Nejste přihlášen/a.
Zdravím, auto dlouhodobě neprovozuji nemá už ani technickou, dokonce už mám několik let i propadlý řidičák který jsem už neobnovoval. Byl jsem pod exekucemi a tudiž jsem nechával auto pro případného exekutora pro zabavení. Pojištovna mi kdysi vypověděla povinné ručení z důvodů opožděného placení. Co mě čeká za sankce po ekologické likvidaci autovraku? Auto je nepojízdné z více důvodů. Např. mu chybí důležitá část a tou je palivové čerpadlo, aku je též nepoužitelný. Prostě jsem s nim nejezdil a hnije v garáži. Lze napsat nějaké čestné prohlášení o neprovozování? V současné době slouží jako sklad odpadu, to jest pneu, plasty, papír.Udělal jsem chybu, že jsem nedal značky do depozitáře, ale jsem v invalidním důchodu a špatně se pohybuji. Navíc jsem platil hromadu exekucí, soudních platebních rozhodnutí a také jedné vymahací agentuře, takže jsem nevěděl co dřív vyřídit.
Existuje nějaké zmírnění zákona?
Mohu tedy očekávat jakou pokutu, tu 5-40 tisíc Kč?
Aktuální legislativa je nastavená: neni v depozitu = je provozované.
Jak ho ČKP objeví tak se přihlásí o výpalný (možná postupně po třech měsících) za nejdelší období jaký můžou vymáhat (snad 2 roky zpětně?). Při likvidaci a odhlášení jim to nejspíš v systému vyskočí, tak je možná lepší nechat to ležet jak to je, těžko říct... Zmírnění zákona těžko, jde o prachy a ty si nenechaj ujít...
Jak zlikvidovat auto vím, mám i osvědčenou firmu která si ho za poplatek i odveze nebo měla by odvézt, v minulosti jsem tak už minimálně 2 auta tak likvidoval. Potřeboval jsem jen radu ohledně toho co mohu očekávat za sankce. Nikde nepíši, že bych se jim chtěl úplně vyhnout. Tutlat jak tu někdo psal to také nechci abych si tím zvyšoval sankce. Jsem ochoten sankce zaplatit leč je nedokážu zaplatit v celé částce najednou. Se všemi exekutory/věřiteli jsem se doposud vždy dohodl na splátkách a pravidelně jsem je měsíčně vkládal ve třech bankách rovnou na účty všech věřitelů/exekutorů.
"Rozhodně nebuďte jouda a neozývejte se sám".
Jasně, hlavně se sám neozývejte, ještě pár let dělejte mrtvého brouka. A až se to proflákne (věřte, že je to jen otázka času a "oni" spěchat nebudou), zaplaťe několikanásobně víc.
Přečtěte si tento článek. Pokud můžete prokázat, že auto nejezdilo (porucha, nemáte řidičák), máte šanci se výpalnému od ČKP vyhnout. Nejlépe uděláte, když si zaplatíte konzultaci s právníkem na tuto problematiku.
epojisteni.cz/...
Ze kterého roku to je článek?
Domnívám se, podle textu, že jde o hodně starý článek, když uvádí, že soud rozhodl podle toto: "odpovědnosti spojena s provozováním vozidla...který prokázal, že vůz provozovat nemohl. ..."
Teď to platí jinak.
milancukrar:
Datum vyhlášení nálezu Ústavního soudu: 17.07.2015
zakonyprolidi.cz/...
Co teď platí jinak?
Velice mne to mrzí, že to musím sdělit Vám, ale jste mnoho let zpátky. To se ví, že dneska platí jiný zákon.
To vás mrzet nemusí, naopak. Tohle je zajímavý problém a rád se v tom zorientuji. Takže dle vás se nález Ústavního soudu z r. 2015 na současné znění zákona nevztahuje. Zkusím si o tom něco dohledat.
Hledejte, ale změnil se zákon, kde (stručněú bylo změněno, že pojištění muselo být uzavřeno u provozovaných vozidel. Teď je to u vozidel vedených v registru.
Tak jsem si přečetl příslušný paragraf novelizované verze zákona, podstatná je dle mého názoru tato pasáž:
Pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla (dále jen "pojištění odpovědnosti").
Může na dálnici, silnici, místní komunikaci a účelové komunikaci, s výjimkou účelové komunikace, která není veřejně přístupná (dále jen "pozemní komunikace"), provozovat vozidlo pouze ten, jehož povinnost nahradit újmu způsobenou provozem tohoto vozidla je pojištěna podle tohoto zákona; povinnost pojištění odpovědnosti musí být splněna i v případě ponechání vozidla na pozemní komunikaci.
Čili v zákoně se specifikuje, co vlastník smí používat jen tehdy, pokud má pojištěné vozidlo. Pokud má vozidlo nepojízdné v garáži, měl by dle jiného paragrafu tohoto zákona vozidlo odhlásit, jinak by měl pojistné platit, ale nikde se nepíše, že opomenutí odhlášení nepojízdného vozidla mu ukládá povinnost platit tzv. příspěvek ČKP. Nález ÚS z r. 2015 dle mého názoru zůstává v platnosti.
. .
A je tu další důležitý paragraf:
Povinnost zaplatit příspěvek a náklady Kanceláře (ČKP) podle odstavce 4 zaniká, pokud Kancelář do 1 roku ode dne vzniku povinnosti zaplatit příspěvek neodešle osobě povinné k zaplacení příspěvku výzvu k zaplacení příspěvku podle odstavce 7, jde-li o osobu zapsanou jako vlastník či provozovatel vozidla v registru silničních vozidel.
ČKA tento termín nedodržela, čili neměl by být tento příspěvek vyžadován.
Orione, není to tak, ale to nevadí, věřte čemu uznáte za vhodné.
já jsem totiž při novelizaci komunikoval s desítkami poslanců, senátorů a hledal jsem možnost, jak novelu zákona neprosadit.
Pojistné musí mít vozidlo, které je v registru a nemá vyjímku.
musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel, s výjimkou doby, kdy je v registru silničních vozidel zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé, a doby, kdy je vozidlo odcizené,
Ale já nerozporuji, která vozidla musí být pojištěna, já jen tvrdím, že ze zákona nelze automaticky dovodit, že kdo opomenul odhlásit nepojízdné vozidlo má povinnost platit příspěvek ČKP. To jsou dvě odlišné věci. Jak už jsem psal, nejlépe obrátit se na právníka.
" Mohu tedy očekávat jakou pokutu, tu 5-40 tisíc Kč?"
Ano i ne. Záleží na délce nepojištění a kubatuře vozidla. jakmile CKP zjistí pohyb v registru-u Vás ZÁNIK vozidla (dříve vyřazení z provozu) =pohyb v registru-tak současně zahájí řízení na jehož konci dostanete výzvu k zaplacení do fondu CKP. Tato suma se pohybuje od 30 do 93 kč ( porovnej24.cz/... ) , pokud nenastaly změny=navýšení těchto částek,za kalendářní den za nepojištěné vozidlo. Jaký máte objem válců mtoru víte jak dlouho jste neplatil víte, jednoduše si spočtete kolik po Vás budou chtít zaplatit.Jinak ekolikvidace ja zadarmo (měla by být!) stejně jako zapsání zániku na úřadu!
Nevím jak moc zpátky to mám spočítat, když se zákony změnily. Dnes tady někdo psal, že promlčecí doba je 2 roky jiný zas psal, že 3 roky. Na netu jsem našel, že zpětně to mohou vyžadovat jen od 1.1.2018 kdy došlo k úpravě zákona. takže kolik to celkem bude nebo nebude a možná vůbec nebude je ve hvězdách. Asi se musím dát na modlení aby to bylo co nejméně. Jenže jsou lidi co neplatí a jezdí dál a jsou lidi co neplatí a nejezdí už roky. ternkráte autu zbývala technická ještě tak na měsíc a byla to doba kdy ještě existovala i zelená emisní známka.
Povinnost zaplatit příspěvek a náklady Kanceláře (ČKP) podle odstavce 4 zaniká, pokud Kancelář do 1 roku ode dne vzniku povinnosti zaplatit příspěvek neodešle osobě povinné k zaplacení příspěvku výzvu k zaplacení příspěvku podle odstavce 7, jde-li o osobu zapsanou jako vlastník či provozovatel vozidla v registru silničních vozidel.
ČKP tento termín nedodržela, čili neměl by být tento příspěvek vyžadován.
diesel:
Pojištovna mi kdysi vypověděla povinné ručení z důvodů opožděného placení.
Tohle psal tazatel a je tedy zřejmé, že ČKP si je dobře vědoma toho, že pán má neodhlášené vozidlo a neplatí za něj. Pokud tento stav trvá déle než rok a za tu dobu nedostal výzvu, je to promlčeno.
re4zon:
Vlastník tuzemského vozidla a jeho provozovatel (dále jen "osoba povinná k zaplacení příspěvku") jsou společně a nerozdílně povinni zaplatit Kanceláři příspěvek za každý den porušení povinnosti podle § 1 odst. 2; to neplatí, bylo-li vozidlo odcizeno.
Přičemž paragraf § 1 odst. 2 říká toto:
a) musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel, s výjimkou doby, kdy je v registru silničních vozidel zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé, a doby, kdy je vozidlo odcizené,
Paragraf 4 říká toto:
(6) Povinnost zaplatit příspěvek a náklady Kanceláře podle odstavce 4 zaniká, pokud Kancelář do 1 roku ode dne vzniku povinnosti zaplatit příspěvek neodešle osobě povinné k zaplacení příspěvku výzvu k zaplacení příspěvku.
Takže si to shrneme:
1) Máte povinnost mít zřízeno pojištění ode dne zapsání do registru vozidel.
2) Pokud tuto povinnost porušíte, vzniká vám povinnost platit příspěvek ČKP za každý den, kterým povinnost pojištění porušujete. Vznik oné povinnosti platby příspěvků není v zákoně nijak oddálen, je tedy zřejmé, že povinnost vám vzniká hned první den, kdy porušíte povinnost mít zřízené pojištění.
3) Pokud vám rok ode dne vzniku povinnosti zaplatit příspěvek (což jak vidíme je den, kdy přestáváte mít platné pojištění) neodešle ČKP výzvu, povinnost platit příspěvek zaniká.
. .
Myslím že je jasné, že nemáte pravdu, ale samozřejmě si to můžete chápat po svém.
Co se týče placení, tak samozřejmě se platí za každý den nepojištění, někdo tu snad tvrdil opak?
Pokud CKP u nekoho neposle vyzvu do roka od prvniho dne bez pojisteni, muze provozovatel az do smrti byt bez pojistky a nikdo na nej nemuze?
To samozřejmě nikoliv, majitel vozidla tím unikne pouze povinnosti zaplatit příspěvek ČKP za dny, kdy byl nepojištěn. Že by od té doby nemusel mít vozidlo pojištěno je samozřejmě nesmysl, jak jste tohle vydedukoval? Pojistka a příspěvek jsou dvě naprosto odlišné věci. Pokud někdo jezdí s nepojištěným vozidlem, vystavuje se riziku pokuty od PČR a v případě vážné nehody by mohl po proběhlém soudu přijít o veškerý majetek.
Podle vaseho vykladu, pokud ckp neposle vyzvu do roka od prvniho dne nepojisteni, muzu vlastnit vozidlo neomezene dlouhou dobu bez pojistky a bez sankce?
Nic takového já ani zákon netvrdí, pokud nemáte pojištění, porušujete zákon, tečka. Zkuste pochopit, že ČKP tu není od toho, aby kontrolovala dodržování zákonů, od toho zde máme jiné orgány. Příspěvek ČKP byl zřízen proto, aby byl posílen garanční fond, ze kterého jsou vypláceny platby za nepojištěné řidiče. Není to nástroj, který by měl primární úkol donutit lidi mít pojištění. Ta roční lhůta byla dle mého názoru zavedena z toho důvodu, aby ČKP byla nucena jednat a nenechávala dluhy narůstat po neúměrně dlouhou dobu a tím odírat lajdáky s neprovozovaným ale neodhlášeným vozidlem, což klidně mohou být starší lidé, kterým už nedocházejí některé souvislosti. Pokud ČKP lhůtu nedodrží, zaniká sice povinnost platby příspěvku, nezaniká však povinnost mít zřízeno pojištění. Předpokládám, že ČKP v takovém případě nahlásí majitele vozidla na PČR a ten může být předvolán k podání vysvětlení.
Aha, takze nevychazime z pravnich predpisu, ale z vlastnich uvah.
Citoval jsem vám pasáže zákona, co víc byste chtěl? Jenže vy si znění zákona vykládáte jinak než já, projektujete si do něj vlastní představy, jak by to dle vás mělo fungovat, takže se samozřejmě nemůžeme shodnout. Nechť si každý zákon přečte a pak posoudí, kdo z nás dvou má pravdu.
Diesele, bylo by od vás férovější napsat něco k věci, místo tohohle hloupého okopávání kotníků. To nic jiného neumíte?
Našel jsem zde v tomto článku auto-mania.cz/...z letošního roku, že:
" Dluh může propadnout
Nezaplacené povinné ručení je promlčeno za tři roky. Není to ale důvod k radosti. Ona doba je počítána ode dne, který následuje po dni splatnosti pojistného. Ovšem jen v případě, že by po ty tři roky dluh nikdo nevymáhal a dlužníka nekontaktoval. A to se prakticky nemůže stát. ČKP totiž pravidelně srovnává údaje z registru aut a údaje pojišťoven. Na nezaplacené povinné ručení k vozidlu tedy jistě přijde."
Do dnešního dne mě opravdu nikdo nekontaktoval a je to už více jak 3 roky co mi bylo povinné ručení vypovězeno. Jenže dle článku se promlčecí doba vztahuje a počítá na dobu po dni splatnosti pojistného, ale já to už měl vypovězeno a jen jsem měl nějaký doplatek nějak to bylo myslím do 500 Kč který jsem zaplatil a od té doby nic nikdo po mě nechtěl.
Nejspíš jim to nikde nevyskakuje. Ale nejspíš jim to vyskočí při oznámení ekolikvidace do registru, takže za nejlepší řešení považuju ekolikvidaci, schovat si doklad a v registru to zatim nechat, když by se náhodou ozvali tak dokladem o ekolikvidaci doložit datum zániku vozidla, to je podle mne silnější srgument než aktuální legislativa že auto které není v depozitu se bere jako provozované...
Takže jestli jsem to správně pochopil, tak většina autorů těch různých článků na internetu si vyložila zákon/y po svém a napsali to tak jak to pochopili oni, ale přitom zákon/y hovoří jinak. Tím pádem, tito někteří autoři těch článků dali slabou naději, že to nebude tak horké jak to vypadá. Na rozdíl od těch lidí co jim byla dána ta naděje jsem byl předem smířen s tím, že budu platit nějaké sankce a pak mi dali tu naději někteří zde odpovídající a i ty některé články na internetu. Takže jsem vlastně tam kde na začátku když jsem položil ty otázky. Ale můžu si za to do jisté míry sám, to nepopírám.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.