Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zálohované díly a podvodné jednání autoservisu

Od: quiew* odpovědí: 18 změna:

Dobrý den všem,

Minulý týden mi v autoservisu vyměnili zadní brzdič. Stále přibržďoval a hodně to zahřívalo kolo. Brzdič vyměněný za nový. Starý jsem požadoval vrátit ale v servisu mi tvrdili, že ten původní brzdič vrátit nemůžou, že je zálohovaný, a že bych jim musel zaplatit zálohu kterou na něj dostanou od dodavatele náhradních dílů. Když jsem jim řekl, že je to můj díl tak mi ho přece musí vrátit bez nějaké zálohy, Tak mi řekli, že cenu zálohy mi odečetli z celkové ceny opravy , tak jestli ho chci musím zaplatit tu zálohu. Setkal se někdo s takovou zálohou na díly? Já tedy nikdy ne, ale taky jsem brzdič nikdy neměnil, tak nevím. Máte někdo zkušenost se zálohou na díly?

Další čás otázky je na podezřelé podvodné jednání servisu. Teď mi totiž úplně přesně stejný problém dělá druhé zadní kolo. Do doby opravy bylo druhé kolo v naprostém pořádku. Kontroloval jsem vždy zahřátí kola na obou stranách vozu. Jedno kolo studené, druhé kolo rozžhavené. Těď se problém přesunul po opravě "kouzlem" na druhou stranu. Tak si myslím, že brzdič v servisu vyměmili pravý za levý. Když jsem chtěl vrátit původní díl, tak udělali tu scénku se zálohou. Jak byste postupovali, když by Vám v servise tohle udělali?

Musím si jen teď ulevit, že jsou automechanici pěkný šmejdi. Ne všichni samozřejmně, ale v poslední době ať zkusím jakýkolik servis, tak jsou buď nekompetentní a závadu nenajdou a nebo závadu identifikují, ale zase mě jako zákazníka vojebou jinak. Příčinu zahřívání kola mi našli až právě ve třetím servisu, kde mi zase vyměnili brzdiče. Dám království za spolehlivého, kompetentního mechanika :)

Předem díky všem za rady.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

5x

Mechanici často šmejdi jsou, ne všichni. Lemplové podobně. Najít dobrého mechanika je skoro zázrak, skončil jsem u svépomokci :D

Ale: třmeny běžně jsou se slevou za starý odevzdaný, to je ta záloha za vratný díl

Levý a pravý třmen nejsou stejné, zaměnit to nejde = musel by mít další stejný a vyměnit za tvůj.. Pochybuju. Taky ty třmeny byly podobně staré a zatuhlo to zrovna v servise (dá se čekat že tam chvíli stálo.

Takže v tvém případě může být jediný problém ve vysoké ceně za díly nebo práci, ovšem cenu neuvádíš takže nic.

Všechno je o lidech... Oni i zákazníci jsou někdy dobří vysírači..
Přesně tak. Zákazníci slušně vydírají servisaky přitom stav vozu neznají, ale jsou chytří a do všeho kecaji. Přitom u doktorů si to nelajznou.

 

 

hodnocení

5x

Brzdový třmen nelze přehodit na druhou stranu a zálohované díly jsou běžná věc.

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Je docela běžný že u brzdičú alternátorú a jiných dílú chtej zpět starý díl
Pokud jukneš na nakej internetovej obchod s autodílama tak to zjistíš sam
Ted se třeba menil dpf na bratrově volvu cena 35 tisíc a zaloha na starej díl 9tisíc
Takže bych servis z podvodnyho jednání neobvinoval
Co se týče zavady na druhé strane brzdič je stoletej čert vi co ma za sebou tak proste nastal i jeho čas nic neobviklího spíš mi zaraží že ti to servis hned nevysvětlil a nedal nový oba dva
k2

Otazkou je, jak neco takove vysvetlit nekomu, pro koho jsou automechanici nekompetentni smejdi, co mu prohazuji trmeny mezi sebou. Ono sehnout se ke kolu a zjistit, zda je trmen novy (repasovany), da strasne moc prace a vyzaduje velikou odbornost a usili...

 

gg*
hodnocení

1x

některé díly mohou být takto řešeny a putují na repase... u vw to byly myslím váhy vzduchu, bylo to i v etce vyznačené... ověřte si konkretní díl u importéra či značkového servisu, zda je to pro váš případ pravda a podívejte se, kolik stojí díl v plné ceně a kolik vám účtuje servis pokud tedy vůbec máte zakázku, fakturu...).

ale servis vám oholí i na tom, že orig díl stojí třeba 5000 a nejlevnější aftermarket stojí 500, a pak spousta verzí někde mezi.

bohužel je to tak jak píšete, i šmudlové v autoservisech chtějí 1-2000 za hodinu práce v průměru, ale bojí se to říct na fér no a tak k tomu používají fígle, aby to v průměru nějak vyšlo. cena práce začíná být neúnosná s tím, že kompetentních prudce klesá a bude hůř.

ps: nevím, nakolik lze přehazovat třmeny L/P? Spíše odfláknuté předchozí měnění destiček... Já už si to napříště udělám sám, měděné mazivo a vyčistit...

 

tt
hodnocení

0x

zas u nekterych veci se rovnou delaji obe dve strany najednou, prave z duvodu aby za 50km nejel do servisu s druhou stranou.

viz. treba loziska, atd...

k2

Takze kdyz Vam huci PP lozisko, tak preventivne menite i LP? Nebo rovnou vsechny 4? Zajimavy servisni pristup.

break

Ložiska se nemění v páru.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Neřešený problém může mít důsledky - třeba poškodí brzdič. Výměnou brzdiče se dočasně důsledek odstraní, ale problém zůstává - takže zase zlobit jiná starší věc... Proto se vyměňují destičky v párech, servisují tlumiče v párech, ... brzdy bych řešil také vždy v páru.

break

Jaký má význam měnit oba třmeny, když je problém s jedním? Kvůli montáži třmenu se nemusí měnit desky a kotouč, pokud ještě vyhovují...

asd1

Obvykle jsou podobně starý a v podobným stavu, tak aby tam nemusel za chvíli znova vozit auto atd. Přesně jako tenhle - opravil jednu stranu a po týdnu druhá :D

break

Na svým Mondeu jsem ve 200 000 km měnil pravý ložisko a teď při 270 000 km levý pořád funguje. Jakej by mělo smysl měnit obě?

asd1

Žádnej ;)

Bavim se o brzdách.. Pokud je třmen bezvadný tak to smysl nemá, ale na starších brzdách top stav obvykle neni.. Vadnej třmen = zvedlý kolo rulou roztočíš, udělá jednu otočku a stojí (pokud rukou vůbec otočíš :D), ten "ještě dobrej" na druhý straně udělá dvě otočky. Novej třmen udělá pět. Podobně kotouče, málokdy neni na vnitřní straně vyrezlej kus plochy a když už to máš rozdělaný tak je míň práce udělat to rovnou celý než se v tom zase hrabat za půl roku znova..

Je fakt, že zadat to do servisu rovnou komplet je rozmar milionáře *smich* Když se to dělá svépomocí za cenu dílů z e-shopu tak to stojí o dost míň, prakticky díly za polovinu a práce svůj čas..

break

Omlouvám se, mám chvilku při práci a myslel jsem na ložiska.

I u těch třmenu to taky není stopro samozřejmý. Já bych měnil jeden s upozorněním, že v krátký době může být na výměnu i druhá strana , ale stejně tak může vydržet.

Pro někoho je půl roku 20 000km, pro jinýho 2000 km.

Pak se tu v poradně píšou dotazy, že servis zbytečně měnil dobrej díl

asd1

Jo souhlas..

U toho "dobrýho" třmenu má smysl dát nový těsnění/ prachovky, dřív než klasicky orezne hřídelka od páky ručky.. Nový těsnění pístu je i pružnější = líp odtahuje desky od kotouče = menší spotřeba.. Ale repas zabere čas pokud neni nachysanej jinej třmen a jen se nepřehodí... A vzhledem k ceně repas sady/ novýho třmenu asi neni co řešit..Taky se po rozebrání zjistí že hřídelka už vyrezlá je, takže buď jí opravit nebo beztak u novýho třmenu skončíš..

A přijde mi že to tuhne spíš u aut který jezdí málo než u těch co lítaj furt..

Takové dilema, jestli preventivně vyměnit celý auto nebo se držet "do fungujícího stroje se nehrabe" a řešit jen to co se podělá..

break

Nemá cenu se v těch třmenech hrabat, cena práce to prodraží

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]