Nejste přihlášen/a.
Levou nohu vůbec celou dobu nepoužíváš!
Pravou zmáčkneš brzdu a nastartuješ. Stále držíš brzdu. Pomalu volič páky přesuneš s P -Parking do polohy D - Drive - Jízda dopředu a brzdu pomalu uvolníš. Auto se dá do pomalého pohybu. Tento pohyb je možné korigovat opět brzdou při parkování a nebo přidáním plynu.
Jak už dáš plyn, tak auto se rozjede a bude řadit a podřazovat samo.
Pokud pedál plynu zamáčkenš až do podlahy, tak automaticky se podřadí a auto dostane plnej plyn a auto vystřelí. Vhodné při předjíždění.
Na křižovatce při stání klidně stůj na brzdě a měj D-Drive zařazený. Vyjímečně N řaď. P nikdy
Nehrkej tam Parking s aretací, jak to spousta lidí dělá. Je to chyba!
Pákou při řazení nehrkej, ale volně režimy přepínej. Režimy D,P,N,R řaď mezi sebou pouze když vozidlo stojí na místě, nehne se a stále u toho stůj na brzdě.
P se řadí až v cíly před zahsnutím motoru auta.
Nikdy nezhasínej motor na režimu D nebo R!
Vždy motor vypínej s brzdou na P
Nezařa P při volné jízdě by pomalé! Vylomí se zub zamknutí aretace převodovky. Díky tomu se nemusí u automatu používat ruční brzda na rovině.
P-Parking
D-Drive (dopředu)
N-Neutrál
R- Reverse (zpátečka)
...
Bezklíčový systém je v tom, že máš klíče v kapse a jen příjdeš k autu.
Otevřeš dveře (auto ví o klíčích v kapse poblíž sebe)
Na volantovém sloupku zmáčkeš start. Pokud nestojíš na brzdě, tak se auto nahodí jen na kontrolky a motor nenaběhne.
Pokud stojíš i na brzdě a zmáčkeš start, tak motor naskočí. Opětovným stiskem s brzdou a P režimem zhasne
Měl jsem možnost si vyzkoušet automat a to na škole smyku.
Jen mě zajímá jak je možné, že slečně která se s automatem rozjížděla na rovině "chcípnul" motor.
Jeste bych doplnil.
Vzdy zvol P pred opustenim vozu s nastartovanym motorem. Nektera auta to pri male rychlosti pri otevreni dveri a odlehceni sedadla zvoli dnes jiz sami, ale obecne ne a nebyl bys prvni, koho vlastni auto s automatem prejelo a zabilo napr. pri otevirani vrat.
-
Pokud ses zvykly na manual, tak si idealne alespon ze zacatku levou nohu nekam skrc, at neni na beznem miste. Nestane se to hned, ale az po par kilometrech nebo i par tydnech, zkratka az ztratis prvotni ostrazitost, tak pri te nejnevhodnejsi chvili slapnes levou nohou instinktivne na spojku. Akorat ze misto spojky tam bude brzdovy pedal a auto za Tebou te v tu chvili samozrejme nabere.
-
Je spatnym zvykem naucit se pouzivat P misto parkovaci brzdy, kde by se jinak brzda normalne pouzila nebo pouzit mela. Cela vaha auta pak vysi pouze na par milimetrech oceli, navic pri parkovani z kopce nebo do kopce je pak nesnadne z pozice P vyradit (to plati hlavne u volicu, ktere jsou spojeny tahly, v pripade robotickeho aktuatoru to ridic samozrejme nepozna).
Navic, pokud do takto zaparkovaneho auta nekdo drcne, zapadka drzi veskere sily. A nemusi vydrzet. V pripade pouziti bezne brzdy se samozrejme sily rozlozi a vzhledem k pruznosti poloos vetsinu pojmou prave brzdy. Je levnejsi opravivat pouze zmackly naraznik nez zmackly naraznik a prevodovku.
-
Tez je vhodne neparkovat kolem proti obrubniku. Pokud se kolo do obrubniku pri poloze P zapre tak, ze se zapadka doslova zakousne, pak vyrazeni nemusi byt vubec snadne, ne-li rovnou nemozne. Pak nastupuje ruzne pohupocani autem, aby se zapadka odlehcila.
-
A posledni poznamka k parkovaci zapadce, nevilit za jizdy, jak uz bylo receno, neni ale zase nutne ihned panikarit, pokud se tak stane. Legislativne musi zapadky vydrzet zatez odpovidajici cca rychlosti 5km/h a naopak nesmi byt schopne zapadnout pri rychlosti nad cca 3km/h. Tedy pri nestastnem zvoleni P behem rychlejsi jizdy se ozve desivy, ale vicemene neskodny rachtavy zvuk, jak zapadka poskakuje po zapadkovem kole.
Většina bodů zde již byla popsána. Tj jen doplním vlastní zkušenost- po zamknutí nekontrolovat zda je zamknuto protože dotykem ruky, přiblížením se auto prostě opět odemkne. Na první ježdění jsou dobré boty s tkaničkami a tu levou kaničku si přivřít do dveří aby noha instinktivně nesešlápla spojku, ale u automatu je tam brzda a pro vozidlo vzadu je to extrémně velké překvapení, že auto "vypálí" z křižovatky a ihned prudce zabrzdí. S tou nohou je možná i druhá varianta a to dát si jí pod sedačku aby nešla jednoduše vytáhnout. Nastartování - sešlápnout brzdu a držet a tlačítkem nastartovat- pořád držet brzdu... zařadit z P na D / dopředu/ nebo R / revers - dozadu/ , odbrzdit ruční brzdu / i když některá vozidla toto "umí" při rozjezdu/ , ujistit se že mohu jet a přemístit nohu na plyn a plynule se rozjet ... a to je vše. Za jízdy i z kopce či na křižovatkách nevyřazovat... prostě zabrzdit a stát na brzdě ev vozidlo samo po zastavení stojí - záleží na typu či nastavení. Po skončení jízdy - opět stojím na brzdě, zařadím P a zabrzdím...vypnu motor , vystoupím, zamknu a hotovo.
Prevodovka je v dnesnej dobe mechanicke zariadenie ovladane pocitacom, ktory je riadeny pakou s polohami D - N - P - R
Vnutri su bud ozubene kolesa alebo variator. Startovanie bez kluca je zalozene na prenose kodov medzi riadiacou jednotkou a klucom. Spokojny?
Asi jak píše v 18:25 Nunici-vyzkoušejte někde na odlehlé ploše, parkovišti kde není nebo je velmi malý provoz (tedy pkud máte řidičák a jezdila jste s manuálem .Většinou dělá problém volná levá noha , kolega měl s robotickou převodovkou problém, že se snažil používat k brzdění levou místo pravé nohy.Starty jsou úplně jednbo zda s kloíčem do skříňky či bezklíčové-tam je to jednodušší -zmáčknete tlačítko a (pokud ne motor OK) pak už to "vrčí"! Vše je pak v manuálu k autu,.
Zvládnete to v pohodě. Automat má pro Vás jenom samé výhody. Taky jsem měl obavy, když jsem po skoro padesáti letech se šaltpákou přecházel na automat. Zbytečně. Jen jsem zpočátku držel levou nohu skrčenou nepřirozeně napříč, aby mi nečekaně nevystartovala. Neudělala to nikdy. Jen jednou, když už jsem ji nechával normálně vlevo na podlaze. Ale jen jsem trochu přibrzdil. Automat je skvělý pro pomalé pojíždění v koloně nebo po parkovišti. Jede i na volnoběh, takže jedete s nohou na brzdě. Rozjezd do kopce je v pohodě, nemusíte k tomu používat ruční brzdu. Se zařazeným D necouvne. Nemusíte poslouchat motor a včas řadit. Auto to udělá lépe. Vy se můžete věnovat výhradně provozu. Uvidíte, jak je to skvělé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.