Nejste přihlášen/a.
Kluci moji zlatí. Potřebuji morálně povzbudit a hlavně poradit. Zhruba před měsícem mi měnili v servisu u auta zadní sklo plus dávali nový motorek k zadnímu stěrači. Dnes při jízdě jsem poprvé od té doby zapla zadní stěrač, ten se dvakrát pohnul a bylo slyšet jako takové zavrzání nabo jak to popsat. Pak rána jak z děla a zadní sklo bylo na kousíčky. Možná se mi zazdálo, že jsem viděla i trošku dýmu, maličko, malilinko . Ale třeba se mi jen zatmělo před očima. Tak a k dotazu. Proč to tak mohlo prasknout? Je to na reklamaci? V servisu, kde sklo opravovali mi řekli, že prostě zadní skla často praskají...
Já nevím, co to je za auto. Ani nejsem odborník. Ale pokud je uchycení stěrače integrální součástí skla, řekl bych, že v servise nedodrželi správný postup motnáže. Tím, jak se aktivovaly dynamické síly v motorku stěrače a jeho uchycení do skla, tak to prdlo. Jen můj laický názor dle selského rozumu.
Já jsem zadní sklo u mnou používaných aut za třicet let ještě samovolně prasknout nezažil.
Ano, je to fabie. A přesně to mi řekl servisák, že to praská. Ale o reklamaci nechtěl ani slyšet. Je to fakt divný, protože to prasklo hned nad stěračem, a ne že to prasklo, to sklo vybouchlo. Třeba jak je na horní straně přilepený, tak tam se v jednom místě vyboulilo a odlepilo. To podle mě "prostě" prasklé sklo neudělá. A aby se celé sklo rozbilo na miliony maličkých střípků, to je také divné. No, zítra půjdu reklamovat...
Zadní sklo se rozsype na malinkaté kousíčky stejně jako boční skla protože jsou to kalená skla. Je to zcela běžný jev. Jediné sklo které popraská ale zůstane vcelku je čelní sklo které je kvůli bezpečnosti vrstvené s folií uvnitř aby nezranilo při prasknutí posádku.
Myslím, že když se dá hodně lepidla (toho silikonu na skla), tak sklo nemá takové možnosti zapružit a pnutím prdne.
Sklo je kalený a při porušení se rozsype.