Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu. V servisní knížce je uvedená výměna rozvodového řetězu mezi 110-130 tis. km. Mám něco přes 110tis, je nutná výměna v tomto intervalu? Žádné chrastění řetězu slyšet není. Děkuji.
Představ si to, že je to podobný jako výměna řetězu na jízdním kole.
Dejme tomu, že obvyklá výměna řetězu na jízdním kole je 1500km a cena řetězu je 300Kč.
Když tam ten řetěz necháš bez výměny a najedeš na něm 2500km, tak už je nutné vyměnit řetěz (300) i zadní kazetu (1000).
Když tam ten řetěz necháš ještě déle, tak si zničíš i přední talíře (1000), ale kolo pořád pojede.
A když s takovým kolem potom přijedeš k mírnému kopečku a při záběru nohama ti retěz začne přeskakovat, tak si můžeš vzpomenout koliks ušetřil a kolik dáš následně za větší opravu kola.
Ten výrobce auta to do servisní knížky nepíše proto, že tam měl jeden volný řárek navíc. Asi při testech zjistil (nebo mu to vypočítali konstruktéři), že po takovém počtu ujetých kilometrů je délka řetězu už na hranici a je lepší provést preventivní výměnu.
Na 1.4 MPi AZF,AME,AQV,... se řetěz vytahá už za 80 000km.
Chrastění se projevuje na volnoběh za tepla.
Komu nevadí trhnutí při přechodech či rozjezdech a už to bere jako vlastnost, tak píše, že to nevadí. On je totiž natolik dobře udělaný, že nepřeskočí.
Kdo ho namontuje blbě a nevolí správnou vymezovací podložku a kola nejsou na setinu v ose v zákrytu, tak řetěz odejde za 20 000km.
A na 1.2 HTP je napínák a vodící lišty. Tam spíš přeskočí při nenatlakovaném napínáku. Třeba při roztahování.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.