Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Únik oleje předním víkem (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 4 změna:

Uniká mi z motoru škoda 1.3 BMM různými místy olej. Budu to řešit postupně.

Jak je vidět na obrázku, tak přední strana motoru je celá od oleje a nejspíše to teče škvírou pod tím předním víkem. Že by to navíc ještě teklo kolem těch šroubů? Mně se to tak jeví.

Otázka hlavní je jak to utěsnit. Toto čelní víko se odmontuje těmi čtyřmi šrouby co tam jsou? Je tam nějaké těsnění nebo se tam dává silikon? Proč tam to přední víko vůbec je? K čemu slouží, co je pod tím a co se tím otvorem pod víkem servisuje?

Čelním víkem mám na mysli ten oválný kus přichycený čtyřmi šrouby, který je na posledním obrázku nastříkán na červeno.


Únik oleje předním víkem (Felicia)
Únik oleje předním víkem (Felicia) #2
Únik oleje předním víkem (Felicia) #3

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Tím čelním víkem se vkládají zdvihátka ventilů. Po sundání uvidíš jen tyčky ventilů a tak z 1/4 koukají zdvihátka (válečky), které z druhé strany zdvihá vačková hřídel. Ta je v místě toho slepého nálytku pod víkem pro palivovou pumpu z dob Š120 (Š1000) a Favorita.

Žádný silikon!

Víko sundat, umejt v nitroředidle a technickým benzínem umejt i umaštěný blok zapomocí štětce a wapky. Pokud wapkou, tak pochopitelně zavíkovaný motor, aby mycí voda nešla dovnitř do motoru!

skoda-dily.cz/...

skoda-dily.cz/...

Fabia MPi AZF,AME,AQW,... už tam to víko nemá a zdvihátka už jsou hydroštely a vkládají se po sundání hlavy motoru jako při výměně těsnění.

14.04.22 06:39
Únik oleje předním víkem (Felicia) #4
hodnocení

Díky za informaci, že za tím není olej a dá se to sundat. Budu se tam muset někdy podívat, zda tam odněkud neteče olej odkud nemá, když říkáš, že normálně za tím nic olejového být nemá.

Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem šáhnul na ty 4 šrouby a ejhle, ony šly otáčet matky rukou!

Za těch několik let, co auto opravuji všechny šrouby byly zatuhlé a nebo se i lámaly (při opravě převodovky jsem zalomil jeden šroub na motoru dole mezi motorem a převodovkou).

Proto mne nenapadlo, že by mohly být nějaké šrouby na motoru povolené. Dotáhl jsem je tedy podle příručky na směšné 4Nm (to je fakt málo a asi by to u starého auta mělo být víc). Ostatně, kde ten tovární konstruktér přišel na to, že to má být přesně 4Nm a ne třeba 5 Nm? To je fakt legrace.

Ten krajní šroub za alternátorem jsem dotáhl od oka, protože se mi tam digitální měřák nevleze, alternátor zavazí.

Ještě umyji víko a budu pozorovat jestli se olej opět neobjeví. No a pak jsou tu ty ostatní úniky oleje. Dám jiný dotaz.

Nic takového jsem nepsal, že nic olejového za tím není.

Jsou tam zdvihátka ventilů a zdvihací tyčky. Ty se musí silně olejovat, aby se nezadřeli v bloku.

Pod horním víkem jsou vahadla a ty se mažou tlakovým olejem. Ten, který se nespotřebuje a steče, teče právě po tyčkách a stěnách právě na ty tyčky a zdvihátka do prostoru spodního víka a odtut přes vačkovou hřídel do vany.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]