Kolo se těžko točí. Je to ložiskem nebo něco v motoru?
Od:smrcekodpovědí:16změna:
Buďte zdrávi, když jsem dal přední kola na hever, tak nebylo snadné jednou rukou kolo roztočit. Zadní jsou v pohodě (jen je trochu slyšet šelest v bubnech). Myslel jsem, že je to špatným brzdovým pístkem, ale když jsem sundal destičky i disk, tak jsem pootočil ložiskem jen oběma rukama. Mám jedničkovou fabii 40 kw. Ptám se, protože bych nerad nechal vyměnit ložisko a zjistil, že je to zatuhlým diferenciálem, homokinetickým kloubem nebo kdo ví čim. Díky
Tak nevím kolik máte síly ale každá převodovka klade nějaký odpor,jestli tam nic nevrže,nebouchá... tak nehledejte problém kde není
smrcek
Jenže já jsem neotáčel převodovkou. Teda.. vlastně asi otáčel.. (ale neotáčel jsem klikou a písty..) tak příště někoho požádám ať mi stoupne na spojku. Děkuji, nečekal jsem to, ale Vaše odpověď mi možná pomohla
asd1
Pokud máš neutrál, jedno kolo zvedlý a druhý na zemi, tak točíš ložiskem kola, pohyb je v homokloubu vnějším i vnitřním, točíš hřídelí v guferu poloosy příp. i pomocným ložiskem poloosy, dál hlavně diferákem kde se točí oběžný kola a sekundární hřídelí v převodovce, takže i ložiska té hřídele...
Pokud za jízdy na neutrál po rovině auto dojíždí naprosto lehce a zastavení je bez "cuknutí", tak je všechno OK a nemusíš řešit ani brzdy ani odpory v pohonu kol..
smrcek
No, těžko soudit jestli ten dojedz je dostatečný.. asi jo, ale lehučko to před uplným zastavením cukne - což je asi problem brzd. Mam ty třmeny cely zrezly - destičky po nich nemůžou jezdit a pistek na tom asi nebude o moc lip. Ale ty jsem měl tentokrat dole.
Když u auta s předním náhonem točíte jedním kolem, tak musíte přemáhat odpory diferenciálu. Hlavně když je chladno a olej ztuhlý, tak ten odpor není malý, neroztočíte kolo prstem, jako u zadního.
asd1
Jak u kterýho auta.. U Fobie mi to šlo fakt ztuha, Ford jednim prstem úplně v pohodě, po roztočení kola rukou udělá tři otočky než stojí, u Fobie tak půl (desky odtažený od kotouče = brzda vyloučena), auto jako takový jezdilo v pohodě, tak asi hlavní tam byl odpor diferáku (za jízdy rovně se točí obě kola stejně a diferák stojí)
smrcek
Tak aspoň ta pul otáčka by se mi líbila. Myslím si správně, že když zvednu obě kola, tak se mi to druhý bude točit na druhou stranu a pokud pujde hladce tak je to ok, a pokud těžko tak je to na výměnu ložiska. Hm?
Ok, diky za odpovědi. Ještě se zeptám, co můžu udělat abych kompletně snížil odpory? Mám v plánu nechat stočit brzdové disky, když to nepomůže, tak nové s destičkami. Namazat brzdové pístky. Možná nové ložisko. Vyměnit olej v diferenciálu, a taky v převodovce. Jinak už jsem si pořídil pneu EcoContact, a mám je dostatečně natlakované.
asd1
Vyměnit auto
Stáčet kotouče je nesmysl, 1. cena 2., minimální tloušťka kotouče.. Pokud nemáš doma soustruh tak tě nový vyjdou levněji..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.