Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě auta s vadnym turbem

Od: milop odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,
koupil jsem auto 1.6 BlueHDi 73kw a jaksi neznámo mi byl asi podstrčen papír kde byla uznána vada nadměrně opotřebované turbo a zvýšená spotřeba oleje. Auto má najeto 60 tis km. Vše sedí není stočené. A stav je dobrý. Dnes jdu osobně tohle probrat a případně vůz vyměnit za jiný.
Co na to říkáte brali by jste tohle auto? Proč se toho prodávající tak dopředu zříká když stav auta je dobrý.
Je dobrý nápad tohle koupit?
Díky

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Buď je turbo v hajzlu a žere přes něj olej do sání - v tom případě pryč od toho, pokud ti to teda zpátky vezmou jakože asi těžko *smich* Pokud bylo za dobrou cenu tak i s novým turbem se to vyplatí..

Pokud to je jen papírovej sichr kdyby se to podělalo tak nevidim problém.

Asi novější auto který plánuješ mít roky = u turba bych dělal jedině opravdu kvalitní repas a radši rovnou celý nový (bacha aby to nový taky nebyl jen převlečenej repas *smich*

Odrovnat turbo rychle není až takový problém, stačí být prase a nedochlazovat. A to i u aut s dochlazovacím čerpadlem - sice jede chladicí okruh, ale žhavý turbo stojí a tímpádem i hřídel v ložisku a může se to zapejkat,.

Když se ucpávky provalí a motor jede na olej, tak je třeba co nejdřív ho chcípnout zařazením vysokýho kvaltu a zašlápnout brzdou. Jinak to stopnout nejde a během chvilky buď sežere olej a zadře se nebo se přetočí až vylítne klika z bloku *smich*

milop
hodnocení

Díky za věcnou odpověď! Jo za dobrou cenu jak nový auto. Turbo už opravujeme. Takže ve výsledku to nedopadlo tak tragicky :-D.
Chcipnout jakože celý auto motor a teprve pak zařadit vysoký kvalt a zaslapnout brzdu?dik
asd1

Přes netěsný ucpávky jde olej do sání a tím i do válců = nejede to na naftu ale na olej. Spínačka nemá vliv (i když teroeticky vypnutím nafty budou otáčky nižší, takže vypnout klíček smysl má), zastavit to jde jen silou = zařadíš kvalt a pustíš spojku + stojíš na brzdě. Samo se to zastaví sežráním oleje nebo tak vysokýma otáčkama že se něco rozletí, nebo se nestihnou zasnout ventily a potká se to = nebude komprese. Samý lepší *smich*

Na webu jsou hezký videa, čoudí to jak mašina, řve to a po chvíli umře.

milop - Přesně opačně. Nejdřív zařadit nejvyšší kvalt, vší silou držet brzdu (případně opřít o zeď) a teprve pak poměrně rychle pustit spojku. Je to drastické, ale jinak to zastavit nejde.

Teda teoreticky jde, ale na to není čas - zastavit, otevřít kapotu a hadrem ucpat sání.

Otázka je, jak bych to zastavoval s automatickou převodovkou *zmateny*.

U automatu by teoreticky stačilo to zadusit jen tou brzdou..Pokud je tam zařazeno Déčko.U manuálu člověk intuitivně nebo automaticky vymáčkne spojku a vyřadí, když se "něco"děje..to je právě u téhle závady chyba.Pak to chytne takové točky, že už tam nejspíš ten kvalt nepůjde zařadit.

doutnak - no jo, jenže automatika mi při takové zátěži automaticky zařadí za jedna a co v tom případě udělá 150 kobyl a maximální otáčky motoru s brzdama si nedovedu představit.

Záleží v jaké rychlosti a při jaké zátěži se stane ten masakr s turbem..Automat neřadí jen podle toček,ale záleží na poloze pedálu plynu.. Netuším jak by to bylo v praxi při té závadě turba..Ale mám starý krám v automatu,tak možná mě to brzy potká a pak napíšu*smich*
k2

Coz o to brzdy ten automat "preperou" a zastavim, ale co pak? Pak jedine vystoupit a ucpat to sani. Ziju tedy v domeni, ze automat "udusit" bzdou nejde.

Když se nevyndá D a budu držet brzdu,tak teoreticky by zdechnout měl..při volnoběhu rozepne rozběhová spojka,ale když jsou tam točky,tak bude seplá *zmateny* Jedině to vyzkoušet na nějakém vraku, který čeká na likvidaci.I bez zničeného turba to nasimulovat..plynem a brzdou..
k2

@doutnak: Když se nevyndá D a budu držet brzdu,tak teoreticky by zdechnout měl
Ktery automat se takto chova? Automat nezdechne ani pri jizde proti prudkemu kopci na volnobeh, jen se auto prestane pohybovat vpred, ale motor stale vrci.

 

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Tohle auto neznám, takže odpovím všeobecně.

To auto je prakticky nové, pokud je jeho stav jinak dobrý a je za rozumnou cenu (a ten olej mizí skutečně přes turbo), není důvod ho nekoupit. Turbo sice nepatří mezi nejlevnější díly, ale určitě se dá i repasovat. Ale pozor! Zbytečně s tím nejezdit a opravit co nejdřív! Jestli turbo nasává olej, hrozí velmi vážná závada (v podstatě totálka motoru).

Prodávající ve Vašem i vlastním zájmu na tuto závadu upozorňuje proto, aby byl v případě destrukce motoru krytý.

k2

Vseobecne je spise otazka, proc by na prakticky novem aute melo odejit turbo...

max2
K2 a proc by nemohlo na novem aute odejit?
Vse jsou jen dily, ktere delaji jen lide.
Zmetkovost brzdovych trubicek a komponentu je primo ve vyrobe 7-11 procent. Fabrika je nova a sidli v Okriskach, mozno navstivit pri dnu otevrenych dveri a tam vam to vysvetli. Jinak se tam delaji veci i na Maserati a podobna auta. Repas turba delaji vyborne ve Velke Bitesi.

V práci jsme měli na Oktávce III vadné turbo po 30K kilometrech a tehdy ještě nebylo ani jako náhradní díl. Měnilo se to v záruce, trvalo to cca 5 týdnů...

max2
Na Octavii II. mi turbo umrelo v 45 tisich km.
Nastesti to bylo jeste v zaruce. Proste nic neni dokonale.
Citace: "Repas turba delaji vyborne ve Velke Bitesi."
Já teda mám špatnou zkušenost (TurboCar V.B.). Repase vydržela 8 tis. km. Poté dodali nové turbo, v autě slouží už téměř 100 tis. km a zatím OK.

 

hodnocení

0x
"Koupil jsem a půjdu osobně probrat a vyměnit za jiný".. Takže jste to koupil v bazaru..AAA nebo ESA? Nebo jiný bazar? A myslíte, že k jinému autu vám nepodstrčí podobný papír? Ale ano,podstrčí a bude tam klidně napsáno, že auto je na odpis.Takhle to totiž v bazarech chodí,pane.Nechci vás urazit,ale asi jste tam byl poprvé.."je dobrý nápad to koupit".. Vždyť už jste to koupil!

 

olejodjel
hodnocení

0x

Zdá se, že auto žere olej.

 

mathew
hodnocení

0x

Jestli je dobrý nápad to koupit záleží na ceně, ale vy už jste to koupil a na to, že vám to vymění za jiné auto nebo si ho dokonce vezmou zpátky zapomeňte;)

Já jsem koupil auto s vadným turbem jednou a podruhé už bych to neudělal, protože kromě turba byl vadný i motor, ale u auta za 20 tisíc to za tak nevadí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]