Nejste přihlášen/a.
Buď je turbo v hajzlu a žere přes něj olej do sání - v tom případě pryč od toho, pokud ti to teda zpátky vezmou jakože asi těžko Pokud bylo za dobrou cenu tak i s novým turbem se to vyplatí..
Pokud to je jen papírovej sichr kdyby se to podělalo tak nevidim problém.
Asi novější auto který plánuješ mít roky = u turba bych dělal jedině opravdu kvalitní repas a radši rovnou celý nový (bacha aby to nový taky nebyl jen převlečenej repas
Odrovnat turbo rychle není až takový problém, stačí být prase a nedochlazovat. A to i u aut s dochlazovacím čerpadlem - sice jede chladicí okruh, ale žhavý turbo stojí a tímpádem i hřídel v ložisku a může se to zapejkat,.
Když se ucpávky provalí a motor jede na olej, tak je třeba co nejdřív ho chcípnout zařazením vysokýho kvaltu a zašlápnout brzdou. Jinak to stopnout nejde a během chvilky buď sežere olej a zadře se nebo se přetočí až vylítne klika z bloku
Přes netěsný ucpávky jde olej do sání a tím i do válců = nejede to na naftu ale na olej. Spínačka nemá vliv (i když teroeticky vypnutím nafty budou otáčky nižší, takže vypnout klíček smysl má), zastavit to jde jen silou = zařadíš kvalt a pustíš spojku + stojíš na brzdě. Samo se to zastaví sežráním oleje nebo tak vysokýma otáčkama že se něco rozletí, nebo se nestihnou zasnout ventily a potká se to = nebude komprese. Samý lepší
Na webu jsou hezký videa, čoudí to jak mašina, řve to a po chvíli umře.
milop - Přesně opačně. Nejdřív zařadit nejvyšší kvalt, vší silou držet brzdu (případně opřít o zeď) a teprve pak poměrně rychle pustit spojku. Je to drastické, ale jinak to zastavit nejde.
Teda teoreticky jde, ale na to není čas - zastavit, otevřít kapotu a hadrem ucpat sání.
Otázka je, jak bych to zastavoval s automatickou převodovkou .
doutnak - no jo, jenže automatika mi při takové zátěži automaticky zařadí za jedna a co v tom případě udělá 150 kobyl a maximální otáčky motoru s brzdama si nedovedu představit.
Coz o to brzdy ten automat "preperou" a zastavim, ale co pak? Pak jedine vystoupit a ucpat to sani. Ziju tedy v domeni, ze automat "udusit" bzdou nejde.
@doutnak: Když se nevyndá D a budu držet brzdu,tak teoreticky by zdechnout měl
Ktery automat se takto chova? Automat nezdechne ani pri jizde proti prudkemu kopci na volnobeh, jen se auto prestane pohybovat vpred, ale motor stale vrci.
Tohle auto neznám, takže odpovím všeobecně.
To auto je prakticky nové, pokud je jeho stav jinak dobrý a je za rozumnou cenu (a ten olej mizí skutečně přes turbo), není důvod ho nekoupit. Turbo sice nepatří mezi nejlevnější díly, ale určitě se dá i repasovat. Ale pozor! Zbytečně s tím nejezdit a opravit co nejdřív! Jestli turbo nasává olej, hrozí velmi vážná závada (v podstatě totálka motoru).
Prodávající ve Vašem i vlastním zájmu na tuto závadu upozorňuje proto, aby byl v případě destrukce motoru krytý.
V práci jsme měli na Oktávce III vadné turbo po 30K kilometrech a tehdy ještě nebylo ani jako náhradní díl. Měnilo se to v záruce, trvalo to cca 5 týdnů...
Jestli je dobrý nápad to koupit záleží na ceně, ale vy už jste to koupil a na to, že vám to vymění za jiné auto nebo si ho dokonce vezmou zpátky zapomeňte
Já jsem koupil auto s vadným turbem jednou a podruhé už bych to neudělal, protože kromě turba byl vadný i motor, ale u auta za 20 tisíc to za tak nevadí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.