Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dávat aditivum do benzínu?

Od: jirkav* odpovědí: 29 změna:

Dobrý den, v loni ( 2021 ) jsem koupil z autosalonu ( ne autobazar ) ŠKODA FABIE III combi - benzín - 1.0 TSI, 70 kw , Chci se zeptat zda je dobré dávat do nového auta benzín s aditivem VIF - SUPER BENZIN ADITIV, nebo je to zbytečná věc, nebo tím mohu auto poškodit? Děkuji za odpověď.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

5x

U turbokolovrátku s přímým vstřikem je VIF spíš nutnost (čištění od karbonů hlavně na sacích ventilech), taky je vhodná občasná italská údržba (kompletně prohřátý motor prohnat ve vyšší zátěži i otáčkách, ideálně dlouhý kopec na dálnici).

jirkav*
hodnocení

A ono pokud to opravdu funguje jak se píše, tak nikdy nevím co opravdu natankuji, pokud je aditivum dobá věc, tak je to vše k dobru když tam dám věc na přilepšení do benzinu nikdy se neví co se přesně tankuje za kvalitu benzinu.

asd1

To neni ani tak o kvalitě benzínu, jako o tom že přímý vstřik nevstřikuje palivo do sání ale až do válce, takže sací ventily nejsou oplachovaný a tvoří se na nich vrstva karbonů. Pak od žhavých karbonů můžou vznikat i samozápaly - směr řachne už při pohybu pístu nahoru a klidně kvůli tomu praskaj písty (LSPI) Nejvíc se to děje v nízkých otáčkách pod plynem.

VIF od karbonů čistí opravdu dobře, kromě dalších výhod (zlepšuje mazivost benzínu, funguje i jako stabilizátor paliva). Osvědčil se mi dlouhodobě v několika autech a jednoznačně to neni jen placebo. Nemusí se ho dávat moc, bohatě stačí panák na nádrž.

jirkav*
hodnocení

Karbon a jiné to je pěkná svině, a opravy jsou pěkně mastné, to mě už říkal servisák, že muže dojít prasknutí, tomu se chci vyhnout.

 

hodnocení

4x
avatar clas

Davam taky VIF, neni to zbytecna vec a v doporucenem mnozstvi nic neposkodite.

 

hodnocení

4x
avatar promon

Auto aditivem nepoškodíte, ale je to prostě placebo. Ovšem spousta lidí žije v tom, že bez toho nemůžou ani vyjet z garáže *smich*

Ale z praxe - řídím služební auta už skoro 40 let, najezdil jsem s nimi několik milionů km, jak s benzínovými, tak i naftovými motory. Nikdy jsem do žádného nic podobného nelil ( pravda, vzpomínám, že do naší Š100 táta lil v krutých mrazech Velfobin, aby nezamrzl benzín v trubkách pod autem )

Takže - máme Shell karty, tankujeme jen tu jejich obyč. naftu, nebo benzín, nikdy žádný problém s palivem. Podle mě je podstatné měnit olej a filtry po 15 tkm,, longlife je podle mě vražda motoru, takhle sice jezdim tak 6x ročně do servisu na výměnu, ale auta se dožívají tak okolo 400tkm a pak jdou do bazaru .

No a pokud auto denně spolehlivě jezdí, ujede skoro půlmega a pak se ještě prodá za relativně slušný peníz - tak fakt nevidím důvod proč tam cokoliv lít navíc.

jirkav*
hodnocení

Shell - tam jsem natankoval naftu, auto zhasinalo, nejelo to, potom serožla kontrolka motoru, a pruser na světě, tenkrát jsem na opravě motoru nechal cca 15000 kč. Shell už nikdy neberu.Ano je možná pravda kde tankujete. Jestli zrovna netankujete nějakou břečku, neřikám že všechny benzinky jsou dobré nebo špatné. Ať je to ta nebo ta společnost, někdy je to loterije.

asd1

Ty máš litrový TSI? Jsem netušil *smich*

jirkav*
hodnocení

Ano má, byl to celkem kup na rychlo, sice litr TSI ale jezdí pěkně, chtěl jsem silnější kubaturu, a bylo to dražší, anebo to bylo jen v bazaru ( a z bazaru už jsem vyléčený nemám moc důvěru k bazaru ) samozřejmě najdou se pěkný auta v bazaru. Ale to celkem hodně přebraný.

Já se skutečně nebudu hádat *smich* Nejsem agentem Shellu, jen píšu o své zkušenosti . Jinak u firmy jezdí cca 50 aut, zhruba půlka jsou Peugeoty, půlka ,,koncernofky´´ Octy a Superby, všechny auta mají Shell karty, takže tankují hlavně u Shellu. Jde o relativně nová auta, ne o staré ,poctivé, diesly, ty už se nedělají, myuž máme všechny ekokurvítka. Když uvážíte, že každé z aut najede 50-100tkm ročně, jde tudíž o slušný vzorek, protože tankujeme po celé republice a přilehlém okolí, často Rakousko, Německo, Itálie. Nikdy nikdo nehlásil problém z titulu špatného paliva. Takže asi to nebude až taková srágora, že ... *smich*

 

hodnocení

2x
avatar libor007
Taky ničemu takovému moc nevěřím. Výrobci aditiv vám samozřejmě naslibují téměř zázraky, nějaké motomagazíny žijící z reklam a darů kdejakých firem mne taky nepřesvědčí. Kdysi mi s naprosto vážnou tváří nabízeli v mototechně spořič paliva - magnetický kroužek na palivové vedení. Holt kšeft je kšeft. Vím, že u nás v dopravním podniku se pokoušel jeden kolega prodávající aditiva protlačit svůj výrobek slibující úsporu paliva a další téměř magické schopnosti. Testovalo se to a hádejte, jak to dopadlo :) Jediný smysl, který jsem kdysi viděl bylo aditivum proti zamrzání paliva, když bylo necelých -30°C.
jirkav*
hodnocení

Dobrý den, magnetické kroužky tak to je podle mě nějaké scifi, tomu bych moc nevěřil jako spořič paliva, ale jak říkate kšeft je kšeft. Ono po pravdě se nedá ani moc věřit v servisu, navykladají vám že problém je věci která stojí tisíce, ano to třeba je prkotina za pár kaček ( obrazně řečeno ), aditivum znám když jsem měl naftu - U benzinu snad se bude chovat stejně dobře.

 

hodnocení

2x
Ono záleží kde tankujete, já u banziny a tam již jsou aditiva přimíchaná například proti zvodnatění.
jirkav*
hodnocení

Benzina se mě zdá být draha, taky jsem tam tankoval, teď vetšinou tankuji, ČEPRO - EUROOIL - ONO

asd1

Aditiv proti vodě je normální líh kterýho je v normálním benzínu víc než dost *smich*

Lepší benzíny jsou obvykle aditivovaný práve VIFkem, jen se neleje panák do nádrže ale kýbl do cisterny... Když leješ sám tak to 1. vyjde levněji 2. máš jistotu že tam fakt je..

Benzin beru již jen do kanystru pro vari a pro motorovku, než ho spotřebuji tak to je i půlrok, důležité pro mne je že nepozoruju úbytek výkonu.
Naftu beru fo feldi sdi a faktem je že studený motor výrazně méně smrdí oproti jiným čerpacím stanicím.
jirkav*
hodnocení

No právě, přesně nikdo neví zda u drahých benzinek všeobecně to není jen reklamní trik že je palivo aditivováno, když ho tam naliju tak vím že tam je to pravda.

 

hodnocení

2x
avatar totak
Taky na VIF věřím. Při pravidelným používání vidím dlouhodobou spotřebu nižší tak o 2 deci a svíčky jsou úplně čisté.
Zeťákovi teď sundávali hlavu u Superba a taky mu automech říkal že motor je zevnitř čistý jako z fabriky. Ale to má 2 litry ropáka.
jirkav*
hodnocení

Nejsem vyletni - víkendový řidič, jezdim jen když potřebuji někdy je týden že najezdim vic a někdy méně, zatim mám u noveho auta cca 3500km. Tak málo protože jsem měl těžkou operaci. Snad budu mit motor stále cisty že tam naliju VIF

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

u nafty jsem přestal dávat VIF, když jsem tankoval vervu a eurooil

u benzínu jsem po nákupu ojetiny dal nejprve nové filtry, pak snad 10ti násobek do první nádrže. Paní měla průměrnou spotřebu 8,5 litru. Já se dostal první nádrží na 7,8, další nádrž 7,5, dnes už jsem na 6ti litrech na sto!

Jasně, že to je o stylu jízdy, ale na kvalitě benzínu strašně záleží! s VIFem se motor čistí, jede lépe jak do síly motoru, tak i kultivovanost motoru je evidentně lepší.

Za mne - dobrá věc.

Podobnou zkušenost s SHELLkou má můj švagr - tankoval vždy noname, ale jednou si řekl, že natankuje lepší palivo - něco z toho bordelu se utrhlo a ucpalo mu trisky.

jirkav*
hodnocení

Abych řekl pravdu je to asi taková loterie zda se na tankuje u levnější či dražší benzinky. Já osobně mám vyzkouseno VIF u nafty a dobrý.

 

hodnocení

1x

Viděl jsem testy (snad jim lze věřit), že se použitím zabraňuje usazování karbonu na sacích / výfukových ventilech a vstřikovačích. Mělo by to eliminovat i škodlivost biosložek (pro chod motoru) v palivech. Taky ho používám a auto jezdí bez problému roky. Ale jestli je to placebo efekt, to se asi nikdy nedozvím.

jirkav*
hodnocení

Moc děkuji aditivum znám z naftového auta, jen jsem se chtěl ujisti zda aditivum má cenu při benzinu, pokud to má čistící složky atd, to je dobrá věc kterou z nám z naftového.

Placebo efekt není. Měl jsem 4 rokem vůz, tankoval většinou levnější benzín bez aditivu, a došlo ke chcípání motoru po nastartování. Začal jsem přidávat VIF a po asi půl roce auto i po startování drží otáčky. Došlo k pročištění palivové soustavy. Je to daň za eko-sajrajt v palivech.*bum*

jirkav*
hodnocení

A paliva stale čím dál dražší, nahoru s cenou lezou rychle ale dolu se jim nechce.. Je to asi blbost nevím nejsem tak zkušený. Ale jednou mě servisák řekl když něco opravoval v motoru že je vše čisté - to bylo jěště v době když jem měl naftu.

 

 

jirkav*
hodnocení

Takže i u benzinu je to dobré davat. Ikdyž je nové auto?

P.S. já jsem dával aditivum do naftového, které bylo staré ojeté.

Tak lepsi prevence, nez cistit karbon po case. Vice info auto.cz/...

jirkav*
hodnocení

Moc děkuji. za hezké čtení

 

vo
hodnocení

0x

Chlapi nevim jak vy, ale ja tankuju nejlevnejsi naftu na tank ono, a uz skoro 20 let to moje turbodiesel (pd) autocko jezdi jak za mlada :))

Na zadny aditiva do nafty si nehraju. Jo u turbo benzinu, tam mozna... tam zalezi na oktanech a aditivu, pry

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]