Mechanici, kteří opravují auta a motory snad mají přístroj na měření komprese v jednotlivých válcích.
Zkus se někoho v okolí zeptat, jestli ti takový přístroj půjčí a nebo se domluv na změření přímo u něj bez půjčování.
Měření probíhá tak, že vyšroubuješ svíčku, do místa kde byla svíčka dotlačíš silou kužel a druhá osoba musí startovat motor. Pak se buď zapisuje nejvyšší dosažená hodnota na papírek nebo se zobrazuje na manometru.
Takhle jsem to viděl u mechamiků v televizi. Sám jsem takové měření nedělal.
Měřič komprese se dá koupit tuším cca od 400 Kč, nebo se dá koupit. Já si ho kdysi za socíku dělal z bězného tlakoměru a ventilku. Jinak pokud jde jen o porovnání, tak to lze při startování s vypnutým zapalováním celkem dobře odhadnout i z pocitů v ruce. Ale chce to, aby byly stejně namazané, tedy každý předem např. 10 x protočit, nebo stříknout olej do válce. Druhou věcí je, že případná nižší komprese nemusí být dána jen opotřebením, ale i třeba neseřízenými ventily. Já bych spíš koukal na stav válce USB mikrokamerkou, tyhle motory mají často vydřené rýhy po přidření, pokud běhaly třeba v traktůrku a majitel nehlídal olej a jel až dookud se motor nezastavil. doplněno 09.06.22 14:03: Jinak tedy normálně se komprese měří na motoru zahřátém na pracovní teplotu, i když i studený pro prosté porovnání stačit může.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.