Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Váš názor na hybridy

Od: mracoun odpovědí: 33 změna:

Zdravím. Jaké jsou vaše zkušenosti nebo vaše názory na hybridy? Na netu čtu jaká je nízká spotřeba a kolik jich ročně prodávají ,ale já jich moc na cestách nevidím.Podělte se svými názory na tyto auta.Dík za ně.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar martincakl

Já mám názor takový, že navýšení ceny hybridního automobilu proti klasickému autu se spalovacím motorem musí být (pro mne) ekonomicky zdůvodnitelné.

Ono totiž na papíře to vypadá hezky, spotřeba auta s klasickým motorem 7,5, totéž auto v provedení hybrid 6,3. No jo, ale já s naftou Euro 6d jezdím za 5,3 i bez hybridu (dlouhodobá spotřeba, všechny typy silnic a samozřejmě i město).., rozdíl je tedy 1l v neprospěch hybridu (no jasně, protože je to převážně benzín). Pro mne tedy hybrid ano, ale až bude mít spotřebu 4,3 (reálnou, dlouhodobou) a rozdíl ceny se mi alespoň za životnost auta vrátí (resp. za dobu, co ho budu já vlastnit (tedy dejme tomu 10 let).

Trochu potěšen jsem byl tím, že už jsem viděl i hybrid s naftovým motorem, ale to je ojedinělá vlaštovka..

 

hodnocení

2x
Máme a je to super. Do města nepřekonatelný, tichý, úsporný, spotřeba úplně někde jinde.
Mimo město taky super, když máš dvoulitr. To auto je pak jako vítr. Lidi to nechtějí, protože je to něco novýho, nemají v to důvěru nebo znají slabší hybridy, který jsou skutečně mimo město horší.

 

hodnocení

2x
avatar stir
Hybrid je takový kompromis mezi spalovakem a elektromobilem. Servisní a provozní náklady spalovaku zůstávají, taktéž jeho nevýhody, navíc malá baterie se brzy vycykluje. A počáteční investice už se blíží elektromobilu.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Vlastní zkušenost nemám, ale mám známého, který s tím jezdí cca rok a zatím si neztěžuje. Osobně si myslím, že hybrid je přijatelné kompromisní řešení a rozhodně je lepší, než čistý elektromobil.

 

asd1
hodnocení

1x

Technicky to je fajn, spotřeba na první pohled vypadá hezky, ale ekonomicky se to celkově nevyplatí.

tomaso
To si myslíš, nebo si to i zkoušel počítat? Obecně to přece nejde říct. Kdo jezdí po městě na tom bude asi jinak než ten co jezdí dálnice...

 

jenda22
hodnocení

1x
Uvadi se dojezd hybridu na akumulator asi 60 km. To je smesne. Auto taha navic stovky kg zateze. Je to takovy paskvil pro nic .
tomaso
Ale to není hybrid,ale plugin-hybrid. Moc tomu evidentně nerozumíš...
13.05.22 07:12
:)
jenda22
No pane, mate pravdu. Hybrid nema dojezd na akumulator ani 20km. Tedy k nicemu jeden a druhy a pouceni, sd se vzdy najde nejaky podivin, ktery slovickari tam, kde to je stejne k ...nu.Ahoj.
Nazdar,hybrid,pokud je baterka dostatečně nabitá,tak je dojezd na čistě elektromotor 2-3 km,pak zapíná spalovak.A není to slovičkařeni.
Záleží na baterii a těch 60km, reálně spíš okolo 45km je dostačující pro většinu lidí na den. Jen je otázka, kdo to bude denně dobíjet. Samozřejmě ten plug in se umí dobíjet i rekuperací, nicméně ta baterie je vcelku malá, takže cyklovani probíhá rychleji a nemá životnost jako velká baterie u elektromobilu, která stačí dobít jednou týdně. V motoru, i když neběží stárne olej, takže náklady na spalovák zůstávají. Klasický normální hybrid pomáhá jen při rozjezdech nebo požadavku okamžitého výkonu, spalovací motor stále běží a baterie se dobíjí buď přímo z motoru nebo částečně rekuperací. Jelikož je baterie hodně malá, cca 1-2kwh nelze rekuperovat velkým výkonem. Takže baterie se brzo vybije, ale pomalu se dobíjí a ve městském provozu bude neustále vybita. Takže pokud hybrid, tak jedině plug in a pravidelně dobíjet, ale to už se bavíme o ceně čistého elektromobilu.
V městském provozu je naopak víceméně pořád nabitá, hodně brzdění tudíž rekuperovaní.
Tak záleží i na stylu jízdy. Časté rozjezdy to zase vemou. Nedávno tu byl jeden s vybitou baterií a musel to vzít za město na delší kopec, aby ji zpět dobil.
To se u mého hybridu stát nemůže,technicky to není možné.

 

hodnocení

0x
Mám hybrid skoro rok a nelituji,v autě ticho, a když jedu pomalu za člověkem po parkovišti u nákupního centra tak ten neví, že za ním jedu,neuhne,kdybych zatroubil,tak se po...e.Spotreba ve meste luxusní.. Dlouhodobá 5.2.Auto 1.8 tuny
Váš názor na hybridy

No ano, na první pohled to číslo vypadá úžasně a majitelé hybridů ho rádi ukazují.

Ale stále platí to, co píšu výše.

K 2,6l/100km si musíte připočítat elektřinu (odhaduji 12kWh?) a když to pak přepočítám "přes peníze" zpět na spotřebu, jste na cca 3,6-4l/100km. Jistě, pořád je to poměrně hezké číslo. Ale pro každého musí být podstatné to druhé číslo spotřeby co uvádíte, tedy 5,2l/100km, to je ta REALITA (a to jste na tom ještě dobře, ostatní hybridy jiných značek budou o něco výše).

Nevím jaký je cenový rozdíl (u vašeho vozu) mezi nehybridní a hybridní verzí.

U našeho P3008 je rozdíl hybrid vs.diesel (v jinak naprosto stejné konfiguraci) 235000Kč. A teď mi spočítejte při (reálném) rozdílu spotřeby paliva 0,1l/100km návratnost. A to ještě neberu v potaz verzi s MAN převodovkou (jinak opět zcela stejné auto), tam je cenový rozdíl 295000Kč Jestli dobře počítám, tak je "návratnost" cca 5900000km...

Jako..ano, já jsem pro pokrok, ale tohle pokrok není..

Nechápu to přepočítání na spotřebu na kWh.Jinak moje auto se v nehybridni verzi nevyrábí.

No beru to tak, že za 12kWh v elektřině zaplatíte cca 48Kč...a za to byste koupil 1,2l benzínu.

asd1

To platí pro plugin hybrid kterej dobíjíš externě. Obyč. hybrid dobíjíš jen benzínem resp. jde tam hlavně o rekuperaci kdy energii nabranou při brždění pak využiješ na rozjetí. = Hybrid má smysl ve městě, v kopcích apod. kde brzdíš často, na dálnici naopak vyjde hůř protože vozíš baterky nebrzdíš tedy rekuperace se neuplatní.

Finančně to je jasný, drahý auto, údržba jako klasika a k tomu baterka která těžko vydrží 20 let jako běžný auto z let 2000 - 2010, takže tak je velká investice a spíš za těch 20 let koupíš dvě auta místo jednoho. Rozdíl ve spotřebě to nemá šanci zaplatit.

Souhlas, zdálo se mi že to martincakl
pomotal.Pletou se tu klasické hybridy s plug in hybridy.

asd1: To je mi jasné. Ale ač nevím jaké má "pavlos" konkrétní auto, tak z té spotřeby a záložek na panelu "nab" a "zdroj" jsem PHEV předpokládal (třeba špatně nevím). Pokud to PHEV není, pak těm 2,6l/100km ,pc nevěřím (leda to není na 100km trase, ale přepočteno z kratšího úseku, na který stačí i malá baterie).

Pavlos: Rozdíl mezi hybridem a plug in hybridem je mi jasný. Ale asi jste měl hned na začátku napsat o jaké auto se přesně jedná.

Pokud to není PHEV, tak opravdu po městě na 100km reálné jízdy (ne na krátkém úseku) máte 2,6l/100km? Ale i tak máte spotřebu prakticky stejnou kombinovanou jako já i když hybrid nemám.

Tak dle té aktuální jízdy se nedá nic říct. Když vynuluju svého diesla a ujedu tři km, tak mi to ukáže klidně stejnou hodnotu. Důležitá je ta dlouhodobá 5,2l a to můj diesel jezdí daleko méně. A s čistým elektromobilem lze jezdit 5x levněji a bez údržby.

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Jezdil jsem s hybridem po Madeiře. V počátku jsem ani netušil, že je to hybrid - Fiat Panda jednolitr. Prostě z kopečka se objevila ikona informující o dobíjení a do kopečka to pomáhalo s jízdou, moc dlouho to ale baterka neutáhla. Asi jen díky tomu byla v těch jejich kopcích spotřeba celkem rozumná.

 

radeon*
hodnocení

0x

Proč si nekoupit rovnou elektro, který hybrid převyšuje?

nox®

Možná proto, že ceníkovka se dost často při volbě plně elektrického vozidla přehoupne na dvojnásobek té původní?

radeon*

Ano, to je pravda :-D Cena je asi to jediné, co je zatím problém.

Upříměn ani nevím, kolik stojí nové hybridy.

Do melounu se vlezeš.
radeon*

Za to už koupíš dost slušný (jak pro koho :)) elektro.

 

Jo koupíš ale s dojezdem 200km.A s hybridem dojezd řešit nemusíš
radeon*

Dojezd už dnes není problém, běžně by i těch 200 km stačilo. Například KONA má reálný dojezd 400-500 km. A určitě je jich víc jen tyhle "nudné" auto moc nesleduji :D A ani v zimě ten dojezd nebude o tolik nižší, protože má tepelné čerpadlo.

200 km má dojezd Dacia, co stojí pod 500k.

radeon: 200km by stačilo.., no jak komu. Mě (i když na kole ročně najezdím víc než v aautě) by těch 200km tedy rozhodně nestačilo. Auto mám právě proto, abych ho použival na delší cesty. V zimě jezdím běžně na lyže 170km tam a 170km zpět. Na parkovišti pod sjezdovkou je JEDNA zásuvka pro 200 aut. I kdyby jich tam bylo 40, nedokážu si reálně představit nabíjení. Pro mne osobně (a nikomu neberu, že JEMU stačí dojezd třeba 5km z domova ke Kauflandu) je nejnižší rozumný dojezd cca 500km plus (reálných, nikoliv papírových).

radeon*

Proto jsem psal tu Konu, ta má reálný dojezd s klidnou nohou (90 km/h) těch 500 km. Každopádně ani dobíjení není problém. V ČR je 10K EV. Nabíječky budou přibývat spolu s autama. Spalováky tu budou ještě dlouho, protože je tu pořád nesmysl lidí, co si auto za milionu ani za půl (až budou) nekoupí.

Sám bych si ho nekoupil, ale pro běžného člověka to může být lepší volba. Téměř žádný servis, tichý, nabíjení doma, autopilot na Tesle a podobný vychytávky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]