Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Jaké jsou vaše zkušenosti nebo vaše názory na hybridy? Na netu čtu jaká je nízká spotřeba a kolik jich ročně prodávají ,ale já jich moc na cestách nevidím.Podělte se svými názory na tyto auta.Dík za ně.
Já mám názor takový, že navýšení ceny hybridního automobilu proti klasickému autu se spalovacím motorem musí být (pro mne) ekonomicky zdůvodnitelné.
Ono totiž na papíře to vypadá hezky, spotřeba auta s klasickým motorem 7,5, totéž auto v provedení hybrid 6,3. No jo, ale já s naftou Euro 6d jezdím za 5,3 i bez hybridu (dlouhodobá spotřeba, všechny typy silnic a samozřejmě i město).., rozdíl je tedy 1l v neprospěch hybridu (no jasně, protože je to převážně benzín). Pro mne tedy hybrid ano, ale až bude mít spotřebu 4,3 (reálnou, dlouhodobou) a rozdíl ceny se mi alespoň za životnost auta vrátí (resp. za dobu, co ho budu já vlastnit (tedy dejme tomu 10 let).
Trochu potěšen jsem byl tím, že už jsem viděl i hybrid s naftovým motorem, ale to je ojedinělá vlaštovka..
No ano, na první pohled to číslo vypadá úžasně a majitelé hybridů ho rádi ukazují.
Ale stále platí to, co píšu výše.
K 2,6l/100km si musíte připočítat elektřinu (odhaduji 12kWh?) a když to pak přepočítám "přes peníze" zpět na spotřebu, jste na cca 3,6-4l/100km. Jistě, pořád je to poměrně hezké číslo. Ale pro každého musí být podstatné to druhé číslo spotřeby co uvádíte, tedy 5,2l/100km, to je ta REALITA (a to jste na tom ještě dobře, ostatní hybridy jiných značek budou o něco výše).
Nevím jaký je cenový rozdíl (u vašeho vozu) mezi nehybridní a hybridní verzí.
U našeho P3008 je rozdíl hybrid vs.diesel (v jinak naprosto stejné konfiguraci) 235000Kč. A teď mi spočítejte při (reálném) rozdílu spotřeby paliva 0,1l/100km návratnost. A to ještě neberu v potaz verzi s MAN převodovkou (jinak opět zcela stejné auto), tam je cenový rozdíl 295000Kč Jestli dobře počítám, tak je "návratnost" cca 5900000km...
Jako..ano, já jsem pro pokrok, ale tohle pokrok není..
To platí pro plugin hybrid kterej dobíjíš externě. Obyč. hybrid dobíjíš jen benzínem resp. jde tam hlavně o rekuperaci kdy energii nabranou při brždění pak využiješ na rozjetí. = Hybrid má smysl ve městě, v kopcích apod. kde brzdíš často, na dálnici naopak vyjde hůř protože vozíš baterky nebrzdíš tedy rekuperace se neuplatní.
Finančně to je jasný, drahý auto, údržba jako klasika a k tomu baterka která těžko vydrží 20 let jako běžný auto z let 2000 - 2010, takže tak je velká investice a spíš za těch 20 let koupíš dvě auta místo jednoho. Rozdíl ve spotřebě to nemá šanci zaplatit.
asd1: To je mi jasné. Ale ač nevím jaké má "pavlos" konkrétní auto, tak z té spotřeby a záložek na panelu "nab" a "zdroj" jsem PHEV předpokládal (třeba špatně nevím). Pokud to PHEV není, pak těm 2,6l/100km ,pc nevěřím (leda to není na 100km trase, ale přepočteno z kratšího úseku, na který stačí i malá baterie).
Pavlos: Rozdíl mezi hybridem a plug in hybridem je mi jasný. Ale asi jste měl hned na začátku napsat o jaké auto se přesně jedná.
Pokud to není PHEV, tak opravdu po městě na 100km reálné jízdy (ne na krátkém úseku) máte 2,6l/100km? Ale i tak máte spotřebu prakticky stejnou kombinovanou jako já i když hybrid nemám.
Jezdil jsem s hybridem po Madeiře. V počátku jsem ani netušil, že je to hybrid - Fiat Panda jednolitr. Prostě z kopečka se objevila ikona informující o dobíjení a do kopečka to pomáhalo s jízdou, moc dlouho to ale baterka neutáhla. Asi jen díky tomu byla v těch jejich kopcích spotřeba celkem rozumná.
Možná proto, že ceníkovka se dost často při volbě plně elektrického vozidla přehoupne na dvojnásobek té původní?
Ano, to je pravda Cena je asi to jediné, co je zatím problém.
Upříměn ani nevím, kolik stojí nové hybridy.
Dojezd už dnes není problém, běžně by i těch 200 km stačilo. Například KONA má reálný dojezd 400-500 km. A určitě je jich víc jen tyhle "nudné" auto moc nesleduji :D A ani v zimě ten dojezd nebude o tolik nižší, protože má tepelné čerpadlo.
200 km má dojezd Dacia, co stojí pod 500k.
radeon: 200km by stačilo.., no jak komu. Mě (i když na kole ročně najezdím víc než v aautě) by těch 200km tedy rozhodně nestačilo. Auto mám právě proto, abych ho použival na delší cesty. V zimě jezdím běžně na lyže 170km tam a 170km zpět. Na parkovišti pod sjezdovkou je JEDNA zásuvka pro 200 aut. I kdyby jich tam bylo 40, nedokážu si reálně představit nabíjení. Pro mne osobně (a nikomu neberu, že JEMU stačí dojezd třeba 5km z domova ke Kauflandu) je nejnižší rozumný dojezd cca 500km plus (reálných, nikoliv papírových).
Proto jsem psal tu Konu, ta má reálný dojezd s klidnou nohou (90 km/h) těch 500 km. Každopádně ani dobíjení není problém. V ČR je 10K EV. Nabíječky budou přibývat spolu s autama. Spalováky tu budou ještě dlouho, protože je tu pořád nesmysl lidí, co si auto za milionu ani za půl (až budou) nekoupí.
Sám bych si ho nekoupil, ale pro běžného člověka to může být lepší volba. Téměř žádný servis, tichý, nabíjení doma, autopilot na Tesle a podobný vychytávky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.