Nejste přihlášen/a.
Při plánované výměně kol u auta se chystám provést kontrolu a údržbu brzd - koučových i bubnových. V různých návodech, příručkách a publikacích je četnost podle ujetých km, nebo času uváděna v širokém rozsahu. Od termínu 1 x za rok až po údržbový zásah až při výměně destiček, nebo při zjištění nějakého problému či závady. Široký rozsah je uváděn i u použitých čistících, konzervačních a mazacích přípravků. Od požadavku používání jen speciálních přípravků, přes možnost použití jiných silikonových přípravků a maziv, zákaz ropných přípravků a možnost použití Konkoru 101. Prosím o názor zkušených "auto" rádců, čím a jak často nejlépe:
- čistit brzdy /povrch/
- čistit a konzervovat prostor pístků a válečků pod prachovkami
- mazat vodící čepy a dosedací plochy destiček.
Děkuji za rady, věřím že pomohou všem "autokutilům" .
Čistit brzdy (povrch) je nutné maximálně u jízdního kola s kotoučovými brzdami a to až tehdy, když přestanou brzdit.
Čistit povrch brzd u auta stačí při přezouvání. Odstraňuji pouze rez. Odmasťovat brzdy mne zatím nenapadlo.
Ale je jasný, že když ti při montáži na brzdový kotouč vyteče brzdová kapalina, tak to musíš očistit a odmastit.
Prostor pístků a prostor pod prachovkami nějakou hustou vazelinou, která nestéká.
Vodící čepy? Ty jsou snad pod prachovkama. Dosedací plochy destiček nepotřebují údržbu
A je pochopitelný, že údržba brzd se provádí při výměně brzdových desek. Jindy by mne nenapadlo rozmontovávat něco co funguje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.