Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Trabant nedobíjí - vadné diody

Od: trabi odpovědí: 24 změna:

Zdravim, nedávno jsme řešili co všechny si vzít do Chorvatska když pojedeme trabantem. Řešili jsme tuny problémů ale všechno se podařilo díky celé dílně vyřešit. Nicméně nyní odešly asi diody na alternátoru. Začal blbnout, nejdřív dobíjel jen při vysokých otáčkách a pak jak se mu chtělo a pak vůbec. Když měříme ty dva výstupy z alternátoru tak dávají necelé 2V. Je možné to nějak dojezdově zprasit? Nebo kolik si bere elektřiny zapalování kdybych odpojil buzení alternátoru pro úsporu baterky, na kolik by 55Ah baterka vydržela km kdyby živila jen zapalování? Případně šlo by z nějakého jiného alternátoru co bych tady sehnal vzít diody? Seděly by? Odtah je poslední možnost, je to cesta za tím umět si poradit. Mechanické cívkový relé se ani nehne, ale asi kvůli tomu, že alternátor nedělá žádné napětí. Díky všem za pomoc

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trabi
hodnocení

2x
Vyřešeno, už pádím domů. Procházel jsem měste a poptával po lidech co měli vraky před barákem altík. Nakonec milý starší pán mi prodal alternátor, půjčil dílnu a přehodil se altík. Všechno funguje a my už jsme v půli cesty domů

tak klidnou cestu bez poruch a nehod *palec*

 

 

ja1
hodnocení

0x

A není vadné to regulační relé?

Ohledně výdrže baterky nejde jen o zapalování - ale i o povinné denní či noční svícení. To bude "žrát" mnohem víc...

trabi
Samozřejmě bych jel přes den a bez světel, jelo by jen zapalování

 

hodnocení

0x

Výkonové diody můžeš pochopitelně použít z podobného nebo silnějšího altíku.

Jen jde o to, zda tam vlezou a rozumě je tam napasuješ do můstku. Možná budeš muset propilovat větší díry do základového můstku pro diody.

Nebo kupuj po cestě akumulátory.

Nebo si prodluž dovolenou a kup novej altík a nech si ho poslat do hotelu nebo kempu.

Nebo tam ten vrak nech a jeď vlakem nebo letadlem.

...

Máš vůbec vhodné nářadí? Dokázal by jsi napasovat celý altík z jiného vozu? Umíš to vůbec?

Co si zaplatit odtahovku?

trabi
Mám všechno u sebe, veškerý vercajk krom svářečky a napasovat tam jiný altík by nebyl problém. Mám domluvené lidi na odtah ještě než jaem vyjel pochopitelně, ale jde o to, že jsme si řekl, že trabantem tam přijedem a dojedem s ním zpět

Tak se snaž.

Altík mechanicky dopasuj a připoj B+ a kontrolku na buzení (pokud má regulátor v sobě).

Hodně štěstí ;)

pokud ste jeli ve dvou tak sežen tažnou tyč a jedeem *palec*

 

hodnocení

0x
avatar dabel

ja tam kdysy bez větších problémú napasoval altík z felicie

aby nějaká felda v chorvatsku byla

nebude felda?bude golf ...

Tak Boscháckej altík je lepší než Magneton.;)

Jak dlouho vydržela 6 V baterie nabíjení 12 V? *sok*

@magdon proč by tam měl 6V baterii? Nemyslím si, že by byl @dabel blbej, aby měnil 6V dynamo za 12V alternátor. Pozdější trabanty měly 12V systém. Tazatel má taky trabant s alternátorem, takže 12V.

Noo, asi by fakt měl tazatel upřesnit, co tam vlastně má. Prvního traboše jsem měl na 6V a dynamo, druhého už 12V a opět dynamo. Anebo má toho posledního trabiho, čtyřtakta, tam altík bude. Na aukru jsem viděl inzerát, že někdo prodá alternátor a na fotce má stopro dynamo...*smich*

@berger píše o alternátoru, diodách, buzení... To tam asi dynamo fakt nebude :)
Mimo misu 6v traboše dou bez problemú předělat na 12V taky to mam cca na 4 kouscich za sebou *smich*
Každej předělával z 6V na 12V . Stačilo jen žárovky, cívky a 12V dynamo nebo ten altik.Někdo nechal 6V startér a ten pak točil jako divej.. vydržel to chvilkový startování docela dlouho.Dynamo nestíhalo dobíjet ikdyž bylo v pořádku.. Stačilo jet ve tmě a dešti a mít rádio a už nestíhalo..prosvěcovala kontrolka dobíjení

Co na to startér? Točí 6V líp a nebo s epracně shání 12V?

zkoušel sem to i s 6V startérem a není to až tak ůplně dobrej nápad sice točí jak divej ale navydrží a vodejde v tu nejméně vhodnou dobu

mě vodešel ve 4 ráno při policejní kontrole a kluci mě museli chtě nechtě roztlačit *smich* konečně bylo splněno heslo Pomáhat a Chránit *frajer*

21.06.22 19:29

*smich*

 

hodnocení

0x

Osvětlení + zapalování odebírá zhruba 15 A, takže bez dobíjení můžete jet něco přes dvě hodiny. S tím daleko nedojedete. O nějakém prasení jiného alternátoru na cestě neuvažujte. Teď ho opravte a na cestu si vezměte náhradní regulátor a originální diody. Pravděpodobnost poruchy je minimální.
Jen pro zajímavost. On se někdy dělal Trabant s alternátorem a mechanickým regulátorem?

Ale on už na té cestě je, proto řeší, jak to opravit nebo dojet bez dobíjení :)

Nevím jestli by to šlo u trabanta, navíc co jsem jezdil trabantem , měl 6V dynamo a klasický regulátor.Kdysi jsme do Chorvatska 2 autobusy, kdy jednomu odešlo dobíjení, řešili pravidelnou výměnou baterek. Po cestě se objednal nový alternátor a pak byl týden čas na výměnu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]