Nejste přihlášen/a.
Při kontrole chladící kapaliny (z chladného motoru) mi z nádobky po povolení víčka uteče poměrně hlasitě tlak. Auto je Okta 1, 2004, 1,9 TDI, 260 tisíc najeto. Kapalina uniká tak 1l/10 000 km, což donedávna nebylo. Mám nějak zpozornět?
Já bych nervózní byl, mohlo by začínat profukovat třeba těsnění pod hlavou. Není pěna na olejovém víčku?
Minimálně bych zatím po jízdě velmi opatrně pootevřel víčko nádržky na vodu (v hadře, nebo rukavici, vyfoukne tam horká pára), protože to pravděpodobně funguje tak, že za chodu motoru se "naprdí" do vodního okruhu, a po zastavení ten tlak z chladiče pomalu natlačí trochu vody do válce. Ale ono to asi začne brzy utíkat tak, že to budete muset řešit.
Je normální , že po jízdě, při teplotě motoru na provozní je chladicí soustava pod tlakem-záleží ovšem jak moc, ale není úplně normální IHNED otevírat víčko! Tlakuje-li víc než je normální-zjistite čichem-z expanzky-chladiče by měli být cítit zplodiny po hoření nafty /benzínu/ v motoru. další identifikace-jdopu bublinky po nastartování studeného motoru a při optevřeném víčku expanzky-chladiče!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.