Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit 135L, rv. 8/1990, problém s karburátorem

Od: lubosnovak odpovědí: 15 změna:
Dobrý den,
mám problém s karburátorem ve Favoritu 135L - JIKOV 28-30 LEKR.
Předem sděluji,že vše ostatní je v pořádku, zapalování je seřizené, rozdělovač také, v pořádku je také zapalovací cívka i elektronický spínač. Zapalovací svíčky nové - Brisk DR 17 YC. Vyměněna i podložka karburátoru.
A nyní k problému. Za studena a i s vlažnym motorem se mi vždy podaří nastavit volnoběh tak, že motor běží jak zbrusu nový. Problém nastává, když se ohřeje na provozní teplotu.To už volnoběh držet nechce a chcípne. Tak zase šroub volnoběhu nastavuji tak, aby běžel na volnoběh. Jenže když je motor zase studený, motor běží na velmi vysoké otáčky a ještě sám od sebe je zvyšuje až do červeného pole,předtím ho samozřejmě zhasnu. Takže zase se se šroubem musím vrátit do polohy, aby běžel normálně na volnoběhu i za studena. Problém je v tom, že se opět opakuje výše popsaný problém s teplým motorem.
Snad jsem to popsal srozumitelně.
Za nápady a řešení problémů děkuji.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Automatický sytič na LEKRu má několik schodů na vačce, aby měl dle venkovní teploty 2200 volnoběh až 1100.

Na LEKRu se točí jen bohatostí směsi a volnoběžným šroubem. Jiné prvky totálně rozladí celý karburátor a je potřeba jej odborně naladit dle dílenské příručky pomocí přípravků.

Bohatost a volnoběh vždy za tepla pochopitelně! Volnoběh se neladí v době, kdy se opírá o sytič!

lubosnovak

Točíl jsem pouze volnoběžným šroubem, šroub bohatosti směsi je zaplombovaný, na něj jsem tedy raději nesahal., Samozřejmě seřizuji teplý motor, nikdy ne studený, ale i tak když na druhý den přijdu, studený motor volnoběh drží ale za teplý už nikoli. A když pak na teplém motoru nastavím šroub tak,, aby volnoběh držel i na teplém motoru, tak zase další den nedrží na studeném motoru.

Mám tedy zkusit pohnout i s bohatostí směsi?

gumidoff
Vyčistí karbec a nesmí podsavat vadná podložka sání,ventil posilovače brzd nebo některé hadice podtlaku.
lubosnovak

Myslíte vyčistit ultrazvukem?

Buď a nebo rozebrat a vyčistit acetonem a spreji na karby a klapky vystříkat kanálky a trysky.

Když na poradně zde na vyhledávači poradny vyhledáš spojeni "gumidek lekr" případně místo lekr karbec, favorit, volnobě, seřízení, atd... najdeš spoustu témat i odkazy na uložto a podobně, kde jsou PDF návody a literatura.

lubosnovak
17.05.22 23:19
hodnocení

OK, díky.
17.05.22 23:33

;)

 

jirib
hodnocení

0x
Buď je na sytiči bimetal nebo ruční táhlo...
Neznám nastavování volnoběhu za studena...
Za studena je ovládáno sytičem.
Hlavně,aby vám vyšly emise...
Myslím, že emise jsou teď to poslední,co by pána trápilo..
lubosnovak

Emise v tuto chvíli neřeším, auto nemá STK takže teď v provozu není; až budu muset na emise, dám nový karburátor.

 

makk
hodnocení

0x

Zkusil bych vyčistit volnoběžnou trysku. Za studena to bere benzín přes sytič a když se zavře, tak nemá kde vzít.

 

vernon
hodnocení

0x
Volnoběh se nastavuje na dorazovém šroubu škrtící klapky a za tepla.
Pokud jsou otáčky za studena nízké, nastaví se vyšší dorazovým šroubem sytičových otáček - tím šroubem, který se opírá o stupňovitou vačku, ovládanou bimetalem v termokomoře sytiče.
vernon
18.05.22 17:30
Favorit 135L, rv. 8/1990, problém s karburátorem

Vernone, tím se nastavují otáčky stupńů sytiče!

Tím by si celý karbec vykur...il. Jak by to pak dal dokupy bez stolice a přípravků na otestování a seřízení?!

Na volnoběh je ten dlouhý šroub vedle v hliníkovém těle s pouzdrem co trčí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]