Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

ODVRTÁNÍ ODVZDUŠNOVACÍHO ŠROUBU BRZD

Od: smakaballl* odpovědí: 28 změna:

LIDIČKYprosím sestra vlastní stařičký automobil značky renault 19 a když chtěli ovzdušnit brzdy stalo se že jim v ruce zůstali skoro všechny ovzdušnovací ventilky teda jen polovičky těch šroubků . a teď babo raď jak a co stím autíčko brzdí jen silou vůle av to do slova a do písmene . *modla* díky za rady

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

8976*
hodnocení

2x

ajta - jde to, vyndat celý segment ven, jemně odvrtat co nejmenším průměrem ve stojanové vrtačce - velmi , velmi opatrně protože je tam kuželová dosedací plocha, větší průměr, vytahovák zalomených šroubů a vyndat...no musí se to umět...lepší by se bylo poohlédnout po vrakovišti a sehnat si zkušební kus...na pokus...

doplněno 09.05.10 23:07:

No to jsem chtěl taky napsat, ale jaksi sem na to pozapoměl - pokud není praxe v této činnosti - výsledek je většinou značně nejistý...

raadek*
Byt vami, nechal bych to servisu. Tam maji sady pro odstraneni poskozenych sroubu. R.

 

fidonet*
hodnocení

2x

.. že uletí jeden, stane se. Ale všechny, to je prasárna. Nevím, jak vám mohl uletět, mě se vždycky sjel do kulata :)

Ale k problému. Brzdící segment musíte vytahnout. Tedy to v čem jsou ty odvzdušnovací šroubky. Nevím kdo a kdy začal, ale na žigulu tomu říkali "prasátka". Vytáhnout ven ... strčit do svěráku, navtrat malou dírku ( ale ta by tam měla být - odtokový otvor ) ... nahřát a vyšroubovat. Nejjednodušší je našrouvovat speciální trn ( kruci ted´ nevím jak se to jmenuje ) s opačným závitem, který vjede do dírky, zakousne se a tím vyšroubujete utržený odvzdošnovák ...

8976*

fido - vytahovák zalomených šroubů

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

mě se osvedčilo, demontáž "válečku", podle délky zalomení:

poklepat, vytahovákem na zlomené šrouby vytáhnout.

poklepat a sevřením do svěráku a vytočit

navařit matičku, šroub, a podobně

nevrtal jsem nikdy, páč jak poškodíte závit, je zle, asi nemáte závitník

doplněno 10.05.10 10:11:

třeba :

landsmann.cz/...

batacz.cz/...

klidně i jednotlivě, jak píše ar, železářství!

 

smakaballl*
hodnocení

co radite na mém místě má jí pomoct a nevím jak . PS na feliciii jsem si sám měnil homokinetický kloub a taky mě od toho odrazovali tak jak pustit se do vrtání nebo néé? *hej*

hanher*

V případě Vaší zručnosti, a potřebného vybavení bych se nebál...

Já se ale do brzd zásadně nevrtám, nechávám to na servisu.

celp*

Dejte se do toho.Nové můžete namontovat vždycky.V servise by to tak nakonec dopadlo.

 

hodnocení

0x

Sám jsem to již několikrát zkoušel , se sřídavými úspěchy. Pokud nehodláte investovat do nových brzdových válců , doporučoval bych pokusit se brzdový válec odvzdušnit , povolením brzdové trubky , pokud to jde. Chce to větší trpělivost , i několikrát opakovat , a větší spotřebu kapaliny při odvzdušňování.Šikovný kutil,náležitě vybavený nástroji , by jistě použil další způsoby nápravy. miro

 

smakaballl*
hodnocení

mě to neulítlo / ty ovzdušnovaky / já jen píšu o problému který chci pomoct vyřešit mé sestře a jejímu manželovi .ale když jsem viděl ty prasklý ovzdušnováky ani se nedivím že mu zůstaly v ruce . CELKEM JICH JE NA AUTĚ 4 ks . z toho 2 se mu podařilo utrhnout a jeden tam už urtženej byl takže sumasumárum zbývá jen jeden na předním kole u řidiče který funguje ale ozdušnit se nějak nedaří *hej*

nespokojenyurednik

doporučuji vyměnit všechny brzdové válečky za nové, nebo raději celého renaulta

smakaballl*
hodnocení

taky řešení já to tvrdím taky český auto dobrý auto felicie třeba *smich*

 

jarda3*
hodnocení

0x

Ja se hlavne obavam, ze se nepodari odpojit brzdice od potrubi bez jeho destrukce - zavity na potrubi budou urcite ve stejnem stavu jako odvzdusnovaky a jeste k tomu se na to neda jit orechem a ozvejka se mohutne zkorodovany sestihran (nedavna zkusenost na 12 let stare Omeze - nakonec jsem berzdic opravil radsi primo na aute ;) ) Tezko radit, kdyz se to bude vrtat na aute, dostanou se do valecku zase spony, ale pri trose sikovnosti a citlivem pristupu to za pokus stoji (nevrtat durch, ale jen ke konci otvoru, co tam uz je a pouzit vytahovak na srouby, jestli kousek couha, mozna by se dala na konec privarit maticka (ohratim pri svareni se to nejspis taky uvolni).

 

smakaballl*
hodnocení

jak přivařit na ovzdušnovák není to nějaká slitina hliníku nebo něčeho podobnýho? je na tom moře rezu *zed*

fidonet*

novější odvzdušňováky ( šroubky) už byly vyrobeny z lepší slitiny, kterou nikdo by neměl lehce urvat. Původní byly snad z hliníku. Na ty nic nepřivaříte, ale právě velmi lehce do nich zakousnete jiný šroub ( s opačným závitem ) a vyšroubujete. Stale nevím, zda budete pracovat na brzdách přímo na autě, nebo je budete mít ve svěráku. Mě se tohle stalo taky, a urvali jsme i přívodní hadice ( kolega byl moc hrrrrr ). Ale nevadilo. Vyměnili jsme celý brzdový sestém, tak drahé to nebylo, a věděl jsem, že na brzdy auto se pak může spolehnout. Takové akce, jako jsme dělávali, jako výměna gumiček v brzdových válečcích a podobné věci bych už nikdy nedělal. Vždy vyměnit celé. Ty brzdíci elementy, by ale jít zachránit měly jít. Ty jsem měnil jen když jsem každoročně nečistil na žigulu desky ( tedy aby chodily ) a pak při vyklepávání jistících tyčí, odešly oka do věčných lovišt ( oka na držrní tyčí - součást toho elementu s odvzdušnovacím šroubem ).

Jako první to zkuste jen nahřát a opačným šroubem vyšroubovat ( dá se to i vyrobit nebo koupit )

 

smakaballl*
hodnocení

no asi sestře vysvětlím že když se mi nezadaří tak neodjede, zkusím to na autě jó kde se dá sehnat onen tzv. vytahovák šroubů?*bezim*

erikch*

Zdravím,co to tak pročítám-nejjednodušší by bylo prohodit celé třmeny(oba)vzadu asi máte klasické pakny-sestra zřejmě nemá 16V s kotoučema i vzadu?-ale se zadkem,pokud neteče brzdovka,bych si nedělal hlavu,jelikož brzdný účinek jde na předek(až při zablokování př.kol pustí okruh i zadek)...Čili máte-li průměr kotoučů 238mm.jakože asi určitě(R 19,krom 16V,Clio ap.),tak funkční třmeny nejsou problém(za poštovné a řekněme "na cigára")Napište mi na :chleborad@volny.cz rok výroby a obsah motoru a můžeme se domluvit...Jo a ještě poznámka ke srovnání spolehlivosti R19-Felda.Sledujte kolik jezdí Feld(a jak jsou "sežraný,a to nemyslím jen 5dveře)a 19ctky-taky samozřejmě drandí "vrány",ale většinou jsou na tom podstatně lépe,a to jsou leckdy starší než Feldy...A ještě jinak v anketě Auto roku(celosvětově a celosvětové-Car of the Year) je od 1988 7x fr.auto-konkrétně Renault 4x (91-Clio),(97-Scenic),(03-Megane),(06-Clio) a Škoda-ani jednou,i to o něčem jasně vypovídá,co se kvality týče,že...?!

cyril*

Činnost zadních brzd popisujete obecně nebo se jedná o nějaký speciální hybrid?

ar*

Zajímavá myšlenka, s fungováním zadních brzd. Dalo by se tedy říct , že pokud je vozidlo vybaveno ABS tak zadní brzdy vpodstatě nikdy nebrzdí a nejsou tedy potřeba ani montovat. Člověk se učí každým dnem.

erikch*

Trošku jsem problém nadsadil-věřím,že všichni,kdo se alsepoň trošku hrabeme v autech,víme,že brzdný účinek u aut jde cca.70-80%(někdy i víc)na předek-o tom asi žádná(bez ohledu na konkrétní auto,rok atd.),čili a podíváte-li se na vedení trubiček na zadek u R19,tak případná "bublinka"se nemá šanci dostat dopředu(kde by mohla zazlobit-to je jasný),jelikož vzduch.bublina by musela překonat převýšení (klesnout-proti tlaku kapaliny)asi 10-15cm,jak je vedený "potrubí"přes nosník nad z.nápravou-což fyzika vylučuje-vzduch v kapalině neklesá,ale vždy stoupá,že...No a jelikož jsem se chtěl tomuto vyhnout,tak jsem napsal to co jsem napsal.19tek už jsem dával do kupy několik a (opět zjednodušeně)zadek není problém.Ještě k tomu brzd.účinku-krásným příkladem jsou silniční motocykly-zadní brzda se nepoužívá(jestli jste na tom někdy jel,tak víte,že vše se brzdí předkem-jinak byste hned někde "zalehl")-závodní dokonce z.brzdy nemají vůbec-jsou zbytečné,čili100% na předek,ale to jen tak na okraj...

ar*

erikchu nikdo tady nemluví o účinku přední a zadní brzdy. To že se nedostane vzduchová bublina ze zadního oruhu do předního okruhu brzd je taky normální. Co ale normální není považovat zavzdušněné (byť "trochu") zadní brzdy za nepodstatné. Brzdy a řízení je na autě to nejdůležitější co se bezpečnosti týká.

A na ten tvůj okraj přikládám foto Moto Rossiho kde se můžeš podívat na zadní brdový kotouč u závodní mtorky.

Ono nestačí se jen hrabat.

ODVRTÁNÍ ODVZDUŠNOVACÍHO ŠROUBU BRZD

 

erikch*

A ještě k tomu ABS-čidla jsou i vzadu(ať buben nebo kotouč-to je taky jasný),ale kola,který se "seknou"(byť na desetiny,setiny vteřiny než čidlo zareaguje,resp.říd.jednotka,a povolí tlak brz.kapaliny)jako první jsou přední(opět fyzika-kinetika ,dynamika atd.) a jsme zase u toho,co jsme rozpitvával výše...Čili je jedno zda ABS nebo ne-max.tlak vyvinutý při int.brždění(ABS tlak koriguje,aby se neseklo kolo)jde nejdřív dopředu a nemá-li kam jinam,pak až dozadu-tak to prostě je...Bez předních brzd v "cajku" se jezdit nedá,ale bez zadních už i jo(opět nadneseně-aby mne hned někdo nechytal za slovo),samozřejmě za předpokladu,že neuniká brz.kapalina(a nemáte sjetý destičky,pakny,aby nedošlo k destrukci kotoučů,bubnů),ale to je taky jasný...Shrnuto k původnímu dotazu-utrženej odvzdušňovák vzadu u R19 není problém,pokud neteče a nebyl vypuštěn celý okruh-pak už by se muselo odvzdušnit i vzadu,ale to je taky jasný...

Náhodou, to co jsi napsal jsou vše pravdivé, rozumné a užitečné zkušenosti pro některé chytrolíny,kteří ne všemu z opravdové praxe věří...

cyril*

Má-li to být jeden z moderních trendů výkladu konstrukce vozidel, pak nás v budoucnu čekají netušené objevy. *frajer*

ar*

Normálně v železářství a říká se tomu vyvitník.

8976*

bývala to sada - kde byly asi 4 vrtáky a 4 vytahováky za komančů to stávalo do 100,- dnes?

 

smakaballl*
hodnocení

no no snad jsem tak moc nenapsal /neřekl/ tím že napíšu že felicie je dobrý auto tak tím nemyslím že je nejlepší ze všech ale já si myslím že za málo peněz dost muziky samozřejmě když člověk není moc náročnej. jináč souhlasím filda ,favorit hnijou ale když vemu v úvahu že pojistka je malá spotřeba taky není nejhorší a v combiku pro nenáročnou rodinku z dětma s vlekem řeba na stavbu atd. = malej nákladák s minimálnímy náklady a směšnou cenou náhradních dílů. *palec* jináč díky za rady a renaulta ani jiny autíčko sic je to auto s p... dámským přirozením nechci srovnávat a už vůbec né dle časopisů tam je to taky jen podle určitých hledisek ale praxe vždy ukáže sama. a tyto auta jsou podle dnešních hledisek hodně out . jo jo takhle vrátit čas dřív to by bylo to si člověk hodně vážil auta .PS._sestře řeknu otom třmenu tak zatím*hej*

 

hodnocení

0x

Kdysi se mi to stalo u mé Š120.Zkoušel jsem ovzdušnit brzdy a zalomily se mi 3 ovzdušňováky.Hodil jsem auto na špalky,ruční vrtačkou převrtal ovzdušňováky,vyřezal nové závity.Nic na tom není,zvládnete to určitě sami.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma vytahovak
Otázky na téma vytahovák šroubů

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]