Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kouřivost dieselů v provozu

Od: hiawata® odpovědí: 36 změna:

Jak se stavíte k vysoké kouřivosti dieselových motorů. Myslím ten mnohdy očividný kouř. Vadí Vám to také když se dusíte při jízdě za takovým vozidlem? To že projdou technickou není samozřejmě zárukou že je spalovací systém v kondici... Co si budeme povídat... Byli byste proto, aby se spřísnila kontrola na spaliny motorů? Na jednu stranu bojujeme za zlepšení životního prostředí a na druhou celkem dost mhouříme oko... A to nemluvím ani o tom, jak jsou jemné částečky spalin z PD a common-railu nebezpečné pro zdraví. Co Vy na to? Jak to vidíte...


doplněno 04.06.22 09:07:

Pro ty, co nechápou otázku.... Mně nezajímá to co nevidím (jak tu mnozí vytahují na přetřes)! Mě zajímá jenom to co čoudí , co je vidět a nemá to být vidět, pokud je motor v té správné kondici!

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar axus

Jak se stavite k vysoke kourivosti dieselovych motoru...
Zasadne proti vetru.

 

hodnocení

5x
Nebojte, zelený úděl spolu se sebevraženou politikou EU směrem k Rusku způsobí, že za chvíli všichni budeme jezdit na našlapáni v sockových dobytčácích, nebo n kokech jak Číňani před 50 lety a vy i ten pán, který tu před chvílí navrhoval zakázat auta s konstrukční rychlostí nad 130 km/h, budete konečně šťastni dýchat vzduch bez naftového popílku, zdravě obohacený o emise z kamen, ve kterých budou zoufalci bez plynu pálit vše, co najdou. ;)
hodnocení

Zase někdo nepochopil otázku... Nevadí mi naftové motory! Vadí mi jenom jejich stav, kdy majitelé ze zištných důvodů neopravují tyto motory . Konstrukční řešení je určitě v pořádku...

petrovic

Neres to tak. Me zase vadi neukazneni pejskari, co nesbiraji houvinka. Pak mi vadi ozralci, co vecer chodi kolem baraku dom a blujou mi pres plot. Pak mi vadi, pak mi vadi atd.

hodnocení

Mně to nevadí "do krve"l... Spíš jsem byl zvědavý, jaký kdo má názor... Trochu pošťouchnot... Neboť znám právě velké množství těch co neopravují , ale jen jezdí... :)

Vhledem k tomu, že pamatuji dobu, kdy smrdělo každé auto, protože s karburátorem bylo těměř nemožné dosáhnout optimálního spalování ve všech režimech, tak to, že nyní sem tam potkám někoho, z koho se začmoudí, mi až na extrémní výjimky moc nevadí.
jarinek*
A o tom to je, přesně jak píše Petrovic. Co dýchám, tak většinou není vidět, proto to neřeším. Proto mi vadí psí hovínko, to vidět je. Od středověku se moc nezměnilo. Logika, kterou se řídí velká část populace a bohužel to dokládá všeobecně nízké rozumové schopnosti populace.
hodnocení

Další co nechápe otázku.... Mně nezajímá to co nevidím! Mě zajímá jenom to co čoudí , co je vidět a nemá to být vidět pokud je motor v té správné kondici! Je vidět opravdu nízká úroveň populace, to je pravda!

My Ostravaci musime vidět co dychame

Když o tématu víš absolutní hov*no, tak tam alespoň napiš, že se nechováme hezky k těm, co vraždí děti.
auta s vykuchaným dpf filtrem, u kterých ten kouř nejde vidět jsou daleko horší než kouřící diesel. Protože superjemné saze už v sobě nosíte napořád. Ano za socíku auta kouřily a nikomu to nevadilo (řekl kdo?). Nebo jsme v minulosti skákali po stromech a také to nikomu nevadilo.

 

riva
hodnocení

3x
Auta bez dpf u nás máme ne proto, že by to byl náš koníček, ale protože jsme chudí. A protože se naši politici snaží aby chudoby přibývalo, nebude peněz na ekologii. Přednost dostane jídlo, teplo, trocha elektřiny.

 

hodnocení

2x
Vlastním 20 let starý nafťák a ten má poloviční emise proti novým autům protože má poloviční spotřebu, dokonce ani filtr pevných částic nepotřebuje. Vím že velice vybočuji ze zeleného standardu evropské politiky protože auto je nadprůměrně ekologické a náklady na provoz jsou malé tudíž platím málo na daních.
doplněno 04.06.22 15:47: Na silnicích potkávám v podstatě 2 kategorie čmudilů.
První jsou většinou firemní auta kde do toho sedne kde kdo a davaj, nebo majitel nechce investovat do oprav.
Druhá jsou ti co chtějí předjíždět a jsou velice flusteovani když za někým musí jet pomaleji a nechají si přečipovat motor tak aby měl větší výkon.
Co s tím je a není jednoduché, ale policie může poslat takový vůz na STK.
Asi myslíš emise CO2. Ty záleží na spotřebě. Ale dnes se řeší i další škodliviny, a tam už bych si těmi polovičními emisemi rozhodně nebyl tak jistý ;)
No a že auto (ještě) nemá DPF neznamená, že neprodukuje pevné částice, ale opět to, že je tehdy nikdo neřešil.
Jinak by mě zajímala ta poloviční spotřeba, třeba takový dvoulitr Golf dnes jezdí za 5 litrů nafty. Plno slabších motorizací i za míň. Spotřeba pod 2,5 litru se mi moc nepozdává.
Psal jsem to trochu s nadsázkou, mam SDI s průměrnou spotřebou 4-5l.
Na silnicích co se týká novějších aut potkávám hodně esuvéček a obdobně těžkých a ty si vezmou 8a více, i statistiky uvadějí že u nás za poslední desetiletí vzrostla hmotnost registrovaných aut o několik metraků.

 

petrovic
hodnocení

0x

Rocne najedu cca 40tisic kilometru autem, 10tisic na motorce. Kourivy diesel jsem tak posledni 3 roky nepotkal. Jako vazne. Pominu li starou Aviu

tomaso
To já bohužel potkávám snad denně...a nejsou to jen vraky ale i novější auta...

Kudy jezdíte? Také občas potkávám vozidla kterým při akceleraci div nelítají z výfuku brikety.

petrovic

Autem zlinsko, roznovsko, vsetinsko. Na motorce slovensko, chorvatsko, italie, bulharsko, recko. Asi na to mam stesti. Zato autem pravidelne potkavam ridice jedouci 70 na 90ce. Pak ridice, co neznaji, ze treba znacena krizovatka rusi nejake omezeni rychlosti atd. A pak ty, kteri neumeji jezdit v dvoupruhovem kruhaci.

 

hodnocení

0x
avatar pansvacinka

Za - Ká - Zat ! *bum*

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
U našeho dieselu s Euro 6d nebudete (když nebudete slyšet zvuk motoru) schopen poznat při pohledu na výfuk, zda je auto nastartované či nikoliv.

Jedy nejsou vidět, někdy ani cítit .. ;)

hodnocení

To je všechno teorie... Tady se nejedná o konstrukční řešení, to je určitě dokonalé, ale o závady a technický stav, kde mají vliv opotřebované či vadné komponenty, neboť vše podléhá opotřebení... To znamená třeba turbo, vstřikovače, čerpadlo, DPF, lambdy a spol...

To není teorie, to je praxe.
Vy zmiňujete špatný technický stav, poruchu..Pak auto samozřejmě nemá v provozu co dělat.

 

olinl
hodnocení

0x

Někdy a u některých starých nafťáků stačí nalít do nádrže aditivované palivo, trochu se ta "hulivost" zlepší, ale jet v zimě za právě nastartovanou starou Avií A30,31, 60,61 nebo V3S..

 

hodnocení

0x

Když taková vozidla potkávám, tak si jen říkám že by je měla zastavit policie a sloupnout nálepku STK. Po takovémhle sebrání nálepky by mělo pak její opětovné získání být zpřísněno.

Smutné ale je, když vidíte takhle hulit zánovní BMW, jako by to byla nějaká stará plečka.

U Audi,Mercedesu a BMW je to přece symbol tuningu ..když to hulí tak to musí jet

03.06.22 23:17

*smich* dobrý

04.06.22 09:52

Nunici-*palec2*

07.06.22 21:25

*hej*

 

hodnocení

0x

Kontroly jsou přísné, ale dokud budou fungovat známí na STK (jak se tady třeba nedávno chlubil ten borec s LED páskama na podvozku), tak se tyhle vraždy ze silnic asi nedostanou.

Ono to není až tak o známostech na TK,spíše o tom že dané osoby jimž to čudí, na EMISNÍ kontrolu přeseřídí vstř.čerpadlo (tam kde to jde) a po kontrole zase udělá ,přeseřídí zpětně.

 

jenda22
Tak schvalne, na kterych autech dokazete pridat na vstrikovacim cerpadle naftu? Chipovani je to huleni.

Ještě přesněji: chipování od pakoňů je to hulení.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Taky nechápu, jak takové auto může projít přes STK. Jezdím téměř denně na silničním kole a nejsou to jen ojedinělé případy, těch aut jsou mraky a nejsou to jen staré oktavky bez filtrů, ale i vykuchane novější auta. Na straně druhé ty novější funkční systémy taky umí smrdet jak bolavá noha a může to být ještě jedovatější právě pro to, že to není vidět. Nebylo jak při kovidu, kdy byly silnice prázdné a vzduch čistý, nyní mi přijde, že čím dražší nafta, tím víc aut jezdí a krmí Putina jak jen to jde. A samozřejmě naše energetika má na kvalitě ovzduší taky velký podíl.

Já to docela chápu. Dvě či tři stovky přímo do rukou technika, nebo někde v přihrádce. a projde vše. I takové co jsem potkal zrovna dnes. Na křižovatce předemnou Oktávka první generace při rozjezdu takový oblak dýmu, že nebyl vidět zadek auta dobrých 100 a víc metrů. O to víc to vynikne když člověk sedí v BEV a sleduje to. Tohle byl sice extrém, ale právě takové by se měly trestat exemplárně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]