Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Těsnění pod hlavou -výměna Mazda 5

Od: jaraz® odpovědí: 9 změna:
avatar jaraz

Zjistil jsem,že najednou mizí voda z chladicí soustavy. Auto netopí a i když na klima je nastaveno 29 stupňů z průduchů jde venkovní studený vzduch. Protože pod autem není žádná kaluž,přišel mechanik s tím,že to bude vadné těsnění pod hlavou. Jak náročná i cenově je asi tak oprava - Mazda 5?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Mazda 5 se ale vyskytuje s různými motory ..A vy neuvadíte jaký tam máte.5-10 tisíc je hrubý odhad.Přesně vám to může říct jen někdo,kdo má zkušenosti s konkrétním motorem, jaký máte v autě.Ta cena totiž neobsahuje pouze to těsnění pod hlavu, které je za pár stovek.Musí se současně udělat spousta věcí okolo.

 

hodnocení

1x

Je to jak píše kolega předemnou... Není to jenom o těsnění... Obecně, když se to dělá poctivě, tak se nechá hlava odtlakovat, zda třeba není prasklá a případně i přebrousit... Může to být opravdu jenom těsnění, ale třeba i prasklá hlava, což by bylo daleko horší...

asd1

Čistě materiál tak 3-5k minimálně, záleží co všechno se dělá, to záleží na stavu a jak dlouho to má ještě jezdit. K tomu práce, hlava dolu včetně rozvodů, kontrola ventil vůle + rovnou nový gufera, nový náplně atd. atd. A nemusí to být jen těsnění, může být prasklá hlava nebo i blok motoru, to se uvidí až po demontáži.

Hlava se kontroluje na rovinnost a rovná se jen když je křivá. Automaticky přebrousit je špatně, pokud je rovná tak to jen zbytečně sníží hlavu = změna kompresního poměru (snížení by se mělo vyrovnávat silnějším těsněním) a stojí to zbytečný prachy. Spousta mechaniků rovinnost změřit neumí tak to rovnou brousí, rozměr snížení a podle toho výběr tloušťky těsnění neřeší...

V servisu počítej minimálně desítku.

 

hodnocení

1x

Otázka zní,jak mizí voda z chladiče?Zda je to vadným těsněním se dá zjistit následovně:dolij vodu až po okraj expanzky,nastartuj motor a pozoruj hladinu vody v expanzce.Půjdou-li malé bublinky,je těsněníKO,v opačném případě je těsnění v pořádku a hledej chybu jinde.Třeba častějším doléváním vody do chladiče,odvzdušněním chladiče a pod.Potom by to mělo i topit.

hodnocení

jedná se o 1,9 diesel -2010. V našem zdravotním stavu už najedeme tak 200 km měsíčně(k doktorovi do Prahy). Jen se zeptám,když budu pravidelně dolévat vodu dojde k poškození motoru? a nebo to s tím ještě dojezdíme?

Kdyby to bylo 10-15 tis,tak by to šlo,ale měl jsem obavy 30 tis., podle toho jak se mechanik tvářil (ale asi jej vyděsilo to množství práce)*hi*

asd1

Mazda 5 rok 2010 opravdu nafta 1,9? Vidim jen dvoulitry.. Motor napiš přímo typ motoru, objem i výkon.. Mazdu 5 vidim dvě verze a každá má jiný motory..

Pokud jdou spaliny do vody tak se zavzdušňujou chladicí kanály, dochází k místnímu přehřátí a můžeš to zadřít = jezdit s tim nedoporučuju. To že je zavzdušněný i topení a kvůli tomu to netopí je to nejmenší... Je otázka co přesně tam je za problém, ale to se zjistí až po rozborce. Těsnění hlavy je pravděpodobné ale ne jisté..

asd1

Mazda 5 rok 2010 opravdu nafta 1,9? Vidim jen dvoulitry.. Motor napiš přímo typ motoru, objem i výkon.. Mazdu 5 vidim dvě verze a každá má jiný motory..

Pokud jdou spaliny do vody tak se zavzdušňujou chladicí kanály, dochází k místnímu přehřátí a můžeš to zadřít = jezdit s tim nedoporučuju. To že je zavzdušněný i topení a kvůli tomu to netopí je to nejmenší... Je otázka co přesně tam je za problém, ale to se zjistí až po rozborce. Těsnění hlavy je pravděpodobné ale ne jisté..

tohle je pro dvoulitr 81 kW:

Těsnění, hlava vá/...

Sada šroubů pro h/...

Těsnění je potřeba víc, je dobrý měnit i svody/ sání, ventildekl, gufera ventilů (pokud nežere olej a jezdíš jen kolem komína tak bych na to kašlel) = komplet sada:

Sada těsnění, hla/...

Cardo je dobrej krám, obvykle i nejlevnější.. Přes servis je všechno za jednou tolik.

Těsnění zásadně Victor Reinz.

asd1

A většinou se rovnou dávaj i nový rozvody.. Tam je otázka jak je máš starý..:

Sada rozvodového /...

 

hodnocení

avatar jaraz

omlouvám se,takže .- doplňující info - jedná se o mazda CR1 varianta 19T, verze 6-obchod.označení 5, typ RP palivo NM, 81/3500, objem 1 998.0, vyrobeno 2011- dovoz z Belgie 2014.

Díky za rady,ale berte ohled na to, že auto má najeto cca 250 000 Km, mě jako řidiči je týden přes 70 let, takže na nějakou velkou opravu to není , navíc nejsem odborník, takže jsem odkázán na svého automechanika.

Ale na druhé straně, když už to bude "rozhozené" mohlo by se vyměnit všechno co píšete a je potřeba.(Ve značkovém servisu bych se asi nedoplatil).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]