Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat zkušenejších, jak je to s kvalitou vozů na LPG a CNG. Laicky žiju v domnění, že motory aut na plyn vydrží méně kilometrů než třeba nafťáky. Je to správná úvaha? Jaký je rozumný nájezd u ojetého plynového auta? Existuje nějaká pomyslná orientační hranice u které už se jedná o časovanou bombu? Myslím tím, když jsou auta třeba kolem nájezdu třeba nad 150 tisíc km, jestli už se jedná o vůz za zenitem nebo jestli je to použitelné. Uvažuji o něčem starším, stáří cca do 10 let, tování LPG/CNG. Něco ve stylu Berlingo, Touran s prostorem ... Jsem zvyklý ze starších nafťáků, kde toto není žádný nájezd, ale jak je to v praxi u benziňáků s plynem?
10 let staré? To dnes není žádné stáří.
150 tisíc? co je to za nájezd? Před několika lety jsem koupil auto s CNG staré 13 let s takovým nájezdem a dalších 100 tisíc s tím najel, teď je na prodej jen bohužel bomby už mimo použitelnost.
Pak jsem loni koupil další tentokrát s LPG, tentokrát 14 let staré, nájezd 204000 a zase s tím vesele jezdím po světě (loni 30 tisíc).
Chtít firemní zástavbu je podle mne blbost, má to vliv jen na to že palubní počítač si s tím plynem rozumí. Syn měl Subaru s firemní zástavbou a měl problém s tankováním, papalo mu to jen plyn určité značky. V té souvislosti jsou problematické holandské systémy, málokdo je u nás umí servisovat.
Stejně jako u jiných problémů s auty bych doporučil se obrátit na plynového servisáka, většinou vědí které systémy ve kterých autech jsou problém (v Brně mohu poradit). V nouzi na Facebooku existuje skupina "Jezdíme na LPG / CNG" kde je spousta zkušených lidí.
U těch továrních zástaveb se mi mimo jiné líbí, že vyloženě nepřekáží ošklivá nádoba, tankování benzinu i plynu je na jednom místě, vestavěné ovládání atd. Zároveň jako laik bych předpokládal, že s tovární zástavbou nehrozí tolik komplikací jako s dodělávanou sestavou, že je to vyzkoušené a odladěné ...
I když níže píšu, že jsem nedávno koupil ojetinu s originál zástavbou LPG, mám ověřené možnosti servisu, takže skoro žádný problém. Jen tovární zástavba obvykle až na maličkosti vyžaduje originální plynové díly, náhrada díly od jiného výrobce bývá problematická až nemožná, a ty díly jsou obvykle 2x i vícekrát dražší, než ta tzv. univerzální.
Jinak jsem vždy koupil auto, ať už nové, nebo ojeté, a plyn se hned po koupi přidával dodatečně. Nádrž jsem vždy pak dával místo rezervy, takže stejně, jako originál vestavby. Ta ošklivá nádrž v kufru tedy nebyla. Pokud je šikovný plynař (a já takového mám), pak mnohdy dodatečná vestavba funguje lépe a spolehlivěji, než originál zástavba, kterou značkové servisy mnohdy neumí opravit a dost plynařů s originál zástavbou nechce nic mít.
Mám C5 RFN s LPG , nájezd při koupi 210 000km půl roku před prodejem měněma nádrž LPG + další věci..Jediné co jsem nechal udělat ihned byl rozvod, kompletní výměna a celková kontrola mým mechanikem citroenářem. Prodejce jej prodával neboť pořídil totéž,krapet mladší 3,0i V6 .JInak platnost nádrží LPG i CNG je omezena , matně tuším na deset let-toto bych si mj. ohlídal!
Jinak oba systém můžou být jak v naftovém, tak i v benzínovém autě . asi ale převládá LPG-Benzín a CNG-Nafta
CNG je v nafťácích možná v náklaďácích . V osobácích je to normální v benzíňácích, stačí se jen podívat na to co se firemně vyrábí.
Viděl jsem u nafty jen montáž LPG. Bude snadnější...v osobáku by to muselo mít šílený nájezd aby se to vůbec zaplatilo...
Jinak každá ojetina se prodává z nějakýho důvodu a čím víc toho je, tím víc toho může být v háji. Případný opravy všech plynových systémů se pak přiblíží ceně montáže novýho . Nemluvě o kvalitě namontování a vůbec toho jestli se pro ten motor hodí.
Fabrický zaplynování je jiná písnička
Zaťukávají a nasledne se podpalují ventily, vlivem vyšších teplot trpí olej a motor se víc zakarbonovává. Chce to vybírat motory které na zaklepané ventily netrpí. Jsou auta co můžou zvládnout stejný nájezd jak na benál. Věniji se tomu příslušná diskuzní fóra značky.
Forman na LPG 300 tisíc,motor OK rozpadla se kastle ... Je to spíš o servisu konkrétního auta, po 50 tis. by se měly měnit membrány reduktoru, měnil jsem po 80 tis. preventivně...
Záleží i na konkrétní značce , ale se škodovkama obecně nemám problém
Ta výměna membrán už je dávno překonaná. Za 400 tis. km jsem měnil reduktor jen 1x, a to ještě ne kvůli membránám.
S auty na LPG mám 20 let zkušeností. Na posledním najeto na plyn 415 tis. km bez nějakých problémů. Do šrotu teď půjde kvůli totální havárii.
Před 14 dny jsem koupil 8letou Dacii Logan II (i s Daciemi na LPG mám dlouholeté zkušenosti, takže žádná bezhlavá koupě) s továrním plynem a nájezdem 213 tis. km. Zvenku auto skoro jako nové, uvnitř čisté, opotřebení přiměřené, po technické stránce běžné opotřebení, plynová soustava zjevně komplet původní, plně funkční. S výměnou nádrže po 10 letech počítám. Projev motoru jak zvukově, tak i výkonově naprosto normální, bez rušivých jevů. Přestože auto bylo tzv. služební, bez perfektně doložené historie, po zevrubné prohlídce vše nasvědčuje tomu, že mělo pravidelnou údržbu, přiměřenou péči a nebyl to žádný otloukánek.
Takže koupi ojetiny na plyn, s větším nájezdem, než cca 150 tis. km nedoporučuji laikovi, který nemá s plynem žádné zkušenosti. Pokud se pro jeho koupi někdo rozhodne, je třeba, aby věděl, na co se více zaměřit a kde se mohou skrývat problémy. V každém případě nedoporučuji kupovat auto s originál plynem z dovozu bez ověření možností servisu vestavěného systému. Může se totiž stát, že v Česku bude možný jen základní servis (revize, výměna filtrů), ale při jakékoli závadě české firmy nebudou mít možnost jej opravit.
Lehce doplním @nunici:
Trošku přeženu, ale záměnnost ND mezi systémy stejného principu různých výrobců je to asi tak, jakobyste chtěl do koncernového motoru cpát ND z motoru Mazda.
Děkuji za tip. V bazarech jsou často lpg auta z dovozu. To jsou ty systémy v zahraničí tak rozdílné, že se může stát že to bude nekompatibilní nebo neopravitelné? Myslel jsem že je záležitost víceméně jen tankovací koncovky ...
Jako máte naftové motory dobré,a naftové motory špatné,tak to samé platí o benzínech.
Když má auto tovární LPG/CNG nebo přestavbové,tak je na to motor vždy uzpůsoben a upraven. Některé mají přimazávání ventilů.speciální aditivum,některé to nepotřebují,ale nikdy nemá motor nějakou sníženou výdrž oproti benzínu-za předpokladu že tu přestavbu dělá kvalifikovaná firma.
Než alternativní palivo,vám motor zabije nesprávná údržba,přejíždění intervalů na olej,nevhodný styl jízdy atd.. Auto s 300tis km na plyn a správným servisem a údržbou,udělá ještě spoustu služby. Stejný model na který se kašlalo a je na benzín bude šrot vhodný na generálku nebo na vyhození.
Z mého okolí si pamatuju firemní felicii 1,3 na LPG...budíž ji už vysoká pec lehká ale měla nalítáno 570 tis km s původním motorem a pořád lítala jak za mlada,čili ji alternativní palivo vůbec nevadilo
Já bych ti poradil svého plynaře, dělá mi i jiné servisní věci už na několikátém autě. Ale je stále vytíženej - a je to ta slavná poslední zatáčka před Vídní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.