodníkem. Paní by vám měla vrátit aspoň tu tisícovku, co jste ji za kameru zaplatil. Částku co dostala od obchodu z ní nedostanete. Asi nezbyde, než nad tím mávnout rukou, soudit se kvůli tisícovce je ztráta času. Napište ji mejl, že je vyčůraná zlodějka a pusťte to z hlavy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]