Nejste přihlášen/a.
Dobry den. Mám Peugeot 307 sw combu rok výroby 2006. Prováděl jsem natíraní brzdových třmenů měl jsem je odmontováné od brzdové hadičky to značí že mi vytekla vyškerá brzová kapalina po namontováni zpět a při odvzdušnění všech potrubí mě pedál nejeví žádný odpor i když při odvzdušnění už nevycházel žádný vzduch. Po nastartování se mi na displeji objevyla hláška vadný brzdový systém. Před demontáži všech třmenů mě brzdy fungovali. Umíte mi z této odpovědi určit co konkrétně může byt vadné? Je to v součásti pedálu nebo posilovač řízení. Auto disponuje funkcí ABS.
Obecne je problem v tom, ze se v brzdach hrabal nekdo, kdo ma vice odvahy nez znalosti. Dejte to do servisu.
Radu? Tedy: nehrabejte se do brzd, kdyz tomu nerozumite.
To není o naplňování barvy na třmenech a podobně. Jen mě vadila ta koroze a taky aby to trochu vypadalo ale to vy asi neřešíte. Pokud vám na autě nezáleží tak si jezděte s rezavými součástí vozu. Ale pochybuji že vy tady asi někomu radit nehodláte ale jen tady píšete laciné kecy. Na rozdíl vím jak se odvzdušňuje ale mě překvapila ta hláška. Ale ta rada že to mám dát do servisu to umí i největší amatér poradit jako jste asi vy.
V poradku. Zkorodovane to neni, vypada to hezky, jen to nebrzdi. Coz je ale u brzd dost podstatna zavada. Je hezke, ze vite, jak se odvzdusnuje, ale ocividne nevite, jak se odvzdusnuje auto s ABS. A ano mate pravdu, mene mi vadi rezate trmeny nez nebrzdici auto...
Když seš devbil a nechal sis vytéct brzdovku.. Po odpojení hadice od třmenu zašpuntuješ nebo jsou na to svorky na hadici...
Teď holt odvzdušnit všechno včetně kostky ABS, pokud nevíš jak tak odtah na tyči/ odtahovkou do servisu. Info jak je na webu, podle not je nutná diagnostika který umí s ABS komunikovat, ale dá se i bez toho...
Natířání třmenu patří do kategorie "tuzing" a je to vcelku k h... Doležitější jsou prachovky těsnění čepy desky a podobný drobnosti který nejsou vidět hezky červeně
Debil nejsem. Nechal jsem ji vypustit záměrně protože jsem si říkal že si naleji aspoň novou.Kdybych věděl jaký problém nastane tak se zachovám jinak.A pokud to jde odvzdušnit i bez diagnostiky tak mi poraď. Napiš postup jak to udělat bez diagnostiky. Tím že jsem natřel třmeny to nepovažuji za tuning ale péče o auto. To že natírám a zbavuji se rzi tomu bych neřekl tuning.Tuning považuji kdybych snižoval podvozek nebo kdo ví co ještě. Takže teď poraď.
Nechal jsi si to vytéct a zavzdušnil ABS. Servis a odvzdušnění přes diagnostiku,s tím nic doma nezmůžeš. Můžeš doma třeba měnit kapalinu i u auta s ABS ale nikdy se ti nesmí stát že ti zůstane brzdový systém na suchu
To jsem nevěděl že ABS nesmí byt na suchu. No to jsem si to dal teda.Příště budu vědět.A nevíš jakou diagnostiku: Může byt jakákoli? Jen se ptám jestli nevíte.
Klidně může. Dolijete brzdovou kapalinu, párkrát sešlápenete brzdový pedál s pomocí asistenta nebo pomůckou pro výměnu odvzdušnění pro jednoho. ABS je soustava ventilů, které přerušují jednotlivé brzdové cesty. Standardně je vše napřímo přes rozvodnou kostku ABS.
Pedál můžu mačkat jak chci neklade žádný odpor i když jsem všechny kola pomoci asistence odvzdušnil že už nevycházel vzduch a i přesto pedál neklade žádný odpor. Po zapnutí klíče se mi objevil nápis vadný brzdový systém.
Zatažené odvzdušňováky, několikrát našlápnete a při pouštění brzdového pedálu se natahuje z nádobky kapalina. Tak dlouho, až bude mít pedál odpor. Pro učně 1. ročníku.
Tak třeba u Mondea ST200 se brzdy , tedy konkrétně ABS odvzdušňují přes diagnostiku. Samo to navádí co máš dělat a který ventil ABS to otvírá... Ale i bez diagnostiky se to i na tom Mondeu dá udělat ...
Např. chybový kód snímače ABS. Hydraulický okruh každého auta musí být funkční bez ABS. A tedy i odvzdušnění brzd včetně výměny brzdové kapaliny probíhá mechanickým způsobem. Bez diagnostiky. A je to také v návodech. A kdo nemá diagnostiku, tak se asi zabije... Co tady pořád vymýšlíte za hovadiny netušíte ani vy sami.
Asi tolik, kolik tazatel prováděl neodborných zásahů do brzdové soustavy. A hlášky diagnostiky mohou být pomůckou, pokud někdo investuje asi 200 Kč do OBD Bluetoth diagnostiky a bezplatné aplikace pro mobil:
V případě dotazu by byla závada nízký tlak v brzdové soustavě pro zavzdušnění trubek. Špatně šlapal na brzdový pedál či nedotáhl odvzdušňovací šroub a kapalina strhávala vzduch při povolení brzdového pedálu. Na to je super popůcka pro jednoho mechanika k odvzdušnění brzd.
Jen tak mimo soutěž.dělal- odvzušňoval -po výměně brzdiválce,výměně třmenů... jsem vícero modelů od PSA a nejen od něj i jiné , ale vždy jsem maximálně omezil únik kapaliny=zavzdušnění soustavy. Samozřejmě že 100% tomu snad nikdy nejde zabránit.Dokonce na jednom PUGU jsem taky "barvil"brzdy-ale NEROZPOJOVAL jsem to-jen jsem celé odmontoval a nechal zavěšené na drátem na péru.Což toto Vám niní asi nepomůže. Doporučím -podívejte se na peugeot-club.com/... tam naleznete dobré rady.
Nevím, jestli to půjde u peugeota, ale já s tím bojoval na galaxy. Problém byl v ABS. Vyřešil jsem to na prašné cestě, brzdil jsem, aby ABS makalo a protlačilo vzduch do potrubí. Potom jsem to už normálně odvzdušnil. Je to prasečina, ale u mně to zabralo.
No jo. Nebezpečný. Já hodně let jezdil v dročce, celou jednu zimu jsem odjezdil v autě, kterému brzdilo pouze levé přední kolo (ani ručka nešla). Pán majitel neměl peníze na opravu. Jsem zvyklý používat poškozené stroje...
Byla to divoká doba... dělaly se věci, které by dnes už neprošly, ale škola to byla dobrá.
V příručce Jak na to? z vydavatelství Kopp se píše, že při odvzdušňování musí být vypnuté zapalování, nejlépe odpojená baterie a v případě zavzdušnění regulátoru ABS je nutné použít speciální diagnostické vybavení. Pokud by šlo o běžnou výměnu kapaliny nebo třmenu, tak to není potřeba.
Doporučuju příručku si koupit. Této chybě se dalo předejít.
V servisním manuálu Škoda Superb 1 v kap. 47-4 je zase toto:
SUPERB 2002 Podvozek
Vydání 04.02 Odvzdušnění brzdové soustavy
S00.5403.01.15
47-4 strana 1
47
47-4 Odvzdušnění brzdové
soustavy
Všeobecná upozornění k odvzdušnění
brzdové soustavy
♦ Odvzdušnění brzdové soustavy je popsáno pro
přístroj pro plnění a odvzdušňování brzd
-ROMESS S15-.
♦ Odvzdušňování brzdové soustavy u vozidel s ABS se
provádí stejně jako u vozidel bez ABS.
♦ Používat jen novou brzdovou kapalinu ⇒ Kap. 00-3.
Důležité pro vozidla s ABS/EDS, ABS/EDS/ASR/
MSR příp. ABS/EDS/ASR/MSR/ESP
Jestliže je plnicí tlak nižší než 0,2 MPa (2 bar), není zaručeno
správné odvzdušnění hydraulické jednotky.
Proč to dělat levně a jednoduše, když to lze draze přes servis a v době, kdy to třeba nechcete. No jo. Dnes už nikdo neumí sám nic.
Je otázka jestli podtlak umí vycucnout vzduch v kostce ABS přes ventily ven.. Přetlak 2 bary podle info nejspíš ano, podtalk by se musel vyzkoušet. Ale rozhodně se neodvzdušňuje stejně jako auto bez ABS.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.