Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna čelního skla

Od: kamil2 odpovědí: 19 změna:
Dobrý večer, dnes mi měnili čelní sklo, vše bylo asi za 5 hodin hotové, ale co mne zaujalo bylo, že mi řekli abych auto dva dny nemyl (to chápu) ale i abych auto 2 dny nezvedal na heveru, a tak mne zajímá zda se ta karoserie nějak kroutí, že se to pohne nebo z jakého důvodu bych auto neměl zvedat (což neplánuji :) jen mě to zajímá)
Děkuji

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break
hodnocení

5x

Některý firmy se sichrují , nic víc. Za těch pár hodin lepidlo dostavbě zatuhne, aby se neodlepilo, ale dá tvrdne.

Mysleli spíš tlakové mytí, jinak lepidlo těsní de facto hned. Pokud ne, tak je špatně nalepený.

Karoserie se kroutí, lepená okna oproti těm v gumovém těsnění zvyšují pevnost karoserie. Při částečném zvednutí by hrozilo odlepení .

 

hodnocení

3x
avatar clas

Kdyz me menili v servisu predni sklo, tak jsem si pro nej sel az druhy den. Muselo zaschnout lepidlo.

 

hodnocení

0x
avatar regine

U Felicie po výměně blatníků a prahů jim následně prasklo střešní okno. V servisu zadarmo vyměnili (v ceně?). Údajně změna pnutí v karoserii.

break

Co to je zase za legendu?

Legenda... Byl jsem u toho, když na obrubník najelo Toyota Aygo a prasklo mu přední sklo napříč...

Ale třeba střešní bych tedy opravdu pochyboval...

Tak najetí na obrubník a výměna krycích částí karoserie je trochu rozdíl :) že prdne sklo při prudkém najetí na obrubník nebo šutr je věc známá a poměrně běžná.
break

Víš jakej je šibr u feldy? Ty prahy se mění proto, že už tam žádný nejsou, takže je hovadina, aby to prasklo. Jako proč by mělo? To si na feldu namontuj rozpěru a vyskáčou ti všechna okna ven. Měnil jsem prahy, lemy, nosníky, čtvrtky blatníky na feliciích a favoritech a nikdy se nic takovýho nestalo a to má to auto hrozně měkkou karoserií.

U Felicie nevím, tam jsem podobný problém nezaznamenal, ale měl jsem Formana, tam sklo praklo několikrát bez zřejmého důvodu i při jízdě , pak tam namontovali vzpěru mezi přední tlumiče a od té doby byl klid

break

Ta rozpěra se u Felicií snad montovala standardně pro 1.6 a bylo to znát na chování auta.

Felicii kombi předfacelit jsem měl, ovšem klasickou 1.3, žádnou vzpěru neměla a byl to můj oblíbený služebák - dříč k neutahání, Přitom zásadně neškrabu sklo, polévám to teplou vodou, ale u Feldy mi nikdy sklo neprasklo.

break

U 1.3 jsem je viděl jen dodatečně domontovavany. A Felda má okno uložený v gumě. Není lepený

@break - Legenda - Kdyby se to nestalo, sám bych považoval za legendu. Jen dodám, údajně jim prasklo i nově vložené střešní okno a teprve druhé nové po přesazení těsnění drželo do sešrotování Feldy.

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Pro dobré zatuhnutí lepidla mi také nechávají auto do druhého dne v servisu. Jen jeden "smluvní servis" pojišťovny to udělal tak, že si v 10 hodin přijel na veřejné parkoviště, vzal si moje klíče, za hodinku-dvě mi klíče předal a že prý nemám parkovat na patnících, ale není problém dojet domů.

Kastle se jistě hýbat může - zvlášť dnes u těch aut z plechů místo pořádné konstrukce.

k2

Co je to dle Vas "poradna konstrukce"? Dnesni auta "z plechu" jsou diky moznostem PC vypoctu a simulaci s pevnosti a tuhosti karoserie uplne jinde nez ta stara z "tlustych plechu"...

Starší OPEL měl v podstatě systém jako válečný Dodge - konstrukce z pevného kovu "obalená" podle potřeby.

Dnešní lisované plechy mají sice úmyslně tvarované kousky jako deformační zóny - jsou bezpečnější, ale stačí nahnilý plech někde u prahu nebo pochroumaný kousek karoserie a vůz je v podstatě na odpis

break

Pořádná konstrukce nemá s tl plechu na vnějšku nic společného. Pod tím vším jsou ale už výztuhy a silnější plechy s různými vlastnostmi. Také způsoby svařování už jsou jiné...dá se říct, že dřív byl stejnej plech na dveřích jako na nosnících*smich* A na vnějších panelech opravdu nejsou potřeba silnější plechy už kvůli hmotnosti. Vše se dá propočítat v počítači...

k2

@jmlc: Zajimave slohove cviceni.

"Starsi OPEL" to je jako povalecny Kadett? "Konstrukce z pevneho kovu" je co? Jste si jist, ze pevnost konstrukce valecneho Dodge (predpokladam na ramu), je dana konstrukci karoserie samotne a nikoliv ramu? Co znamena "v podstate na odpis"? Nebude spise problem v tom, ze "nova" auta jsou, prave kvuli slozitejsi konstrukci karoserie ponekud obtizneji opravitelna, ci je oprava nerentabilni?

Soucasnym vozum lze vycitat leccos (planovana zivotnost, problematicke motory diky EU normam, nesmyslne hmotnosti kvuli ruznym asistentum a blbostem atd.), ale konstrukci karoserie bych malo co vytknul...

Některé vozy nemají v podstatě žádnou pevnou konstrukci - citroeny jsou jen smontovány z plechů bez pevného rámu. Je tak @breaku? To jsem měl na mysli - auta se už nedělají jako betélné rám a na něm vše možné. Je to slisované z plechů navzájem spojených.

break

Ten betelnej rám nebo-li šasi se používá jen u off roadů...

Jinak se od této konstrukce u osobních vozů upouštělo už od 30. let a poslední taková auta končila někdy v 50 letech ve výrobě...

Jinak bych tohle s moderními vozy vůbec nesrovnaval. Bezpečnost je horší, jízdu vlastnosti mizerné, výrobní náklady vyšší atd atd...samonosná karoserie tohle řešení překonává ve všem...

A Dodge s opelem neměl nic společného

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]