Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
dnes jsem vyměnil spojku a od převodovky je slyšet rachtání, ale po sešlápnutí spojkového pedálu je ticho. Je mi jasné, že tohle rachotění dělá spojkové ložisko. Měnil jsem komplet setrvák (jednohmota), lamelu, přítlačák i ložisko. setrvák jsem koupil origo, lamela + přítlačák + ložisko od LUK.
dotaz zní: je možné, aby spojkové ložisko bylo špatné z fabriky? Případně stalo se Vám to někomu, že nové vypínací ložisko bylo špatné?
a další dotaz: auto mám chvilku (koupil jsem ho za velice dobrou cenu se špatnou spojkou - skutečně byla hodně spálená), tím, že v dalších autem mám buď automat nebo dvouhmotu, tak nemůžu porovnat, ale spojkový pedál zabírá uprostřed, ale slovo "zabírá" bych nahradil spíš pojmem ON/OFF - tedy spojka funguje spíš zapnout / vypnout zhruba uprostřed. může tohle chování mít na svědomí vypínací ložisko? Ovládání spojky je hydraulické a spojkový vedení jsem odvzdušňoval (měnil jsem i spojkový válec). Je toto ON/OFF chování důsledek špatného ložiska, nebo špatně odvzdušněné? protože při odvzdušňování na konci šla už jen brzdová kapalina bez bublin. Možná to je normální chování - jsem rozhýčkaný z novějších aut. Tak případně to může být jen můj subjektivní dojem. ale rád bych slyšel Váš názor
lamela je správně - na lamele byl nápis getriebe a tenhle nápis směřuje k převodovce.
Jinak to rachtání si myslím, že je ložisko, protože když šlápnu na spojkový pedál, tak to přestane
na jedné straně lamely byl nápis getriebe (česky převodovka), tak jsem lamelu tím nápisem dal směrem k převodovce. než jsem nasadil převodovku, zkousil jsem nastartovat a kouknout na setrvák a spojku - žádný vakl ani nic podobné a žádný rachotění prostě nezdálo se mi, že je něco špatně., po namontování převodovky a nastartování je to rachotění slyšet a po vymáčknutí spojky není nic slyšet
A kdyz jsi to startoval bez prevodovky, cim jsi tu lamelu mel vystredenou? To jsem jeste nevidel toto...
rachotění ztichne až po úplném vypnutí spojky - po úplněm vyšlápnutí. mám podězření na to ložisko, protože nic jinýho mě nenapadá..
Měl jsem tam středící kolík. lamela i přítlačák byly dotažené digitálním momenťákem a připravené pro namontování převodovky. chtěl jsem mít jen jistotu, že nebude setrvák házet, proto jsem to nastartoval, ale tohle absolutně s mým dotazem nesouvisí.
@petrovic ve chvíli, kdy je lamela vystředěná, a přítlačák dotaženej, tak nevidím důvod, proč bych nemohl nastartovat motor bez převodovky. přítlačák tlačí proti lamele a tedy nemůže se hnout. za další převodovka šla nasadit krásně
@007cz napadlo mě, že zítra zkusím odšroubovat spojkový válec a vidlici s ložiskem odtáhnout od přítlačáku a zkusit nastartovat, jestli to bude rachtat - pak by to mohlo být převodovkou a nebo vodícím ložiskem v klikovce, ale to nerachtalo před výměnou
Vodici lozisko na klice? Myslis to, za guferem? To snad ne. To bys musel jezdit bez oleje. Muzes mit srotove lozisko. Montoval jsem Sachse komplet dvouhmota, lamela, pritlacak, lozisko. Za 300km dvouhmota protocena komplet. Neslo se ani dostat na srouby v klice. Reklamace uznana, vadny kus.
@petrovic. dobře takže to byla ta chyba. zejtra to rozhodím, znovu vystředím spojku a dám převodovku zpět a až potom nastartuju. Tedy když toto je ten problém, pak to tedy musí vyřešit to rachtání. Ve chvíli kdy to tak nebude, dáš to dohromady na své náklady. protože vystředněná spojka byla a přítlačák lamelu furt tlačí k setrváku (když není vyvíjen tlak na ložisko - což nebyl, protože tam nebyla převodovka). Kdyžtak mi rovnou napiš, kam ti to mám zítra večer přivést
a za další nemám dvouhmotu - jasně jsem to psal hned v prvním příspěvku.tak co sem motáš dvouhmoty? evidentně netušíš, co to je vodící ložisko pro hřídel převodovky, nalisované na konci klikové hřídele. Prosímtě, pod tento příspěvek už nepiš - absolutně se nevyznáš a mrháš mým časem. buď poraď a nebo raději nic nepiš. Děkuji
Přijde mi ten zvuk právě z oblasti spojky. Lamela je vystředěná přesně podle kolíku. s autem jsem se asi 5 minut projel a prostě to rachtání je slyšet na neutrál bez sešlápnutý spojky. lamelu mám správně a vše dotažené momentovým klíčem. vše jsem 3x kontroloval
vypínání spojky je řešené tak, že tyčka ze spojkového válce tlačí na páku, ve které je usazené ložisko. jedna strana páky je napevno, uprostřed je ložisko a na druhé straně je spojkový válec. tzn ložisko a vypínací páka
ta vypínací páka je také nová (zapomněl jsem jí zmínit ) v podstatě tohle vše bylo v té sadě + středící kolík
Jiri, nepisi nic o tom, ze tim nastartovanim jsi to dojebal! Dvouhmotu jsem napsal jako priklad toho, ze i neco noveho muze byt vadne. Vse jsi 3x kontroloval, vse sedi perfektne ale presto to rachoti. Asi nekde chyba je, nemyslis? A pokud to chces opravit, neni problem. Zavolej, objednej se, vymenime. Ale montuju jen mnou koupene dily. A o jakem aute se vubec bavime?
@petrovic. bavíme se o 5.0l V8 bmw. Mám za sebou generální opravy motorů a vlastně všech oprav na tomhle vozidle - nápravy, generálka automatu atp. Chyba někde určitě je. a vsázím na ložisko, protože co jsem měřil originální ložisko a ložisko LUK, tak luk je o necelý 1mm kratší. ložisko si zvládnu vyměnit sám. v zásadě na svejch autech si dělám vše sám - vím jak servisy provádí svou práci a vesměs je to dobastlené víc než když si to udělám sám.
Zítra sundám spojkový válec , odtáhnu vidlici s ložiskem od přítlačáku a poslechnu, jestli něco rachtí nebo ne. pokud nic rachtit nebude, vyměním ložisko za originál a případně i vypínací vidlici a hotovo. než v tom nechat šťourat někoho, kdo tvrdí, že nastartovat motor bez převodovky, je blbost, tak si to raději dojebu sám.
Nikde jsem nenapsal, ze nastartovat to bez prevodovky je blbost. Jen, ze jsem to jeste nevidel. Tak se uklidni
Už jsem v posledním roce pár spojek udělal. Nechápu, proč by při nesešlápnutém spojkovém pedálu mělo rachotit ložisko. Ložisko je v akci, když se spojkový pedál právě sešlápne,platí jak pro příčně uložené tak podélně uložené motory.
U Felicií, Favoritů a Fábií s převodovkou v kombinaci 1.4MPi 8v motory škoda to dělá ložisko na 5té rychlosti.
U FAV a FEL je špatně mazáno olejem z převodovky. Taky se někomu může povolit i matice i když je z výroby zaklepnuté do žlábku na hřídeli (u té 5ky, co drží synchron).
Ono třeba rachotí už dlouho, ale po větší opravě většinou řidiči pak na autě slyší i trávu růst, zda je vše OK.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.