Nejste přihlášen/a.
Povinnost pozdravit policii není v žádném právním předpise ukotvena. Takže ani pozdrav.
Ale i kdyby o chybějící registrační značce dotyčný nevěděl anebo by tvrdil, že nevěděl, nezbavuje ho to odpovědnosti, takže smůla tak jako tak.
Jinak nerozumím zde zmíněným "právním kličkám". Nic takového neexistuje.
Predpokladam, ze ceka na spravni rizeni.
Pokud se policii priznal, ze o chybejici RZ vedel, pak po pravni strance existuje pouze malo, co by ho mohlo vyvinit.
I pokud by tvrdil, ze o chybejici RZ nevedel, zakon o prestupkach jasne rika, ze prestupkem je i prestupek nedbalostni. Jako ridic mel povinnost zkontrolovat, ze RZ pred jizdou byla a to by pak byl mozny zpusob obhajoby, ze zmizela behem jizdy.
Ovsem, pokud se priznal ze vedel, policiste budou prizvani do rizeni jako svedci a toto priznani potvrdi.
Navic, ani dle zakona o prestupcich nemuze tvrdit, ze se protipravniho jednani dopustil z neznalosti, pac jako ridic ma povinnost znat zakon o silnicnim provozu, ktery kontrolu vozu pred jizdou stanovuje.
-
Napadaji mne 3 mozne cesty, ktere se lze pokusit u spravniho rizeni pouzit:
1. priznat blbost a prijit s omluvou a prosikem, aby byl urednik milostivy. Sance na uspech...hmm, mozna...asi nic moc.
2. Argumentovat chybejicimi materialnimy znaky prestupku, kdy spolecenska skodlivost je velmi nizka. Sance u urednika nizke a naopak ho to muze nakrknout, pac urednici radi a pravidelne rozhoduji pouze podle formalnich znaku protipravniho jednani.
3. Zkusit to uhrat na Skutkovy omyl podle odstavce 4, paragrafu 16 zakona o prestupcich. Tam jde o mylny predpoklad neprotipravnosti jinak protipravniho jednani, na zaklade skutecnosti, ktere nastali. Tak by se to smerovalo na neumyslnost protipravniho cinu i pri plne vedomosti jinak protipravniho jednani. Tim by se mohlo prokazat, ze pachatel nechtel svym jednanim porusit nebo ohrozit zakonem chraneny zajem a urednik by mohl byt milostivy.
Škodní událost, takže vůz po nehodě?
Podle mě bylo vozidlo technicky nezpůsobilé jako pro PČR.
Možná je na to v zákoně vyjímka na nouzové dojetí. Stejně jako přezutí píchlé pneu, protože v době nasazení rezervy rozhodně nejsou stejná kola na jedné nápravě a opět by to bylo technicky nezpůsobilé provozu.
Hledal bych tedy tu právní kličku, zda vůbec je pro tu chybějící RZ nebo pro nastalou situaci.
Oprávněnost nasazení neshodného kola ošetřuje zákon. Některá vozidla mají dokonce pneumatiku "na dojetí" ,takovou tu tenkou oláčku do 80 km/h. Tam problém s technickou nezpůsobilostí není.
Ovšem co je to "právní klička" to bych rád věděl.
Před několika lety jsem bez přední SPZ projel kus Běloruska, Litvy a Polska a pak i kus Česka. Na hranicích byl vždy zdvořilý zájem, odpověď zněla po pravdě "ztracena v bouři". Nikdo jiný se naštěstí nezajímal. Aktuálně s tím přitvrdili i Poláci. Nikde se ale člověk nedočte co dělat v takové situaci mnoho set až tisíc kilometrů od Česka.
Kamarád právník radil abych si udělal nouzovou za přední sklo, v případě nouze by se tak dalo poukazovat na to, že identifikace vozidla byla z obou stran zajištěna.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.