Nejste přihlášen/a.
Dobry den, mam novou fabii s 15" koly. Zvazuji porizeni 17" kol, prinese mi to nejaka negativa napr. vyssi spotreba?
Jo, dražší gumy, vyšší spotřeba, horší akcelerace (těžší kolo = roztáčíš těžší setrvák, i když tady je otázka rozložení hmotnosti, vnější průměr kola je stejný, ale širší ráfek i pneu váží víc..) víc to drncá, na vodě zaplave v nižší rychlosti, v kolejích to víc tahá za volant, dřív odchází podvozkový díly, víc to láká zloděje nejen kol ale i celýho auta... Výhody líp sedí na silnici to je tak všechno.. Líp vypadá je otázka vkusu..
Na běžnou jízdu po našich tankodromech silně převažujou ty nevýhody
Tak já bych především odlišil dvě věci: úzké pneumatiky a problémy s tím spojené (na to se pán neptá) a větší průměr kovových disků (ráfků). I na větších ráfcích mohou být větší pneumatiky, záleží na tom, co je předepsáno v technickém průkazu. Obecně ale platí, že s větším průměrem disku se výška pneumatiky zkracuje a úzké pneumatiky jak tkaničky se na naše silnice nehodí. Jedna díra ve vozovce a ráfky se poškodí (jsou z hliníkové slitiny).
Větší ráfky více váží, proto větší spotřeba, pomalejší rozjezd, ale po rozjetí zase lépe drží rychlost (fungují jako setrvačník) a hlavně drží směr - stabilita jízdy ve větších rychlostech (což zase může mít vliv na těžší zatáčení, ale dnes mají tato auta většinou posilovač řízení, takže bez problému).
Pokud by na větších ráfcích byly i větší pneumatiky, tak na jednu otáčku poloosy se ujede větší vzdálenost. S tím souvisí problémy s počítáním ujetých kilometrů a aktuální rychlosti.
Známej koupil Scalu na 17". Cca po měsíci ho přivezla odtahovka, na trochu horší silnici vletěl do výmolu a prorazil obě přední pneu. Nadával si jak špaček.
Hodně. U tlustý gumy hrana díry nedosáhne až na ráfek, u nízkoprofilový ano a gumu to procvakne nebo rovnou křápne i ráfek
Jak souvisí řidičský schopnosti třeba s jízdou v noci za mokra? Musel bys jet krokem celou cestu... Jinak jedeš nic nevidíš prásk a máš to.
Pokud hovoříme o komfortu, tak s tím nemají nízkoprofilové gumy nic společného. Navíc trpí i odpružení vozu. Je to jen módní záležitost. Na běžné naše silnice nevhodné. Ale je to každého věc. A jestli jedu ve dne, nebo v noci i za deště, vždy je to na řidiči.
Nenechal bych se odradit, 17" budou na nové Fábce vypadat super (pokud jsou zapsané v techničáku, ale nová má snad v nabídce i 18ky). Na letňáky bych menší už nebral. Maximálně bych řešil rozdíl v komfortu a to nebude zase tak hrozné. Rozdíl ve váze, zrychlení, spotřeba, to je v rámci nějaké odchylky, v běžném provozu jen těžko rozeznatelné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.