Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl bych se zeptat zkušenějších jak by se postupovalo v případě nehody v této situaci, kdyby se vozidlo B při odbočování vpravo střetlo s vozidlem A, které by objíždělo překážku.
Díky za odpovědi
Odpovědi těch, kteří kategoricky určují viníka, jsou úplně mimo mísu.
Vždycky mě pobaví, jak laické názory určují, kdo za nehodu může nebo by mohl.
Prdlajz tak. U KAŽDÉ nehody se určuje míra zavinění. Neznamená, že když jedete po hlavní, někdo vám do cesty z vedlejší vjede, že můžete být v klidu. Úplně běžně se můžete dostat do stavu, kdy budete vyšetřováni z nedbalostního přečinu (škody, zranění či usmrcení). A TO JSTE JELI PO HLAVNÍ!
Na tuto otázku se opravdu nedá odpovědět.
Takže bych prosil ty, kteří určují viníka z nákresu potencionální situace, aby si dali na hlavu mokrý hadr a panáka.
Proč? Protože: Vjel mi cyklista do dráhy. Měl dát přednost. Já ho ve tmě neviděl. Umřel. Mám na krku § 143 odst. 1, 2, Trestního zákoníku. A jen pro to, že jsem neudělal vše, abych odvrátil JEHO rozhodnutí nechat se zabít.
Takže vy chytráci, co si tady hrajete na soudce, zchlaďte hlavy a přeju vám, ať vás nikdo neťukne ani na parkovišti.
Zalezi na presnom mieste zrazky, ak za hranicou krizovatky, tak je vinny A, lebo pri obchadzani prekazky nedal prednost.
Ak je zrazka v krizovatke, potom B nedal prednost sprava. V reale zalezi na nalade policajta a kvalite dokumentacie nehody.
Myslíš když B tam vlítne Porsche stihne dojet za křižovatku a srazit se až tam tak viník neni, zato B strejda ve Feldě kterej strčí čumák do křižovatky zastaví a A to do něj nakouří viník bude? Asi ne
Nastuduj si co to znamená "dát přednost". B neni protijedoucí vozidlo ale vjíždí do křižovatky.
B neni protijedoucí vozidlo, vjíždí do křižovatky a dává přednost zprava VŠEMU co po komunikaci přijíždí zprava a to i v protisměru.
Překážka je 4m od hranice křižovatky. Časově a prostorově neni možný aby B vjel do křižovatky tak aby dal A přednost a zároveň ke srážce došlo mezi hranicí křižovatky a překážkou resp. do ca 15m od hranice křižovatky.. - buď ho vidí vjíždět už do křižovatky a musí mu dát přednost nebo v pohodě stihne projet až za překážku kde se už vyhnou.
To by A musel jet vyloženě krokem, předpokládá se že jede max. dovolenou rychlostí.
Pokud by došlo ke střetu v místě, kde se stýkají šipky, měl by vinu A. Objížděl překážku ještě daleko před hranicí křižovatky a nedal přednost protijedoucímu, který už odbočil a byl za křižovatkou. O přednost zprava v tom případě nejde, to by ke střetu muselo dojít v křižovatce.
O přednosti zprava by se jednalo až v téhle situaci.
Mělo to být tak myšleno, že by ke střetu došlo v době objíždění překážky vozidlem A než by se stihlo vrátit do svého jízdního pruhu za překážkou.
Zdravím, k této situaci v reálu by už z podstaty věci nemělo dojít. Kdo má něco na pozemní komunikaci dělat, je to stavba, tu komunikaci někdo vlastní, stavitel na ní pracuje, dostane od PČR nařízení, jak provoz řešit = DIO. V tomto případě to je tak na řízení světly, myslím. Nedovedu si představit, že bych tam jel Tatrou s vlekem před tím výkopem nebo i vozidlo B (to bych si musel vyjet o hodně dříve než s osobákem, a do svého pruhu se také nevrátím celý tak rychle jako osobák. Poloměry směrových oblouků, jaké jsou? Pokud jsou tam třeba budovy, není výhled, tak akorát mohu doufat v to, že mi tam nikdo nevjede. Ono to není tak jednoduché, jsme mimo obec, kde je rozhled či jsou tam budovy a rozhled není?
Odpověď na otázku jsem Vám nedal, ale z praxe si myslím, že toto by bylo řešeno místní úpravou (SZZ), a k takovým situacím by docházet nemělo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.