Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1.6 MPI občas nestartuje, po pár pokusech chytne hned

Od: stepm® odpovědí: 12 změna:

Brý večer, Golf IV 1.6 75 kW AVU - jednou týdně otočím klíčkem, startér točí jak vzteklej a motor se nehlásí. Občas začne trochu bublat, poškubávat, ale nechytne. Zároveň se rozsvítí kontrolka stabilizace. Po pár pokusech chytne na brnknutí a ESP zhasne. Vyměněny svíčky, zapalovací kabely, palivák, diagnostika bez chyby, emise v pořádku. Děje se to za studena i za tepla. Nechci nad tím moc bádat, je to málo používané záložní auto, ale když s ním zrovna vyjedu a chvátám, je to otravné, tak jestli někdo nemáte podobnou zkušenost? Díky.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Mě podobné problémy dělala slabá baterka. Při startování jí padlo napětí, že ECU začaly haprovat, ale startér točit stačil plynule a jakoby vpohodě.


doplněno 03.04.22 21:47:

Spíš může zahaprovat program v ECU. Bez stabilní hodnoty otáček motoru a polohy nemůže vstřik správně dát palivo a ECU mu nemusí ani vůbec dát povel, když bude s nízkým napětí v transu :).

Startér má největší odběr v době, kdy probíhá ve válci komprese a může tedy v pravidelných intervalech resetovat ECU. Ze silnou baterkou ten pokles nebude téměř žádný a bude stabilní napětí třeba 11V, kdy ECU normálně funguje.

Na motorech AKL má startér uložení rotoru v pouzdru zadního víka a pouzdru ve skříni v převodovce. Pokud jsou pouzdra vymačkaná, tak jakoby "lepí" o stěny statoru a klade si větší odpor. Pak má i větší odběr proudu a více zatěžuje baterku, která, když nemá dostatek sil, tak jí padá napětí v pulzech daleko níže k hodnotám i 9-10V a to už ECU může vadit.

I Felda mi s novou baterkou "štěkne" hned a ze starou udělá pár otáček.

U Fábie to většinou v BSG a servu vyhazuje chybu nízkého stavu napětí v palubní síti svorka 30. Immo pak občas může hodit chybu sporadickou o načtení klíče.


doplněno 03.04.22 21:48:

Ale klidně můžeš mít jiný problém. Třeba ukostření motoru a svazků elektriky, kdy se na přechodových odporech spojů ztratí 1V dle zátěže.

hodnocení

Hmmm, myslíš, že se kvůli tomu třeba neotevře klapka? To by mohlo být, baterka má 2,5 roku, ale je to lowcost.

break

A na co se u startu otvírá klapka?

Tyto startéry mají pouzdro rotoru v převodovce a sami o sobě se netočí, pokud nejsou namontovány. Nemáš ho náhodou v tom svém?

sbazar.cz/...

hodnocení

"sami o sobě se netočí, pokud nejsou namontovány" - Prosím o vysvětlení, tohle spojení nepobírám :)

No osa rotoru je zavěšená za konce. Jeden konec je ve víku startéru a druhý konec je až v převodovce v pouzdru.

Kdyby to vyselo jen za jeden konec, tak se to na tu délku kotvy vyvrací a dře o stator.

Normální startér co sám o sobě funguje a točí se to má takto:

ložisko nebo pouzdro...komutátor s vynutím...ložisko nebo pouzdro2....volnoběžka s ozubením

Ten startér pro 1.6MPi AKL 74kW to má takto:

ložisko nebo pouzdro ...komut. s vynutím...volnoběžka s ozubením...pouzdro v převodovce2.

Tedy bez převodovky je startér na vyzkoušení otáčení nefunkční a nepoužitelný. Leda v přípravku, který by druhý konec hřídele podržel v ose.

Př.: Budeš mít kolejnici z vlakové tratě o délce 1m

S kamarádem ho chytnete za konce a zvednete nad zem a ponesete. A vpohodě takto s kolejnicí ujdete několik metrů, dokud budete mít sílu jí nést.

Případ startéru, které má druhý konec pouzdra v převodovce je tento.

Kamarád nebude a budeš na kolejnici sám. Chytneš jí za jeden konec a zvedneš. Kolejnice ovšem druhým koncem bude ležet na zemi a tak s ní nikam neodejdeš. Leda... případ s přípravkem... ,že si na jeden konec dáš kolečka a na druhém konci budeš ty. Pak to vpohodě přeneseš.

U kotvy motoru je to stejné a nelze mu dát jedno ložisko doprostřed. Tam je vinutí. Proto mají motory ložiska na koncích. No a startér pro AKL má jedno ložisko v sobě na konci ve víku a druhé prostě nemá, protože mu to ložisko dělá sama převodovka svým víkem.

Netuším, proč u VW udělali tuhle blbost, ale je to tak. Pokud je pouzdro v převodovce vymačkané, tak díky malé vůli mezi rotorem a statorem rotor škrtá o stator a brzdí vnitřkem o něj při otáčení.

Bez podpory druhého ložiska na jednom konci, co mu dělá ta převodovka (test na stole) se magneticky rovnou tyčky osy rotoru vyhne směrem ke statoru a magneticky se "přilepí" a nepohne se.


Oprava AEE 55kW Octa

 

bery*
hodnocení

1x
Já to odhaduju na indukční snímač polohy kliky. Taky mi u octavky 1,6 AVU náhodně zlobil, takže motor občas chytal až po dlouhým točení a někdy pak jel v totálním nouzaku jen na halluv snímač na vačce, takže s úplně přibližným předstihem, omezeným výkonem a svítící kontrolkou protiprokluzu. Naopak občasný výpadky toho hallu na vačce prozradila jenom diagnostika, subjektivně to jelo normálně.
hodnocení

Ahoj, to je ten snímač pod olejovým filtrem? Teprve dneska vidím na diagnostice chybu 16706 - Vstupní obvod snímače otáček motoru - není signál - přerušovaný. Je to on? Díky...

 

jenda22
hodnocení

0x
Pokud starter toci normalne, tam chybu nehledejte. Zkuste odpojit cidlo teploty motoru.

To by snad viděl v bloku hodnot, že ukazuje odlišnou teplotu...

 

hodnocení

0x
avatar totak
Může to být i halovo čidlo. Snímač pohybu kliky. Při jeho poruše nedostane řídicí jednotka údaj o tom že motor točí a tím pádem nepustí palivo na vstřiky. Většinou stačí ho vyprat v technickém benzínu a namontovat zpátky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]