Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zahřátý diesel po 19km?

Od: jarin* odpovědí: 22 změna:

Zdravím pánové,

mám dotaz. Jezdím se svým autem svižně ale nejezdím pilu. Dneska jsem jel po dálnici, chtěl jsem předjet týpka co jel tak nějak nastejno jak já, nicméně když jsem ho chtěl předjet, on začal razantně zrychlovat...ego zapracovalo, tak jsem tomu přišlápl, měl jsem to vytočených na nějakých 3,5 tisíce otáček na nejvyšší převodový stupeň. Já vždycky točím tak do 3 tisíc, když to mám zahřátý, když to mám studený tak držím otáčky kolem dvou tisíců.

Můžu předpokládat, že po 19km jízdy a když je venku už teplo, můžu mít motor v pohodě zahřátej? Já jsem rád na svý věci opatrnej a nerad bych kvůli nějakýmu degešovi v jedničkovým superbu v budoucnu řešil fouknutý těsnění pod hlavou třeba.

Díky.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
3,5tisíce otáček...Pane jo..Ty tomu nakládáš..ani Schumacher to takhle netočil..to nebude fouklý jen těsnění pod hlavou*smich* Promiň,nechci si dělat srandu..Jestli to bylo ohřátý nebo ne snad vidíš na budíku..jestli ti ukazuje teda.
jarin*
hodnocení

No jasně, vodu to ukazuje, ta byla zahřátá po pár km, ale olej mi to neukazuje, bohužel.

nevím jak kdo ale já klidně zahřátá 2,0HDi točil klidně k červené stejně jako 1,6HDi a to rozhodně není jen 3500otáček ale někam k 5000 nwn přesně , Jinak 3500 -4000 bylo u předkomůrkáčů, atmosféricky plněných (nwn zda i turbo), jinak na Premacy -turbo přímovstřik ,ale ne CR, se musí točit nad 2500 aby to jelo do 2000je to líné jako plně naložená š105!

Tazatel nic se pro jednou neděje-tedy pokud nením pravidlem dávat čočku se studeným!

Nyní něco ne moc srovnatelného-na dvoulitru benzín včera po polední vody na provozní po cca5km a po 10 km už i olejový teploměr ukazoval provozní.

To byla ironie..Ve smyslu, že to točí jak stará Blažková a myslí si,jak moc tomu ubližuje.. Přitom kloktáním tomu škodí daleko víc..

V tom případu se omlouvám! Za špatné pochopení!

Neomlouvej se..;)

 

hodnocení

3x
avatar mikihans
Takový starosti bych chtěl mít :)
Kdybyste věděl, v jakých podmínkách (zatíženích, otáčkách a teplotách) se testují motory, to byste asi nerozdejchal.
Po 19 km v těchto teplotách můžete opravdu očekávat prohřátý motor, ale nestalo by se mu vůbec nic ani kdybyste tohle udělal v zimě po dvou kilometrech.

 

hodnocení

1x
avatar clas

V zime diesel po 10km by mel byt zahraty, v lete je urcite.

V zimě po 10km? Ani voda, natož olej (o který jde především).

Pane Martine-ono spíše záleží jaký diesel! starší 2,0HDí90 už po deseti byl na provoznítedy při normální zimní teplotě (tj cca -5-+5°C)

diesel: Starší možná ano. 1,5 u P3008 se v zimě nezahřeje ani po 25km (po rovině) JH-Třeboň.
A to je jen teplota vody, olej bude ještě níže.
asd1

Martin - máš v hajzlu termostat ;)

Ověřit nejlíp rukoměrem a sledováním teploty diagnostikou - do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice k chladiči úplně studená. Termostaty často mírně otevírají dřív, pak se motor ohřívá výrazně pomaleji... Vadnýho termostatu si přitom všimneš až když je v hajzlu úplně a při sjíždění z kopce teplota začne padat dolu výrazně...

1,9 TDI po nočním parkování při -15°C ... Teplota vody se dostane k 90°C až okolo 14km a jakmile vyřadím a jedu z kopce tak zase začne klesat k 80°C. Olej se tak nemá šanci dostatečně ohřát ani za 20km.

 

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Nejprve by\ste měl upřesnit jaký motor vlastně máte! Jiný je starý předkomůrkáč , jiný motor je CR let cca2000-2010 a jiný je nový (do 2010 výš), také záleží na kubatuře

 

kare
hodnocení

1x
Tak to se ani neptejte co s tím dělají na emisích. *smich*

 

lubosnovak
hodnocení

1x
Tak to je chudák Vaše auto, že ho točíte tak málo. Moderní diesely se občas, zdůrazňují OBČAS prostě musí protáhnout do maximálních možných otáček. Jinak budete mít auto líné, a jednak budete mít problém na emisích, protože budete mít nadměrně zanesený výfuk sazemi a pak emisemi neprojdete.
O podtáčení mluvit ani nebudu, to snad doufám neděláte.

 

2dan
hodnocení

1x

Teplotu oleje zjistíš přes vag, jinak když ručička vody ukazuje 90, tak myslím že to znamená teplotu mezi 75 až 105. Aby lidi nepanikařili tak to ukazuje 90 tedy kolmo vzhůru po celou dobu ;)

Když má voda 75 tak volej může být nějakých 50 a to už má myslím v pohodě mazací schopnosti.

 

asd1
hodnocení

1x

Pokud máš normální auto a je v pořádku (termostat), tak po 19km už je komplet prohřátý.

Moc nesedí to "jezdim svižně" a panika že jsi to vytočil "až" na 3500. Naopak spíš to trvale šolícháš = zakarbonovanej motor. Pokud ti foukne těsnění kvůli vytáčení studenýho motoru, tak jedinej degeš jsi ty *smich* Halvně moc neberu proč předjíždět "týpka co jede tak nějak nastejno", že by ego a to auto před tebou prostě musíš předjet? Lepší je nechat si odstup a jet v klídku, beztak jedeš nastejno.. Bránění předjíždění tim že přidá je jiná věc, to je jednání psychopata a je třeba to tvrdě trestat (od to ho je ale policie, bohužel tohle prakticky řeší jen když z toho je bouračka)

Běžný nafty maj max. otáčky kolem 4500, neboj se ohřátý motor vytáčet do 4000 - akcelerovat s vytočením a pak "držet rychlost" šolícháním na vyšší kvalt. Tenhle styl udržuje motor čistý, jezdíš svižně a vychází to dobře i na spotřebu, dokonce líp než když zrychluješ šolícháním a nevytočíš to nikdy..

Studený motor není jen o otáčkách, ale i o tom jaký výkon požaduješ (nízké otáčky a hodně plynu = velký tlak na píst a tím i hodně tepla = rychlé roztažení pístu ve studeném bloku...)

 

re4zon
hodnocení

0x
3 tisice otacek u nafty? Takhle jezdit trvale je super navod na zas**ni motoru karbonem. Do tri tisic bych to tocil za studena. Po zahrati do omezovace..

Netuším, jak Váš diesel, ale můj motor (2,8 TDI) jezdí 130 km/h na 2800 otáček, 90 kolem 2000.

Takže bez znalosti typu auta bych si netroufal radit.

Nejde přece o ekonomické otáčky a kolik jaké auto jede na jaké otáčky..Jde o to, že si tazatel myslí, že zničí moderní diesel otáčkami 3,5tis.

 

radeon*
hodnocení

0x

Chudák auto, když jezdíš do 3 tisíc otáček. Ty další tam nejsou jen tak. :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]