Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolové šrouby

Od: diesel® odpovědí: 28 změna:
avatar diesel

Zdravím rádce.

Mám dotaz jaký je smysl plovoucí kuželové dosedací plochy kolových šroubů a na alu s plochou podložkou.

Jinak všechny předchozí (starší modely) měli identické šrouby,ale bez plovoucí podložky a stejné jako na alu i na plecháče.


doplněno 24.04.22 21:00:

Jinak jde o rozteč 4x108-PSA. modely BX,Xantia a pugy 405 a 106 měli stejné šrouby jak na alu tak i plechy, ale novější co mám tak C5 ma dva druhy šroubů-kuželový na origo plechy a s plochým sedlem na origo alu-oboje ale podložku-kužel a plochou.syn na C4 má stejní s kuželovou plovoucí na plecháče, alu má z xantie i se šrouby s kuželem,ale pevné. ovšem originální alu disky na C4 mají také s plovoucí podložkou.

Jinak nějaké "zakousnutí" se neděje-poučil jsem se v minulosti, kdy právě na seatu jsem utahoval na krev a jeden jsem urval, pak jsem měnil celou těhlici. Dnes utahuji jen na předepsaný moment (do pneuservisu přehazovat celá kola nejezdím!) Jen mne to zajímá poroč novější to maji takto.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar totak
Já kdysi na Scenika použil běžné šrouby bez volného kuželu a dva roky po sobě se mi šroub zakousl do disku že byl velký boj ho dostat ven. Po druhé dokonce tak, že jsem musel navařit na Gola oříšek metrovou tyč než to povolilo. Dokonce dva ořechy z čínské nočníkové oceli praskly.

 

hodnocení

2x
avatar promon

Podle toho, co mi říkal náš servismen je to proto, že jinak se vydřou sedla těch matek na disku . Prostě řečeno - když se to utahuje, tak se podložka jen opře o sedlo, zatímco fixní matka se při otáčení dře o sedlo. Třeba Fiesta měla daleko větší matice na alu kola, než na plecháče. Tím myslím větší průměrem právě té podložky

alukola-obchod.cz/...

break

Do ALU jsou jen delší a mají větší dosedací plochu, jinak obě jsou na 19 ořech.

hodnocení

Neplatí vždy a na všechny modely aut a disků!

break

To vím. Já narážel na tu fiestu

hodnocení

Aha tak ty zrovna neznám.

Jj - Fiesty mají podstatně větší průměr toho plovoucího konusu pro liťáky, než mají ty pevné matky pro plecháče

 

hodnocení

2x

Ja si myslím,že je to tým,že tým voľným kužeľom sa vycentruje akákoľvek nesúmernosť dier medzi nábojom a diskom. Druhou možnosťou je,že pri doťahovaní kolesa,sa kužeľ pritlačí na disk a ďalej sa neotáča a nevydiera disk. Trecia plocha pre otáčanie je plochá.

break

Jak to myslíš, že tím kuželem vycentruješ nerovnost mezi nábojem a diskem?

asd1

Asi myslí zmetek kde je každá díra jinak daleko od osy *smich*

K těm kroužkům - ten vymezuje polohu při montáži, pak to v poloze drží šrouby. Takže i plastovej je OK. Ale technicky to je prasárna, nouzovka aby na jeden náboj šlo použít víc rozměrů kol (středová díra a rozteč šroubů). Správně je aby to sedělo a kolo na náboji pak centruje nejen středová díra ale i šrouby..

 

 

hodnocení

1x

Některé šrouby mají větší plovoucí podložku, pro změnu roztečí disků. Třeba z 4x98mm náboje na 4x100mm disky

Šroub je třeba M12 a podložka má díru 13mm.

Potom se opře o jednu stranu.

Ale ty asi myslíš čistě otočnou dosedací plochu a ta je asi k vůli poškození disku?... nevím

Kolové šrouby

To je ale dost prasárna, rvát na auto disky s jinou roztečí šroubů, ne?

Prasárna to je. To souhlasím. Většinou to takhle tuzingují lidi na autech, kde v daném rozměru není moc velká nabídka disků. Třeba na Favority starého typu pasovali aludisky pouze s Fiatů (pokud nepočítám Škodovácké té doby). Nikdo jiný podobný rozměr nedělal tuším.

break

Teoreticky nebude. Ten rozdíl není nijak zásadní. Kolo drží na náboji a šrouby nebo matky je jen stahují k náboji. Na nich to nevisí

Ale já bych se k tomu nesnížil.

k2

@promon: Ani ne, 4x98 vs 4x100 je rozdil 2mm na prumeru, tedy 1mm na polomeru/sroubu. Tyhle plovouci srouby jsou naprosto OK a nicemu nevadi. Prasarna je narvat to tam "naprudko" bez tech plovoucich sroubu...

hodnocení

Tak zrovna v minulosti jsem koupil auto od policajta a ten vozil rezervu s roztečí 4x100 místo 4x98. Při prvním použití této rezervy jsem toto zjistil-kdy za cestu ani ne dva kiláky se disk povolil, naštěstí to bylo kousek a ve městě na 30 takže jsem dojel bez nehody a hned pak jsem ten disky vyhodil a dal raději starý z fiata, který na seata pasoval jak pr... na hrnec! Navíc tento při prodeji měl alu borbety s půlkulovou dosedací plochou a šrouby klasika -s kuželkovou plochou -takže opět neplecha pak jsem toto jezdil zades na fiaťáckých Fe discích .

break

Protože si použil klasických šrouby a jejich kužely nedosedly do děr. Pak je logické, že se to povolilo, protože to ani nebylo utaženo

makk

promon: Já viděl kola 4x100 na nábě 4x98 přišroubované pevnýma šroubama a to je opravdu prasárna. S těmahle podložkama bych to ještě bral.

A ještě větší specialita by byla použít k těm šroubům na jiné díry i disky s jiným středovým otvorem a plastovým vymezovacím kroužkem. To už by byla pořádná ruská ruleta.
break

Co je na vymezovacím kroužku za ruskou ruletu?

Proběhl tady názor, že kolo stejně drží za středový otvor a když tam budeš mít plastový vymezovací kroužek a přidáš k tomu ještě disky kde nesedí díry pro šrouby tak už je to podle mě docela slušný hazard. Takové 17palcové kolo při 130km/h už má dost velké odstředivé síly na to aby se to rozklepalo a při té rychlosti už to není žádná prdel.

totak, zvláště, když lidi spíše jezdí 130-150... (tedy ti, kteří mají upravená auta a nebo tuzingovaná)

break

Právě díky tomu kroužku to bude sedět přesně...

Taky mám kroužky na pár autech. A proč bych se měl bát?

Na svý V6 mám vymezovací kroužky taky a zvládá i větší rychlosti

break... možná je to subjektivní dojem, ale já má vždy z takových věcí blbej pocit.

Taky mám na jednom autě vymezovací kroužky ale šrouby sedí. ( Disky z opla na hyundaii. ) Ten plast vymezovacích kroužků zrovna moc důvěry nevzbuzuje.

break

Pokud nevěříte vyměřovacím kroužkům, zkuste to bez nich

 

asd1
hodnocení

0x

Je plovoucí šroub který umožňuje vyosení hlavy šroubu oproti závitu - ten jde použít pro náboj s jinou roztečí než kolo, klasika je kolo 4x 98 a náboj 4x 100.

Pak je pohyblivá ocelová kuželová podložka, ta je jen aby při utahování hlava šroubu neklouzala po hliníku ale po oceli - podložka na hliníku stojí a klouže hlava šroubu po podložce. Tenhle šroub plovoucí není a změnu rozteče neumožňuje. Je to stejný jako klasická podložka pod matku, jen je kuželová a součástí šroubu.

hodnocení

K první části není asi co dodat tam je to jasné !

Ke druhé části odpo-mám to přesně naopak -s kuželovou podložkou na plechy a plochou na alu. Předchozí model (Xantia) měl ale šroub STEJNÝ jak na plechové, tak i na aludisky bez podložky (tedy bez pohyblivé části šroubu) s kuželovou dosedací plochou.K tomu ještě navíc další předchozí model (BX) měl taky stejné šrouby jak na originální disky z AL , tak i plechové.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]