Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 8 změna:

Jak se zapojí kontrolka v palubní desce, která ukazuje nezapnutý bezpečnostní pás řidiče?

Mám teď v autě namontovaný zámek pásu z novější felicie, kde je v zámku čidlo.

V panelu přístrojů palubní desky je na to bílý konektor, piny 4 a 6 (plus a mínus).

epowering.cz/...

Od zámku pásu jdou tuším dva vodiče. Je potřeba mezi ty vodiče vložit zdroj napětí nebo stačí vodiče pouze přivést na piny bílého konektoru?

A je někde nějaká připravená kabeláž? Tuším model Felicia Lx z roku 1995 asi žádnou kabeláž s konektorem mít nebude?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Oficiální schémata v PDF

strana 163 v pdf.... pin 6 pokračuje z budíků drátem 0,5mm2 gn - zelené barvy na dvoupin pozice 1 (bílý konektor přípravy viz fotka T2v/1). Druhý konec dvoupinu je pozice 2 T2v/2 a vede hnědým br-drátkem (brown) do kostřícího bodu linie 81 -> ukostření na matici M8 na volantovém sloupu po sundání korýtka plastu zespodu volantového sloupku. Jsou tam hnědé vodiče po obou stranách pod matkou M8.

pin 4 vede černým drátem sw - černý 0,5mm do linie A15 v kolečku.

Linie A15 v kolečku je hlavní svorka 15 - napětí po klíčku. Ideálně ze schématu zebrat z kontrolky žhavení, kterou nemáš, takže A15 pokračuje uvnitř kabelového svazku. Buď sebereš ze začátku krmení z pojistek BF/1 nebo ze spínací skříňky černé vodiče svorka 15

Princip je ten, že zámek pásu zkratuje T2v/1a2 a kontrolka svítí jen, když je krmená 15kou po zapnutém klíčku, kdy tam je napětí 12V

milos.wrp.cz/...

Na fotkách můj svazek Felicie 2001 s mimořádnou přípravou výbav. Tebe zajímá kde je bílý koenktor hned u výstupu ze svazku vychází nejen on, ale i modrý a žlutý na ovladač světel (obrysovky,tlumená).

Ty ten bílý tam asi mít nebudeš.

Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia)
Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia) #2

nauč se číst ta ofiko schémata. Není to zas tak těžké, jak to vypadá. Některá zapojení jsou prostě přes linie na více stránkách.

Zrovna pásy na jedné.;)

Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia) #3
hodnocení

Ta druhá fotka, kde je celý svazek se všemi konektory, je hodnotná. Můžeš to popsat, co který konektor je zač? Zleva doprava, podle barvy,velikosti ...

hodnocení

"Princip je ten, že zámek pásu zkratuje T2v/1a2 a kontrolka svítí jen, když je krmená 15kou po zapnutém klíčku, kdy tam je napětí 12V"

Tak už to zapojení chápu. Na plus pin se přivede plus napětí 15 (15 proto, aby kontrolka nesvítila pořád, když je auto v klidu v garáži) a na minus pin se přivede jeden vodič z čidla v zámku bezp.pásu. Druhý vodič čidla bezp. pásu se napojí na mínus napětí (kdekoli, kde je to poblíž). Čidlo je vlastně vypínač, kdy jsou kontakty v čidle rozpojené vždy, když je pás zasunut v zámku. Jakmile pás ze zámku vyjmeme, čidlo sepne uvnitř zámku kontakty obou vodičů a přivede mínus napětí na pin bílého konektoru palubní desky. Kontrolka se rozsvítí.

Nějaký bzučák asi Felicie neměly. Ale dal by se tam snadno přidělat.

Výborně! Přesně tak. Pochopil.

Akorát origo vedení kostry spínače pásu není na nejbližší místo (klidně můžeš použít kovový rám sedačky), ale zpět do svazku hlavního do palubky přes ten dvoupin bílé barvy.

Je to sice delší trasa, ale spolehlivější (kostra nejde přes šrouby sedadla a podlahy) a lépe se to montuje a konfiguruje na montážní lince. Takže šlo i o rychlost montáže/výroby a lepší elektrické propojení.

Funkčně velice zjednodušeně stačí na budíky (na kontrolku) 15ku, z ní drát k pásu a z pásu hned kostřit.

 

hodnocení

1x
avatar dabel

jak je to originál netušim leč pokud bych chtěl kontrolku já šel bych na to takto:

do spínače pasu bych na jeden drát přivedl kostru a druhej drát bych si natáhl na kontrolku v přístrojovce

druhej drát kontrolky v přístrojovce bych si natáhl na plus 12V po klíčku

pokud bys zjistil že kontrolka pro pas je z jedný strany ukostřená spolu s dalšíma kontrolkama tak místo kostry si do spínače pasu natáhneš plus 12V po klíčku

základem je umět zacházet s žárovkovou zkoušečkou či voltmetrem ;)

přesné origo zapojení bude určitě znát kolega Gumídek počítám že se ozve *palec*

 

hodnocení

0x

Co schémata? Vždyť je máš.

Mám to najít já?

 

hodnocení

0x

Popis hlavního svazku GLX s přípravou.

žlutá krychlička - obrysová světla

modrá krychlička - tlumená světla

bílá dvoupinová placka - zámek pásů (kontrolka)

bílý desetipin budíky 1/3

černé zvláštního tvaru - páčka směrovek

mini černý šestipin - řídící jednotka immobilizéru Siemens

hnědé vodiče u hlavního lana svazku - kostry

černý zvláštního tvaru - páčka stěračů a dva hnědé na klakson

žlutý desetipin budíky 2/3 piny micro timery

černý desetipin budíky 3/3

bílý trojpin piny SPT super power timer - zásuvka 12V se světlem

černý desetipin 2x5 JPT junior power timery piny - napojení na svazky mimořádných výbav viz *

pod svazkem pod konektorem 2x5 jednotlivé Fastony svorek 51,15,30,16 pro spínací skříňku

50 žlutý silný, 15 černé, 30 červené, 16 tuším bílé pro kontrolku nádobky brzdové kapaliny - test žárovky při startování ( ! ) . POZOR, hodně lidí blbě zapojuje a přehazuje 50 a 16 - odejdou kontakty ve spínačce, protože na 16ku je slabší plíšek a ten proud na startér blbě přenese a spálí se časem. Na funkci to jinak nejde moc poznat. jen na životnosti spínaček. 16 je vždy uprostřed a ostatní fastony hlavní po obvodu spínačky.

placatý trojpin SPT - skříň topení a ventilace

placatý jednopin na žlutém drátu hned u něj - dopojení pro skříń ventilace na klimu (tím drátem se dává povel pro ECU motoru na zvednutí otáček, že běží klima)

červené vodiče linie 30

čtverec zelený - ohřev zadního skla

čtverec šedý - přední mlhy

čtverec modrý - zadní mlhy

čtverec žlutý - varovná světla

* svazky mimořádek na dopojení

1. centrál BRANO s elektrickými zrcátkami

2. Autorádio - zapojuje se ovšem né do 2x5 konektoru, ale do pojistkovký přímo do pozice C zeleného

3. Vyhřívané sedačky (konektor 2x5 je pak průchozí na další 2x5)

4. Elektrická okna - jsou částečně parazitující na svazku centrálu Brano a na konektoru autorádia v pojistkovém panelu zelený C

...

V konektoru mimořádek je krom svorky 15,30 a 31 dráty na výhřev zrcátek přímo z pojistkovky od relé výhřevu zadního okna (jsou spřaženy), dále dva piny na povel odemknout a zamknout pro svazek Brano s centrálním relé AEV od relé BKA origo dálkového ovladače AEV a poslední je tam tuším pin 56 podsvícení od palubní desky - asi pro podsvit ovladačů el. oken (spínačů vedle řadicí páky).

Víc toho ten 2x5 nádstavbový konektor mimořádných výbav neumí.


doplněno 28.06.22 15:42:

tady ten borec to taky pěkně popsal



doplněno 28.06.22 15:53:

Ještě patří do mimořádné výbavy

5. automatické rozsvěcování světel - zapojuje se vypinováním některých pinů v pojistkovce na konektorech a dopojení redukcí

6. dálkové ovládání centrálního zamykání - zapojuje se do pozic pro 2x5 mimořádný konektor ovládání jednotky zámků centrálu a pak se vypinují konektory u nohy spojky, kde je svazek střední v prahu ke světlům a nádrži vzadu a tam se dopojí na směrová světla, aby to bliklo při odemykání


doplněno 28.06.22 15:56:

7. ještě byl origo ALARM s dálkou METASYSTEM (pak se neosazovala dálka AEV BKA)

8. ještě bylo v hlavním svazku zapleteno ABS s EDS, ale to ten hlavní svazek s fotek byl trošku víc tlustší.


doplněno 28.06.22 16:00:

Origo dálky

AEV první pro Feldy

AEV větší druhá pro Feldy a Fabie (hlavně Fabie)

Origo pro alarm Metasystem všechny Feldy

...

Ještě tam hodně lidí cpalo Jablotron, ale to bylo univerzální do všech aut a nebylo to jen a jen pro Feldy, takže záměrně nepíšu. Ale taky byl dobrej.

Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia) #4
Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia) #5
Zapojení kontrolky nezapnutého bezp. pásu řidiče (Felicia) #6

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]