Nejste přihlášen/a.
Dobry den, mam novou fabii s 15" koly. Zvazuji porizeni 17" kol, prinese mi to nejaka negativa napr. vyssi spotreba?
Jo, dražší gumy, vyšší spotřeba, horší akcelerace (těžší kolo = roztáčíš těžší setrvák, i když tady je otázka rozložení hmotnosti, vnější průměr kola je stejný, ale širší ráfek i pneu váží víc..) víc to drncá, na vodě zaplave v nižší rychlosti, v kolejích to víc tahá za volant, dřív odchází podvozkový díly, víc to láká zloděje nejen kol ale i celýho auta... Výhody líp sedí na silnici to je tak všechno.. Líp vypadá je otázka vkusu..
Na běžnou jízdu po našich tankodromech silně převažujou ty nevýhody ![]()
Tak já bych především odlišil dvě věci: úzké pneumatiky a problémy s tím spojené (na to se pán neptá) a větší průměr kovových disků (ráfků). I na větších ráfcích mohou být větší pneumatiky, záleží na tom, co je předepsáno v technickém průkazu. Obecně ale platí, že s větším průměrem disku se výška pneumatiky zkracuje a úzké pneumatiky jak tkaničky se na naše silnice nehodí. Jedna díra ve vozovce a ráfky se poškodí (jsou z hliníkové slitiny).
Větší ráfky více váží, proto větší spotřeba, pomalejší rozjezd, ale po rozjetí zase lépe drží rychlost (fungují jako setrvačník) a hlavně drží směr - stabilita jízdy ve větších rychlostech (což zase může mít vliv na těžší zatáčení, ale dnes mají tato auta většinou posilovač řízení, takže bez problému).
Pokud by na větších ráfcích byly i větší pneumatiky, tak na jednu otáčku poloosy se ujede větší vzdálenost. S tím souvisí problémy s počítáním ujetých kilometrů a aktuální rychlosti.
Známej koupil Scalu na 17". Cca po měsíci ho přivezla odtahovka, na trochu horší silnici vletěl do výmolu a prorazil obě přední pneu. Nadával si jak špaček.
Hodně. U tlustý gumy hrana díry nedosáhne až na ráfek, u nízkoprofilový ano a gumu to procvakne nebo rovnou křápne i ráfek ![]()
Jak souvisí řidičský schopnosti třeba s jízdou v noci za mokra? Musel bys jet krokem celou cestu... Jinak jedeš nic nevidíš prásk a máš to.
Pokud hovoříme o komfortu, tak s tím nemají nízkoprofilové gumy nic společného. Navíc trpí i odpružení vozu. Je to jen módní záležitost. Na běžné naše silnice nevhodné. Ale je to každého věc. A jestli jedu ve dne, nebo v noci i za deště, vždy je to na řidiči.
Nenechal bych se odradit, 17" budou na nové Fábce vypadat super (pokud jsou zapsané v techničáku, ale nová má snad v nabídce i 18ky). Na letňáky bych menší už nebral. Maximálně bych řešil rozdíl v komfortu a to nebude zase tak hrozné. Rozdíl ve váze, zrychlení, spotřeba, to je v rámci nějaké odchylky, v běžném provozu jen těžko rozeznatelné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.