Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co to vlastně mám? Plečku nebo historické vozidlo?

Od: doutnak® odpovědí: 15 změna:
Ahoj.. Mám auto starší 30let..na bílych ještě SPZ-okresních..toto je zapsáno v registru silničních vozidel a mám k tomu PLATNOU testaci historického vozidla..získáno legální cestou.Co to teda vlastně mám, když dle znalejších musím mít veteránské znacky? Mám plečku starší 30let nebo HV?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2
hodnocení

3x

Ja nevim, co na tom nechapete. Mate proste (osobni, silnicni) motorove vozidlo. Z legislativniho hlediska je HV nejak definovano, Vy vsak tuto definici nesplnujete. Myslete si tedy, ze mate "veteranske vozidlo", tento pojem (myslim) legislativa nijak neovymezuje.


doplněno 01.05.22 12:43:

To neni o slovickareni. Je to jenom nejaka definice pojmu, se kterym pak zakony/vyhlasky atd. pracuji. Laicky by slo rici, ze HV je vozidlo na "veteranskych znackach".

hodnocení

Já to chápu dobře..Ale asi se jen nevyznám v tom slovíčkaření a odborných pojmech.Ta testace kterou mám je samozřejmě s razítky klubových i krajských komisařů..jinak by byla nekompletní a nepoužitelná..Mohl jsem to na základě ní nebo jí postavit na zelené..Ale já mám původní SPZ a původní TP a to je škoda vracet a skartovat (veteranisti vědí) Použil jsem testaci k odpuštění ekopoplatku 10tisic Kč při přepisu.Testace stála 4000kč..Ušetřených 6000kč jsem mohl vrazit do auta a ne do kanálu.

 

hodnocení

0x

Bílé SPZ, plná pojistka, denní provoz = běžné auto.


doplněno 01.05.22 11:44:

Nepíšeš, zda je testace klubová i krajská.

Splnit je potřeba obě. Možná někdo přeměnu na HV nedokončil a stačí jen vyřídit zelené značky a pojištění.

Pak ale nemůžeš jezdit denně jako nyní na bílých SPZ.


doplněno 01.05.22 11:52:

Tedy až budeš vlastnit průkaz HV a zelené RZty, pak jsi veterán - > historické vozidlo.

hodnocení

Bílé SPZ=plná pojistka.. není úplně pravda..Spousta solidních pojišťoven už dá malou pojistku jen na základě roku výroby! A nemusí se dokládat testace ani podobné věci.Pokud má auto původní RZ SPZ,tak jen hlupák je vrátí a postaví to na zelené..ty mají smysl, když je auto moto odhlášené(v době,kdy to šlo) Propadlé v depozitu apod

plná pojistka -> to je právě ono slovíčkaření.

Taky na to nejsem "expert", proto si nerozumíme.

...

To je jako kdybych měl papír plné moci a vozidlo stále jezdilo na jméno předchozího majitele a já říkal, že je moje.

Ono by bylo moje podle kupní smlouvy, ale kdybych jí neměl, tak je stále psané na předchozího podle registru a v případě nehody se řeší majitel v registru a ne v kupních smlouvách. To až možná soudně.

Nehledej v tom 1:1 podobnost s veteránstvím, ale je to dle mého shodně podobné.

Jsi na půli cesty k průkazu, aby nevyhodil jsi staré SPZ a nemáš zeleňáky s veteránskou průkazkou... bohužel

break

Gumidku: i se zelenýma můžeš jezdit denně. Nesmíš to akorát používat k podnikání...

Pokud jde o testaci na bílý značky, tak lepší jak výměna za zelený. pokud dojde k nehodě, tak pro pojišťovnu jde o veterána a ne o starý auto s cenou šrotu

break, díky za opravu. Takže chápu správně, že je možno mít i bílé SPZ, ale je nutné vlastnit průkaz historického vozidla, aby tak pojišťovna na auto hleděla "jako na veterána" a tudíž jen cár papíru o klubové a krajské atestaci jen nestačí?

 

hodnocení

0x

Mám auto starší padesáti let, na bílých notách. Testaci jsem ani nedělal, když jsem se o to zajímal, nestálo to za to. Posuzovali by původní stav vozidla, lak a spoustu dalších věcí. Navíc, tuším, se testace pravidelně opakuje. Jediná výhoda, pokud bych to poslal na veterána, by byla nižší pojistka, to mi za to nestojí. Takže mám staré běžné auto v normálním provozu. Sranda s tím bývá na STK, nějak tápou...*smich*


doplněno 01.05.22 13:47:

Gumídku, tuším jsme to tu už řešili, zprovoznil jsem tam v motoru diagnostickou zásuvku, praprapraOBD II. Nepasují jim konektory a počítač. Navíc nedávají záznam ve VT ohledně kol. Prostě patnáctky, nic víc...*smich*


doplněno 01.05.22 13:49:

A ještě - kapotu otevřít neumí, páčka je v kastlíku, sytič je automatický, bimetal přes hřebínek, proto mi na karbec nesmí nikdo sahat...*smich2*

Neumí otevřít kapotu nebo hledají OBDII jako u mě? :-D

hodnocení

Dneska neumějí ani pracovat se sytičem nebo nastartovat uchlastaný motor.

... páčku pod palubkou kupodivu našel, ale nedokázal z venku kapotu odskočenou 1cm odjistit dál, aby šla otevřít celá a zapřít tyčkou...

Já si pamatuji, jak jsem kdysi kroužil kolem embéčka a hledal, kudy se to tankuje a kde je rezerva. U moskviče repete s tankováním, kámoš na stodváce (odkojený fáčkem a výše) hledal baterii a kámoška u stodváci dolívala vodu do ostřikovačů a vešlo se jen půl deci. Trefila se do nádobky na brzdovku...*smich*. Se starými křápy je sranda...

 

hodnocení

0x

To ,že je vozidlo veterán,určujú určité pravidlá a kontroly a nie značky. Vozidlo ,ktoré je schválené ako veterán,môže mať normálne značky,ako aj veteránske,samozrejme,že len jedné. No potom musí splňovať aj podmienky pre prevádzku pre dané značky. Legislátívne sa dá z normálnych značiek dať auto na veteránské značky,ak vozidlo spĺňa predpoklady,no opačne to už nejde. A čo sa týka STK a EK,tak jej úroveň je daná homologizáciou výrobcu v danom čase výroby.

 

hodnocení

0x
avatar zmizik
Podle zákona 56/2001 smí i vlastník silničního vozidla požádat o veteránskou testaci totoho vozidla. Podmínkou je autentický stav a stáří 30 a více let. Výsledkem je zápis údaje o historické původnosti do registru vozidel a lze si mimojiné například dohodnout "veteránské"povinné ručení. Registrační značky zůstávají původní "okresní"jak je známe z minulosti.
zakonyprolidi.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]