Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Praktiky autobazarů

Od: carselladvisor* odpovědí: 1 změna:

V minulém příspěvku (Auto ESA vs. ostatní) jsem Vám nastínil hlavní rizika koupi u autobazaru. Děkuji Al Bundovi, že příspěvek nesmazal a umožnil tím získat informace ostatním. (Kéž by byly užitečné!)

Nemám chuť ani náladu vracet se k tomuto tématu, ale zkušenost, kterou jsem prodělal v minulém týdnu, se mnou natolik otřásla, že si ji nemohu nechat pro sebe.

Kamarádka naškudlila pár peněz a rozhodla se pořídit si za ně auto, samozřejmě ojeté, na nové to nestačilo. Poprosila mě o pomoc, vzhledem ke zkušenostem s autobazarem. S sebou jsme si vzali také odborníka - automechanika. Navštívili jsme největšího autobazar v ČR. Zajímavá zkušenost. Vybírali jsme auto kolem 150.000,-Kč, ve slušném stavu, r.v. cca 2002. Našli jsme. Toyota Yaris. Na první pohled krásný kousek, na pohled druhý... zkrátím to, ať Vás nenudím... Mimimálně o 100tis. stočený tachometr, klima negativní, ABG negativní, nosné části bourané, vyhřívání sedadel negativní. Krásné, ale nepoužitelné. V protokolu se kupující zavazuje za případné závady (bylo jich mnohem víc). Z bazaru jsme odešli (po shlédnutí 3 aut, což zabralo 2 hodiny času). Do večera nám volali ještě 7x, vždy s nějakou "super nabidkou", v podobě slevy nebo výbavy gratis. Přitom jsme při odchodu zdůraznili, že si nepřejeme jakýkoliv kontakt... Další cesta skončila v Extra auto na Černém mostě. Tam jsme si vůz nevybrali, v nabídce nebyl žádný, který by nás zaujal. Jak jsem byl překvapen, když kamarádka rozhodla, že pojedeme do Auto ESA! Jeli jsme, vůz jsme vybrali. Nechali jsme zkontrolovat technický stav, během prohlídky jsem doporučil vyžádat si protokol o stavu vozidla (standartně je k mání až při podpisu smlouvy). Během prohlídky jsme se s technikem shodli na cca 30 rozdílech (technický stav vs. protokol). Nakonec jsme našli společnou řeč. Díky známému jsme nechali auto prolustrovat a zjistili, že v rámci EU nebylo nikdy bourané (nebyla registrována nehoda vrámci EU) a není hledáno jako odcizené. Nutno přiznat, pokud nemáte někoho na Policii ČR, sotva tuto informaci získáte... Přizvaný automechanik také neměl výhrady, kromě toho, že tachometr neodpovídal skutečnému stavu, opotřebení bylo vyšší než bylo uvedeno, vůz byl trochu havarován (výměna dveří), klimatizace nefungovala, topení také nefungovalo... Na základě toho jsme ukecali slevu ve výši 22tisíc. Kamarádka souhlasila a nechtěla slyšet o tom, že bychom to zkusili jinde. No co, je to její rozhodnutí... Prosadil jsem si ale jednu podmínku - smlouvu budeme řešit s pracovníkem, kterého určím. Jelikož jsem v této firmě měl možnost pracovat, několik zaměstnanců jsem znal. Šli jsme proto k "neznámému"zaměstnanci". Ten si vyžádal potřebné doklady a posadil nás na cca 10min.Připravil smlouvu velice rychle, dokonce měl již hotovou pojistku (povinné ručení). Ranilo ho, když jsme nabízenou pojišťovnu odmítli, argumentoval tím, že je nejlepší a levná. Z praxe vím, že je dobrá (nikoliv výborná), levná není...ale provize za zprostředkování je nejzajímavější:o) Pojištění jsme odmítli s tím, že si ho sjednáme sami. Sesypali se na nás 3 zaměstnanci, kteří nás přesvědčovali o nutnosti sjednání pojištění, že nás bez toho nemohou nechat odjet... Když jsme souhlasili se sjednáním pojištění na dobu 1 měsíce, rozmlouvali nám to s tím, že tato pojišťovna nestojí za nic a riskujeme porblémy. V tu chvíli jsem měl chuť obrátit se na ČNB, protože takovéto chování se nejen nehodí, ale je hlavně v rozporu s etickým kodexem v oblasti pojišťovnictví. Kromě toho nám bylo nabídnuto několik "výhodných" produktů... ve finále bychom zaplatili za tyto produkty nepřiměřenou cenu.

Kamarádka měla radost z "nového" auta. Do dnešního dne s ním už sice byla 2x v servisu, ale prý je to normální. No tak asi je. Hlavně že to bere v pohodě a nehodlá se domáhat nároků po autobazaru, protože to by asi nebylo jen tak:o)

 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar clayman

zajimavy pribeh, my koupili auto v malem bazaru, samozrejme nebourane. V servisu rekli: bourane, nastesti malo a velmi kvalitne opravene. Bylo bourane v Nemecku a tak jsme meli stesti na nekoho, kdo na oprave nesetril.

To povinne ruceni je vsude stejne, vsude vam daji tu "nejlepsi" a pak se divi, kdyz to chcete max na 6 mesicu (lze i 1 mesic?) a pak prechazite jinam.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]