Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna karoserie vozu Favorit

Od: kamca* odpovědí: 18 změna:

Dobrý den, mám Škodu Favorit, který je velmi zrezivělý a předpokládám, že letošní technickou již neprojde. Na internetu se v inzerátech dá sehnat Favorit na ND. Chtěl bych nějaký koupit a přehodit značky - nejlépe legálně (výměna karoserie, motoru, barvy). Jakým stylem postupovat a lze tyto výměny provést naráz? Ve kterých místech je u Favorita vyraženo VIN?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*
hodnocení

1x

IMHO nepruchodne. Jeste tak prehodit to VIN a motor, ale to zas neni nejak legalni (i kdyz leckdo to umi k nepoznani) Jde o to jak je to moc shnily, jestli treba prace s tmelem na odpoledne neuvede kastli do prijatelneho stavu, pripadne nekdo auto pres STK neprotlaci... Moznosti je spousta. Ale pokud je to jen trochu mozne, uvazoval bych o upgrade aspon na Felicii, ale spis na uplne jinou znacku, ktera neni predrazena (Escort, Mondeo, neco od Frantiku...)

kamca*
hodnocení

Shnilé jsou nosné prvky, zejména kolem tlumičů, jedna věc je technická, to bych věděl jak, ale druhá věc je, že se nechci zabít, až to praskne v nějaké díře. Možná by pomohlo vyvařit ale je to zas otázka ceny a kvality.

Upgrade také zvažuji, ale chci spíše nejlevnější možnost na popojíždění po městě a blízkém okolí, něco jako auto pro manželku na nákupy.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

myslím že vzhledem k tomu, že favorit je stará ludra, shnije Vám i vyměněná karoserie, favority prodávané na náhradní díly jsou asi ty vyřazené z registru vozidel z důvodu zániku účelu využití, na čestná prohlášení, jako vetroně, králíkárny, skalky, sklady dříví...navždy ztratili technickou způsobilost trvalým vyřazením, proto je legálně použít nelze... klidně nějaký kupte a přehoďte značky...ale to jen do první technické prohlídky, a ta Vás a s i bude čekat hned...

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

nelegálně proti zákonně, neradím, jen zmiňuji,

machr dokáže vyměnit číslo kastle...

erikch*

Jen doplním-je to nejjednodušší způsob(samozřejmě v teoretické rovině-nenavádím-konstatuji),tzv.praporek s číslem VIN je na levém klobouku(podběhu) s CO a flexou práce cca. na 30minut.Na číslo motoru použít kyselinu solnou(naprosto znečitelní) a vzhledem k faktu,že Fáčka se přestali před nějakými 14lety vyábět,nemůže se nikdo divit(typ motoru je stejný-u těch s černými výplněmi)Problém spíš bude sehnat fakt nějaké hodně solidní a zachovalé.Samozřejmě zachovat původní hom.štítek a VIN z legálně koupeného auta na "přestavbu"Bohužel u nás je ofic.přestavba tak zbyrokratizovaná,že to lidi nutí obcházet-i v Německu je to jednodušší než zde(švagr,rodilý Němec,tam toto nedávno absolovoval s Golfem a pohoda)...Tak hodně štěstí při shánění dobrého Fáčka...

cyril*

Sousede máte pravdu, ale jsou i machři, kteří nemají problém na tyto podfuky přijít.

erikch*

To bezesporu ano,ale zároveň při znalosti problematiky(co se kde nalézá,co je zapotřebí,a jak,změnit-kódy,VINy ,vrstvení barev -a pečlivosti,preciznosti)je šance na odhalení téměř nulová...Kdysi dávno jsem se tímto zabýval a vím o čem mluvím-co se "průchodnosti" na STK , u přijímacích techniků v bazarech s garancí původu ap týče,nedalo se zjistit nic...A to i přes málo známý fakt,že už i auta z počátku devadesátých let měly 2x(některá i 3x) vyražený VIN(druhý většinou na příčce přechodu podlahy a zadních sedadel,schovaný pod kobercem...,což nevěděli ani na STK...Je jasný,že dnešní doba je jinde,přesto se třeba maníkům u nových aut všechno to okolo toho vyplatí-i proto se auta pořád ztrácejí a ztrácet budou i nadále,ale Fáčko nikdo zkoumat nebude a stát je nechá v klidu dojezdit...

cyril*

Pokud uvádím "machry" tak tím nemyslím šejdíře z bazarů a podobné rádoby odborníky. To že je šance na odhalení téměř nulová je jen jedním z mnoha mýtů a polopravd kolujících mezi motoristickou veřejností.

erikch*

nenarážel jsem na bazaristy-je asi všeobecně známé kouknout na kódy oken(s rokem výr.),kódy pásu a "růžice"na plastech s rokem a měsícem...Méně známe už je třeba přidržení klíče v zapalování mezi II. aIII.polohou,kdy na tripu naskočí skutečný údaj kilometrů z ŘJ(málokdo už si troufne "ladit"jednotku,aby dál fachala-narozdíl od tacho,kde o nic nejde...) a ne z,většinou stočeného,tachometru u koncern.aut.Pak třeba kódy svazků elektriky(už asi taky ne moc lidí je "umí"číst-přitom je tam dokonce i den výroby),stejně tak třeba kód převodovky-i tam je měsíc a rok výroby...No a pak je další kategorie identifikátorů(např.hliníkové kódy ve vrstvách plničů a barvy) ,kterou už nebudu raději pitvat,abych nebyl nařčen z nějakých návodů,ale o této jsem mluvil včera-při její znalosti jak je změnit je šance na odhalení opravdu nulová-to už ví opravdu jen malé množství lidí ...Žádné převařování VIN a bouchání raznicemi...to jsem nemyslel

 

ar*

erikchu v tomto s tebou souhlasím.

doplněno 14.05.10 00:55:

Cyrile, určitě mýtů a polopravd koluje hodně.

 

jipe*
hodnocení

0x

z odhlášeného vozidla karoserii použít nelze.Něco podobného jsem zkoušel u formana.. Obě vozidla musí mít platné doklady. Dále probíhá docela drahý a složitý schvalovací proces a nakonec žádost zamítnou pro stáří vozidla (tak mě to řekl úředník).

nespokojenyurednik

výměna karoserie jako náhradního dílu je zpoplatěna na úřadu částkou 50,-Kč, souhlas Škoda auto a.s. je ve formě veřejného prohlášení volně na internetu, bohužel ty poslední k modelové řadě favorit forman byli vydány v roce 2007 a to co je tam dnes už tuto modelovou řadu neřeší, pokud jde o individuální přestavbu, při které by došlo například k záměně typu motoru by stála 1000,-Kč, plus poplatek za vystavení písemného souhlasu výrobce...zbyrokratizováno nic není, to jen vy žadatelé chcete vše dělat doma na koleně a na všem ušetřit, v SRN vše dělají autorizované servisy a ne honza novák na dvorku nebo ve stodole...vše je řešeno protokoly z TUV a ne prohlášením a dohady žadatel v okénku...pro stáří vozu se žádost nezamítá, ale většinou proto, že chcete na favorita registrovaného v Praze napasovat karoserii z favorita registrovaného v Ostravě, motor s kalalyzátorem nahradit motorem bez katalyzátoru,slabší motor silnějším atd., a nic nechápete...všechny motory z favorita jsou pro vás stejné, protože vypadají stejně...a když někdo trvale vyřazuje auto z registru,je poučen a dostane i do velkého TP razítko o tom, že vozidlo ztráci navždy technickou způsobilost...nechápu jak pak dotyčný může prodávat tuto karoserii na díly, když je každému jasné, že jí jako celek oficiálně k ničemu nepoužije...a jak někdo může chtít karoserii, nebo auto, trvale, tedy NAVŽDY vyřazené z registru vozidel ofociálně použít k přestavbě , když se údaje o provedení přestavby musí zaposat do registru vozidel a do spisu vozidla...jak chcete zapisovat údaje o přestavně do registru vozidel a do spisu vozidla, když jste nechali z tohoto registru auto trvale vyřadit, tedy zápis o autu také trvale a navždy vymazat a spis auta zkartovat... Takže závěrem, žádný složitý schvalovací proces neprobíhá při výměně karoeserie jako náhradního dílu, zákonnou podmínkou je evidenční kontrola a úřad zpravidla vyžaduje i TP v plném rozsahu, jinak se akorát VIN obnoví náhradní technologií...pak se vše zapíše...

jarda3*

Koukam, ze uz jste tou byrokracii totalne postizen...

Pohled prosteho motoristy: Mam vedle sebe 2 auta, jedno shnile s papirama, jedno dobre bez papiru, proc bych sakra nemohl vymenit kastli a motor, stejne jako klikovku, hlavu, pisty, sedacky, volant, skla... Je to byrokracie a skoro bych se nebal rict buzerace. Jasne, vetsina lidi si muze koupit skvele nove auto a nic neresit, ale jsou i zvlastni pripady, kdy by se tyto vymeny hodily. U nejakeho Favorita nema lpeni na presnem typu motoru nebo cislu kastle naprosto zadny racionalni duvod. Nikdo si nebude stavet horsi auto nez ma.

doplněno 13.05.10 23:06:

Sorry, vim, ze zakony jsou takove, jake jsou, ale myslim, ze je dobre na tyto nesmysly periodicky poukazovat ;)

erikch*

jen poznámka,vývoj motoru(a následné testy ap.)stojí automobilku takový ranec,že si to ani neumíme představit-takže třeba 1,9TDI bylo asi dvacet let stejné od doby,co se začlo dávat do Audi 80 zhruba v roce 90-samozřejmě se aktuálně měnilo sání,vstřiky,řídící jednotky a další "drobnosti",ale kdyby jste vzal blok z TDI 1.9 r.v.92(např.Audi 80),tak ho klidně dáte na auto z r.v.2003 1.9TDI Audi A4( a osadíte-li "vršek"dle čerpadla ,řj, a td.-budou pasovat uchycení silentbloků,svodůa podobně. Ostatně ani podobný objem motoru není až zas taková změna,většinou se řeší změnou zdvihu válců a málokdo je schopen bez štítku a dokladů,aby si to mohl přečíst, rozlišit 1.6 od 1.4 např.od Peugeotu...Ale k věci-čím se lišila 1.3ka ve Favoritech?(novějších od 5/92,černé výplně)?uložení stejné,svody(uchycení),přívod paliva(pouze úprava v souvislosti s BMM)sání,nápravnice,převodovka,objem taktéž...A nejde o to jak vypadají,ale jaké jsou motory uvnitř a vespod.Tím,že dám na motor např.vyleštěnou hliníkovou hlavu,motor nezměním,a přesto vypadá hned úplně jinak,že...A další věc-stejný motor mohl mít ,a nemusel,katalyzátor-to není jiný motor,ale pouze změna v systému řízení motoru,přívodu a množství paliva,příprava směsi paliva atd...Příště prosím pužívat termín "jiný motor" s rozvahou

doplněno 14.05.10 00:05:

poznámka je adresována "nespokojenému úředníkovi"

nespokojenyurednik

já myslím že pro laiky jako je Jarda stačí jednoduchý pojem "stejný motor", protože je to běžným a v podstat jediným argumentem laiků, kteří by rádi do auta dali něco jiného, tedy hlavně to, co momentálně výhodně někde výhodně sehnali...že jsopu motory úplně stejné, ať se jdu na ně podívat, vypadají úplně stejně...pokud jde o favorita, favority se běžně liší například tím, že mají nebo nemají katalyzátor, v tomto případě platí stanovisko škoda a.s., že výrobce zásadně nesouhlasí s tím, aby byli vzájemně zaměňovány motory s různými emisními systémy...a kalatlyzátor je mim jiné také nedílnou součástí emisního systému...tedy motory na první pohled stejné nejsou úplně stejné, mají jiné značení a jedná se proto o jiné typy motorů...motor určitého typu je mimo jiné také součástí schvalovacích zkoušek, součástí homologace celého vozidla, je to také jedním z povinných údajů, které se zapisují do registru vozidel, a typ motoru lze proto změnit jen se souhlasem výrobce...Výrobce je nositelem HOMOLOGACE, kterou získal pro celé vozidlo s údaji, uvedenými v TP, který u nového vozidla také vydává výrobce...HOMOLOGACE znamená, že vozidlo bylo vyvinuto, schváleno a následne vyráběno nebo se ještě vyrábí za jistých podmínek, které nelze jen tak od zeleného stolu měnit...nemůže proto přijít nějaký Jarda z Bukvic, který typy motorů a další technické detaily nerozlišuje a žádat, aby úřad porušil práva výrobce...výrobce jako nositel homologace má totiž také svá práva, která jsou chráněna zákonem, a je úplně jedno, zda jde o starou orezlou ludru, nebo luxusní auto za milion a půl...

Poznámka je pro "Erikch" a hlavně pro nechápajícího a na vše nadávajícího "Jardu"

erikch*

Zdravím,tak celý problém ještě jinak-pozastavil jste se někdy nad tím,proč veškeré homologace v podstatě na každou,byť sebemenší změnu a lpění na dodržování "nezaměnitelnosti" třeba monovstřiku se čtyřbodem a tak různě(přitom technicky a prakticky nenáročné)?Hodně v kostce je to "jen "marketing a poměrně velké daňové úlevy..Proto se automobilky předhánějí ve všelijakých eko systémech,FAPech atd.A celkový dopad-dokud budou létat letadla a plout obří nákl.lodě(jen 7nějvětších lodí světa vyprodukuje ročně tolik emisí,co 10na8,čili sto milionů, aut!),tak je to vpodstatě úplně jedno...Obří tanker spotřebuje za 1hodinu provozu 2.5tuny nafty,a to je nějakých čmoudíků,že?Jenže ani "všemocná" (a všeho schopná)EU si nedovolí třeba emisně omezovat leteckou dopravu,natož lodní-protože by prostě zkolaboval celosvětový obchod...(narozdíl od aut,to lidi zaplatí a ani moc nebrblají)Je jasné,že auto s katem je na tom asi 5x lépe než auto bez katu-i proto už od roku 1988 Švýcarsko zakázalo prodej nových aut bez katu,ale auta to prostě "nezachrání"A s tím motorem-jestli má kat,anebo ne-pořád je to tentýž a jeden motor-a proč má jiné označení? Nenapadlo vás třeba kvůli číslům náhr.dílu?Když budu kupovat třeba lambdu na stejnou 1.3 s označením motoru bez katu-těžko systém tento díl najde,když tam nebyl-ale motor je tentýž a třeba těsnění víka ventilů je shodné,protože jednoduše ten motor je stejný(ať s katem nebo bez)I proto se jednotlivé díly,resp.jejich užití,překrývá,a to i napříč objemy-už to chápete?!Najeďte si třeba na těsnící kroužek klikového hřídele u Fabie 19TDI(6Y2) v auto Kelly-44stran výskytu a nejen nafty a nejen koncernVW,jak to?-protože to je přesně tak,jak jsem vám psal už včera-vývoj nového motoru je tak drahý,že se v podstatě jeden vyvine a dvacet let využívá s různými obměnami...Tak už mi(a ostatním) prosím přestaňte tvrdit,že u Favoritu byly různé motory...A jestli byl s katem nebo bez(karbec nebo monovstřik),pořád to byl jeden a tentýž motor 1.3

doplněno 14.05.10 20:27:

adresováno panu nespokojenému úředníkovi...

jarda3*

nu: Je jasne, ze se na problem divame z jineho pohledu, takze se nemuzeme shodnout ani priblizne... Vy vidite jen papiry, homologace a ostatni byrokraticke nesmysly, ja jako strojni a elektrotechnicky inzenyr vidim stroj, ktery muze v ruznych mirne odlisnych verzich fungovat naprosto stejne. Jen bych poprosil o opatrnejsi pouzivani slova laik, dejme tomu ze to lze u mne aplikovat na legislativni oblast, kde jste urcite prebornik Vy. Ale ja ji nemam rad, jen mi komplikuje zivot, tak se nedivte.

nespokojenyurednik

Naneštěstí je hodně lidí, kteří pořád nechápou nebo nechtějí chápat, že v technickém průkazu nelze jen tak svévolně a bezhlavě menit technické údaje, přepisovat motory, hmotntosti, rozměry atd...výrobci to většinou z pochopitelných důvodů odsouhlasit nechtějí, a pokud ano, nechají si za potvrzení zaplatit...a někdy ne málo..pokud souhlas vydají, je nutné držet se postupů které upravuje správní řád, vše se vede v písemné podobě a úřad často musí vydat písemné rozhodnutí, žadatel často musí na STK, aby vše doložil protokoly...u karoserií je důležité doložit způsob nabytí, tedy nějakou fakturou, kupní smlouvou, případně doklad o celním odbavení, pokud jde o karoserii pořízenou mimo EU, a současně také původ vozidla...původ vozidla se vždy dokládá originálním registračním dokladem...také je nutné si uvědomit, proč se dokládaj původ a způsob nabytí, jde o to, aby se nelegalizovala nelegálně nabytá auta a nelegálně nabyté karoserie...pak musí být karoserie shodné, u škodovek musí jít o shodu prvních asi 8 písmen VIN, u jiných značek to musí písemě potvrdit výrobce...atd...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]