Zdravím přátelé, váhám nad těsněním olejové vany. Po výplachu motoru kvůli výměně turba začal kapat olej. Vždy po jízdě pár kapek, to musím vyřešit. Jde to od vany. Na stránkách autodílů jsou 2 možnosti a to buď nějaké těsnění z čehosi, nebo těsnící tmel. Na této vaně je taky zjevně tmel. Co byste volili vy? Bojím se, že když tam dám těsnění a né tmel, že to poteče. Řekl bych, že nějakej lepší tmel bude jistota. Co myslíte? Díky za názory.
Vana je zasilikovaná a mokrý je to už nad ní. Spíš ti netěsní gufero na klice...
milanoutrata
Je to možný, nebo dole ještě kryt rozvodů. Asi to preventivně přetěsním všechno a bude na chvíli klid snad. Díky za názor
break
Vana i prsa jsou na silikon a popravdě se nestává, že by tudy unikal olej. To spíš prorezne vana. Pokud se u 2.4 mění vana, tak musí dolů rám pod motorem tj. zavěsit motor...
Jinak stopro tam teče gufero už podle toho, jak je to oblitý...
Přetěsnění krytu rozvodů není sranda. Pokud se ohnou, tak nikdy těsnit nebudou. Doporučuji originál těsnící tmel od Fordu.
Musíte spolehlivě zjistit, kde je ta netěsnost. Já v současné době řeším výměnu hliníkové olejové vany u S-Maxe a k nové vaně jsem musel koupit silikonový tmel pro utěsnění spoje vany s motorem. Stál 600,- Kč
break
A to vše kvůli strženymu závitu?
Zbytečná práce a vyhozený peníze. Závit se dá opravit nebo obnovit několika způsoby.
Na příště doporučuji origo data pro utahovací momenty nebo strojnický tabulky. Jinak tady nebývá větší utahovací moment než 30 Nm...
Zdravím, tak jsem dneska s hadrem zjistil přesně. Teče to těsněním vany. Prsa jsou v rámci možností Čistá. Asi větrem to takhle nacákalo kolem. Takže objednávám tmel. Jinak motor je podélně, půjde vana normálně sundat?
break
Už jsem ti tu psal. Musíš sundat rám pod motorem, tudíž zavěsit nebo podepřít motor
milanoutrata
Díky. To bude akce teda. Jsem zvědavej, jak to půjde povolit
break
Jednoduchý, ale stejně si myslím, že na vině bude spíš gufero.
Sranda je totiž tu vanu odlepit. Na tvým místě bych to omyl čističem na brzdy a zkontroloval
milanoutrata
Před chvílí jsem to udělal. Opravdu je to na vaně, přesně jsem viděl ten bod. Počůrává to přes to těsnění. Lehce jakoby pulsuje. Předek je čistej.
break
Jinak ten rám drží celej motor, tak buď opatrnej...
milanoutrata
Díky za upozornění, ale bůhví, jestli ty šrouby půjdou vůbec povolit, ale snad jo. Trošku jsem doufal, když je motor uloženej podélně, že půjde ta vana vykroutit nějak bez sundání rámu, ale jsem zase rád, že dík tobě vím, s čím mám počítat.
break
Taky mi říkali, že musí rám dolů, nevěřil jsem a tak jsem se přesvědčil. Sekne se tuším o sací koš a ten rám... už si to nepamatuju...
milanoutrata
A motor jsi zavešoval, nebo podkládal? Jak tak na to koukám, tak je vana pod celým motorem, tak to podložím až někde u převodovky.
break
Byl na zvedáku, takže mezi motor a převodovku jsem to podepřel zvedákem na převodovky...nebyl to dobrej pocit. Ten motor je váha
milanoutrata
Ahoj, tak jsem to přetěsnil černým tmelem a po ohřátí motoru to kape zase . Úplně ze stejného místa. Starý těsnění jsem zeškrábal a nový ve 2 řadách. A zase ze stejnýho místa. Já nevím asi jsem někde škrtnul vanou a asi se nějak zkroutila ale nevypadala když jsem jí sundal.
Odmastil jsi to nitroředidlem včetně přilehlých stěn bloku, aby to tam během montáže nestihlo zpět natéct a znovu zamastit?
Kdy si nalil olej? Hned po montáži?
To jsou velké chyby.
milanoutrata
Odmastil jsem to čističem brzd. Asi se tam dostalo někam trochu oleje. Nechal jsem to přes noc ztuhnout a ráno dodělal. No nic vypadá to, že si to zopáknu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.