Nejste přihlášen/a.
Zdravím, netušíte někdo jak, nebo jestli vůbec, vyzkoušet funkci modulu zapalování? Jedná se o starší skůtr Fuchs-Piaggio Zip 50ccm, modul Ducati energia 32391011 ... Startér točí, ale svíčka nedává jiskru, tak hledáme co proměřit a zkontrolovat, případně potom najít nějakou odpovídající náhradu, svíčku jsme zkoušeli i novou ... Díky za rady a nápady ...
K motce zřejmě patří tohle schema ...
Upřímně-někdy je lepší koupit cívku novou. Proměř ohmetrem mezi sebou ty tři kontakty, na některých dvou bude malý odpor. Na červeném obalu u těch kontaktů je asi italsky napsáno co je co a asi i barvy vodičů. Nepřečtu to přes ten (asi) ukostřovací drát s očkem, chtělo by to co je tam napsané přeložit do češtiny. Dá se odmontovat (vytočit/vyšroubovat) fajfka od kablíku nebo celý VN kablík od těla cívky? Jestli ano, šlo by vyzkoušet "jiskru" bez fajfky(ve fajfce bývá i zabudovaný odrušovací odpor a někdy se to přeruší). Stačilo by tedy jen přiblížit měděný drát nebo uhlíkovou šňůru co je v izolaci VN kablíku ke kostře motorky a musí to při startování házet jiskru. Pokud se dá odmontovat celý VN kablík od cívky, stačilo by potom přiblížit k vnitřnímu hrotu (na kterém byl našroubován ten VN kabel) slabší drátek připojený na kostru a mělo by být slyšet či vidět při startování přeskakovat jiskru. Pokud ani v jednom případě nebude jiskra, je možná VN modul pokažený, záleží to ale i na tom, jestli jde do primární cívky 6 či 12 Volt (podle výrobce cívky, motocyklu) Změř tedy i napětí na konektorech, které se připojují k zapalovací cívce, tedy přesněji na ty tři kontakty cívky.
Zatím jsem jen proměřil samotný modul ... kabel je ok, fajfka má i po očištění překvapivě nějakých 16kohm, mezi těmi kontakty jsem vzájemně nic nenaměřil, mezi uzemňovacím kabelem a prostředním kontaktem není žádný odpor a mezi uzemňovacím kabelem a vývodem na kabel svíčky je asi 6kohm ... Je to 12V, označení je vidět na přidané fotce ...
Zkusil bych to připojit na stole na baterku a přes vstup škrtat odporem třeba 1k připojeným na +. Když to bude házet jiskru, tak je zapalování v pořádku, když ne, tak to ještě nic neznamená. Chtělo by to vědět, co leze z toho snímače. Podívat se osciloskopem na výstup a pak zkontrolovat, jestli je na dynamu napětí. Je ale potřeba si přiznat, že na takovéhle závady je rychlejší výměnkářství.
Píšeš že mezi uzemňovacím kabelem a vývodem na kabel svíčky je asi 6kohm, to se mi zdá málo, ale nemusí to nic znamenat. Ostatní hodnoty vypadají dobře. Vzdálenost elektrod na obou zapal. svíčkách je nastavena podle návodu/manuálu ke skůtru? Změř PŘI STARTOVÁNÍ napětí (nebo připoj žárovku na 12 Volt) v "příchozím"konektoru (pro zapalovací modul) na barvách ZELENÁ a BÍLÁ, mělo by se objevit 12 V. Vodič co jde na zapalovací modul kde to je označeno červeně by měl jít ze snímací cívky přímo v zapalování a zřejmě určuje kdy to hodí jiskru-tedy pokud při startování dáš žárovku na příchozí konektory ZELENÝ a ČERVENÝ, měla by ta žárovka jednou za otáčku klikového hřídele "bliknout"(nebo se na měřáku ojevit slabší napětí). Osobně bych to elektronické zapalování koupil nové, měla by v tom být elektronika na kterou není z mého pohledu moc spolehnutí Zapalovací cívka /... , případně budeš mít náhradní. Prodejce se případně raději zeptej na shodnost výrobku.
Nějak se mi to nepovedlo naměřit, tak to vidím na novou cívku, chtělo to 4 ruce, nebo 2 šikovnější ... Jen mi ještě prosím poraďte jak by měla správně spínat spínačka? Jelikož skútr stál léta odstavený, soused už k němu nenašel klíče a tak spínačku rozlámal a přitom ztratil kontaktní jezdce. Je správně následující spínání? Pozice 1 - V spojeno s N, pozice 2- V spojeno s N + B spojeno s R? Díky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.