Nejste přihlášen/a.
Ahoj.Mam Škodu Felicie 1.3 s rozdělovačem. Je ta první generace.Nestartuje. Motor točí ale nestartne. Podaři se snad až za delší dobu. Když už motor běži.tak je vše OK. Svíčky jsou dobré,čisté,skoro nové,Vyměnil jsem palec rozdélovače,celý rozdělovač vyčištěný, Výměna čidla otáček. Poradte prosím naco mám kouknout,Co to může dělat...
První kontrola je palivo a čerpadlo.Může být nedostatek paliva,ale i moc.Pak je motor zaklcen.Stačí protočit bez sytiče a plynu.Pokud je baterie v pořádku a benzin jde do motoru,musí se rozběhnout.Přehlcení jsem konstatoval u sousedky,která nejprve našlapala benzin(několikrát pedál plynu)a Pak při startování měla plyn sešlápnutý.sTAČILO NĚKOLIKRÁT PROTOČIT NAPRÁZDNO A FELDA JELA.
jb
Motor se neumí zahltit.
Monotronic Bosch dávkuje sám vše. Jak dobu vstřiku, tak předstih na základě čidla teploty.
Sytič uživatel nijak nemůže ovlivnit. Leda oblbnutím čidla teploty odporem.
U Felicií s větším nájezdem odchází relé palivového čerpadla. Je stejné jako relé ohřevu zadního skla, dálkových světel nebo předních mlhovek pokud jsou ve výbavě. Doporučuji vzájemně prohodit, protože relé zadního skla je málo používané a po celou dobu vpodstatě nové proti releti čerpadla.
Feldy 1994 mají relé čerpadla pod řídící jednotkou motoru v plexi krabičce a třemi pojistkami modré barvy 15A. Feldy 1995 - 2001 mají relé v pojistkovém panelu druhé (nahoře zleva).
Relé ohřevu skla je poslední vpravo dole
...
Další problém je dodělávaný immobilizér Jablotron nebo Metasystem (metasys. je taková cihlička kontaktů, která se strká do díry s blikající LEDkou).
...
Pak je závada samotného čerpadla VDO v nádrži, kdy se protáčí vrtulka a nedá potřebný tlak nebo ojeté uhlíky motorku čerpadla.
...
Zapalovací trafo nelze testovat jen tak na hození jiskry. Hrozí poškození výkonového spínacího tranzistoru, které zapalovací trafo obsahuje. Jeho vada je spíš projevem toho, že za tepla nejede a zastudena chvilku jede (mezizávitový zkrat a probití).
...
Další srandou je HALL snímač, kdy ten typ s ocáskem na konektor často odcházel a nahrazoval se typem s Felicie MPi. Bez pořádného snímání polohy kliky ECU nedá povel k otevření vstřikovače.
...
I čidlo teploty to dělat může. Odpoj zezadu sání konektor a to modré čidlo teploty změř na těch dvou pinech multimetrem ohmetrem, kolik má odpor při 20C a napiš to sem.
Dle toho se dá usoudit, zda je vadné či nikoliv.
Monotronic ve zkratce:
Tak mi to ještě nedalo,a šel jsem ji startnout. Čermadlo bylo slyšet jak nasalo a v pohode jsem to startnul a pak ještě 2x za sebou. Co to muže dělat? Odpoledne nešlo a nešlo.
Už jsem ti to napsal.
Prohoď si ta relé. Máš to zadarmo a můžeš to rovnou vyloučit. Zbytek je o měření.
Kolik máš nájezd?
Rano. start OK. Trochu bylo slišet jak by jel na tři valce. Může být jedna svička horší? Po chvili jel motor jak má. Ty relatka jsem přehodil.
Slyšet - vyjmenované slovo.
Jestli jede na 3, tak je problém v nevhodných svíčkách či vadných kabelech)
Do monotronicku patří Champion RC12YC (135ku) pro 40kW a RC9YC pro 50kW (136ku)
Koupím nové a uvidím. Ještě k tomu čidlu teploty. To je čidlo teploty vody? Je nějak barevně značené. Modré,řluté zelené. Já tam mám žluté. Je to správné čidlo?
Zkontroluj i válcový kolík 4x20 mm dole na/v rozdělovači, ten je přístupný po vytažení rozdělovače z bloku motoru. Zkus jestli kolík není "střihnutý" či "vyžvejkaný". Na Favoritu (136, karburátor, 1989) po najetí cca 120 000km se mi ten kolík na jedné straně uvnitř unášeného kolečka s dvěma výstupky a se zajišťovací pružinou střihnul a dlouho jsem na to nemohl přijít, čím to je, že auto špatně startuje. Roztáhnout auto šlo, ale přes starter motor nenaskočil. Díky pokaženému kolíku se posunul předstih a nešlo při malých otáčkách nastartovat. U novějšího Favorita (jednobod. vstřik BMM) i starší Feldy 1,3 je to už vyřešeno jinak a není tam jistící pružinka jako dříve. Přidávám foto, kde je zmiňovaný válcový kolík na spodní části rozdělovače, nad ozubeným kolečkem. Na druhém fotu je uvnitř "ozubeného" kolečka plechový výstupek, ten se nesmí pohnout oproti ozubenému kolečku! Pokud se hne, kolík je načatý a je nutno ho vyměnit.
Monotronicku je to jedno. VN přeskakuje na palci daleko větší plochou, protože povel k přeskočení nedělá minimální mezera na palci, ale ECU.
Proto má palec v rozdělovači dlouhou kotvičku - dlouhý kontakt, aby vykryl co nejvíc stupňů předstihu.
Ale samo, že je lepší vůli nemít. Ale i 10stupňová vůle nejde poznat u SPi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.