Nejste přihlášen/a.
Když chci koupit nové čelní okno na vůz Felicia, tak musím po nasazení skla předělat i zpětné vnitřní zrcátko.
Nové sklo má prý držák na zrcátko. Teď ale nevím, zda mi tam původní zrcátko z roku 1995 bude pasovat nebo zda budu potřebovat nějaký novější typ, který se montoval u pozdějších felicií?
Na skle ta hliníková penízka bude automaticky a pasuje na ní zrcátko z Felicií 1995-2001 (ono bylo stále jednotné).
Dokonce na ní pasují zrcátka všechna současná. Já tam měl větší zrcátko z Fabie 1, abych lépe dozadu viděl.
Feldí je menší asi o 1,5cm.
Zrcátko z Fabie 1 najdeš i v Transporteru T6. Stále stejný systém uchycení.
Je to kompatibilní, neboj.
Demontáž se provádí tak, že ho zezadu dobře chytneš za tu nohu a celé vytočíš o 90stupňů.
na šířku
je to rovnoběžík u Fabie
Horní rozměr 230mm
Dolní rozměr 250mm
...
Felicie je menší obdélník tuším horní a dolní rozměr 21mm?
Jo, ono ale záleží na tom, jak je to zrcadlo vypouklé, rovné nebo prohnuté. Tím je dán úhel záběru zrcadla (zorné pole). Proto je zrcadlo obvykle děláno na rozměry konkrétního vozu, aby si viděl v zrcadle ideálně celé zadní okno a nic víc.
Co ti pomůže, že máš zrcadlo jako slon, když v rozích vidíš sloupky a tapicírung.
Prvotní impulz byl ten, že jsem chtěl světlé a né černé.
Díly pro mě nejsou problém, takže jsem to zadarmo zkusil a rozdíl tam je.
Navíc se mi lépe ovládala páčka na sklápění, kdy u Fabie krásně trčí jako u Favorita.
Felda tu páčku má dost malou.
...
Některé věci nepotřebují vědecký okecávačky. Prostě zkusíš a buď vyhovuje líp nebo žádná změna, nebo hůř.
Vnitřní zrcátka jsou stejná pro starý i nový typ Felicií Zdroje: Zrcátko vnitřní z/... Karoserie, Zrcátk/... Doporučím ti autosklo NORD GLASS (Polsko, kvalita jako originál, dražší), v Auto Kelly tvrdili že je kvalitní a měli pravdu. Kupoval jsem i Pilkington, ale bylo hned v zimě podrápané od plastové škrabky při škrábání námrazy, u toho Nordglassu není ani škrábaneček.
Spíš bude porod sehnat tu gumu pro čelní sklo. Neoriginál se při nasazování může zařezávat a staré ztvrdlé už tak dobře nemusí lehnout do karoserie a bude zatékat.
Co tím myslíš "zařezávat"? Sklo by se mělo měnit za teplot jako jsou teď, aby guma byla pěkně měkká. Nikdy ne v zimě.
To ano.
Teploty souhlas.
Ale jak asi tušíš, do profilu se navlékne měkký drát nebo nejlépe prádelní šňůra cca 3mm.
Sklo se přiloží a šňůra se v kabině vytahuje z profilu ven a jak leze přez profil, tak se přebaluje po okraji lem směrem dovnitř a sklo se zasklívá.
Pokud se nedodrží určitý úhel při vytahování šňůrky, tak se guma přehýbá silou natvrdo a řeže se jako struna o skelet a od drát či o provaz.
To se blbě vysvětluje, ale zde je princip na videu.
Na starých škodách 120,130 to jde líp. Je tam v gumě (v profilu) vytahovací klín, který po vytažení dovoluje lepší manipulaci při zasklení.
Doutnaku, to jsou jedinný videa, který z youtube znám a našel jsem. Já manuál na zasklení nepotřebuji. Uznávám, že jsou nic moc, ale máš lepší? Budu rád, když se přidáš
Já si palubku sundával vždy. U Feldy na to není vidět, zda guma všude krásně skočila a po sundání jsem měl vždy 100% jistotu krom pohodlnější montáže.
Ale chápu tě a určitě bych sundal. Já vykuchal i půlku interiéru k vůli lakování prahů v lakovně.
Pěknej koberec nebo plasty v interiéru už bych jen tak nesehnal a lakoši jsou prasata. Nemají problém obarvit i konektory a kabelové svazky a je jim to fuk, že to prý stejně není vidět. Jako autoelektrikář bych je za to zabíjel jak na běžícím pásu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.