Nejste přihlášen/a.
Zdravím mám menší dilema, budu si konečně pořizovat auto a mám 2 kandidáty (žiju v praze a především jedu ve měste)
1. kandidát Octavia 3 - 1.6 TDI - ve slušné výbavě najeto 130. tisic
2. škoda superb 3 - 1.4 TSI ACT - lepší výbava nez octavie najeto 126. tisic
rozdil v cene cca 37 000
oba jsou to automaty, chtěl bych se zeptat jaký auto vybrat a proč
Já bych teda nekoupil ani jedno. Superb už Vám řekli. Oktávka 1,6 TDI jsem jezdil mnoho let. Ve městě je to s manuálem za trest. Toto Škoda opravdu nezvládla, ale vesele to prodávají spoustu let. Navíc kultivovanost příšerná. U služebáku jsem to překousl, ale kupovat to na cestování převážně po městě je fakt mimo.
Přesto nevylučuji, že absolutně nenáročný řidič s tím vystačí. Jen ty převody jsou neštěstí.
@mets
nejsem odborník,ale udávaný výkon je maximální.Ovšem záleží v jakých otáčkách, případně v jakém rozsahu otáček je tenhle výkon využitelný .a další věc je převodovka, aby dostala použitelný výkon na kola při nějaké rozumné rychlosti .Pokud se tyhle 2 věci nepotkají,může být i 150 k málo
Souhlas. Bych rád věděl, na co všichni potřebují tolik výkonu. 110 kW je naprosto dostatečné pro bezpečné přejíždění na okreskách i udržení 180 km/h na německé dálnici. Ale v Česku každý potřebuje 300 koní a 10 kvaltů, jinak to není auto...
Několik let jsem jezdil se starší 1.6 TDI 77 kW (CAYC, 5q), ten motor najel 300 000 km s původní spojkou, turbem, DPF, vstřikama atd. a pořád jezdí. A na výkon jsem si taky nikdy nestěžoval, akorát to zpřevodování je blbé ve městě, kde je trojka málo a čtyřka moc. A kultivovaný byl taky parádně, oproti novější generaci 2.0 TDI 110 kW, který jsem pak měl v Passatu B8. To byl hrozný traktor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.