Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spotreba Focus mk2 1.6 benzin 74KW

Od: tony* odpovědí: 18 změna:
Zdravim,
monitoruji spotrebu dle palubniho pocitace cca 12 litru na 100km, coz me prijde docela dost. Vim, ze jezdim za studena cca 3km prace/ domu plus obcas nakoupit nebo neco zaridit, ale i tak se mi zda trosku moc. Navic citim, ze auto nema vykon, rve nema drive. Obcas pri dvojce,kdyz sundam nohu s plynu pocukne. Jen zbezne se ptam, co by to tak mohlo byt? Napad me pouze souvislost se vzduchem. Technicka provedena pred 7 mesici, zadne znamky zavad.
Dekuji

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break
hodnocení

0x

Špatně nastavený rozvody.

tony*
hodnocení

Co to pro me znamena? Udelat nove rozvody?
break

Jen můj tip. Přes net se blbě opravuje. Nastavení rozvodů je u duratecu alfa a omega a tady už rozvody měněny budou. Stačí jejich kontrola

 

hodnocení

0x

Vyčistit klapku a její obtokový ventil volnoběhu. Dále s výkonem a pocukáváním dost souvisí nečekaně čidlo rychlosti na převodovce a padá do toho ručička tachometru. Mě tyto opravy vyřešili mnohé problémy na kamarádově mk1 FF.

Palubák mu ukazuje 6-7, ale dá se jet s velmi lehoučkou nohou i za 5,7 delší štreky do 80km/h

Teda to závidím já se s tímhle motorem nedostanu pod 7l *bzum*

Já ztěží, ale jak jsem namontoval palubák z GHIA verze, tak na něj furt čumím a nohu ubírám. Bez něho jsem jel normálně taky za 6-7 :)

Najeto 130tkm hatchback

asd1

Dá se jet i za 5,0 - klidné okresky 100 km tam a 100 km zpět, průměrná rychlost 70 kmh měřeno tankováním. MK1 kombík FYDD. Pod 6 se dostanu kdykoliv. Dálnice 140 kmh kolem 7, město ca 8-9, krátký město studenej motor (do 3 km) studenej motor i víc tak 10.. Sport jízda brzda - plyn 12. MK2 je těžší a "eko" udušenej, tam ta spotřeba bude o něco vyšší...

Řve = bude děravej vejfuk, často pletenec nebo svody (jdou zavařit, dobrá na to je nerez přechodová elektroda) - díra mimo jiné znamená kyslík u lambda sondy, vyhodnotí to jako chudou směs a obohatí = stoupne spotřeba. Obvykle smrdí spaliny v kabině nejvíc při stání na místě..

Cukání - možno víc závad. Pod plynem v nízkých otáčkách často zcivka kabely svíce.. Netáhne = může být vysypanej a ucpanej kat.

Rozvody zkontroluj, často blbě nastavené ze servisu, blbě utažené se můžou i časem posouvat.. Nutné přípravky, trn na kliku (jde udělat ze šroubu), ventildekl dolu a pravítko na vačky (jakýkoliv plocháč který pasuje do zářezů), pokud budou posunutý tak znova utáhnout řemenici kliky (nový šroub, nutno dotáhnout přesně - řemenice nemá pero drží jen třením. Jinak se rozvod šteluje nahoře na vačkách, povolí se vačkový kola. Při utahování se vačkový kolo drží přípravkem, ne klíčem za vačku!)

Příznak blbě nastavenýho rozvoduje často při pomalém přidávání plynu na neutrál kolísání otáček kolem 2000

Volnoběžným ventilem tohle nebude, ale vyčištění neuškodí.. Pozor klapka má povlak těsnicí hmoty, vypadá jak bordel dost lidí to drbe a říká si jak ten sajrat drží *smich* Snímač polohy klapky OK? (Diagnostikou sledovat hodnoty)

tony*
hodnocení

Vyfuk je ok, dival jsem se. Zkousel jsem na neutral 2000 otacek, padaji stejnym tempem, takze rozvodovy remen je ok Spis bych to videl na kabely, civka, svicky. Auto pocukava vzdy na volnobeh kolem 1200 otacek na dvojku ci jednicku.
asd1

To kolísání otáček - při pomalém přidávání plynu na neutrál otáčky nestoupají plynule, ale kolem 2200 to začne houpat nahoru - dolu, až po dalším přidání plynu vyjedou nad 300 a pak jsou zase plynule.. To houpání jsou příznaky lehce posunutýho rozvodu, ale neznamená to aurtomaticky že pokud tenhle projev neni tak jsou rozvody OK..

VAdné zapalování se projevuje nejvíc pod plynem v nízkých otáčkách, klasický test je při 30 kmh dát za 4 a pod plným plynem zryxchlovat, pokud to škube tak se jde po svících/ kabelech/ cívce. Cívka často popraská, pak do ní jde vlhkost a probíjí izolace vinutí = slabší jiskra.

Pokud škube při brzdění motorem tak to bude něco jinýho - bohatost směsi, podpálenej ventil apod.

asd1

Výfuk může mít ruplej pletenec, to nemusí být na první pohled vidět - je to schovaný pod opletem.. Děravý místo bývá očouzený, díry bejvaj těsně vedle držáku vejfuku apod. a na první pohled nemusí být vidět.. Pokud je slyšet hlasitější brblavej zvuk tak je to jasná díra..

tony*
hodnocení

Skube to vyslovene pod 1500 otacky na 1 nebo dvojku. Pri pridani plynu i v nizkych otackach to neskube vubec. Kruci co to muze byt...podotknu ze na nizke otacky 1 nebo 2 prevod je auto strasne citlive

Co jsem četl a možná to asd1 potvrdí, že tyhle Fordí motory jsou rozmlsaný na kvalitu svíček. Nejlíp jedou na ty svoje motorcrafty a taky pochopitelně na nové a né ojeté před smrtí po 80 000km.

Někde na fórech prý Bosche, NGK, Brisky,...tragédie nebo cukačky.

break

Ty svíčky jsou problém, hlavně nesmí mít velkej odtrh třeba 1,3 - 1,4 mm. To pak vůbec nefunguje.

Tak svíčky podle katalogu, já mám do výměny Denso a prý se dávali do některých i jako origo. Buď byl Bosch nebo Denso ale číslo z hlavy nevím.

 

asd1

Pokud to necuká pod plynem tak to nebude zapalováním, spíš chudá směs při volnoběhu nebo něco takovýho... Váha vzduchu (teď nevim jestli MAP nabo MAF), snímač otáček lambda možná taky... Těžko říct, chtělo by to kouknout na hodnoty z čidel a adaptace směsi, tlak paliva, vyndat vstřiky jestli dobře rozprašujou (stříkne se proti kartonu).. Asi i změřit kompresi (podpálenej ventil), ale pokud je stabilní volnoběh tak by měla být OK..

Svíce jedině Motorcraft je spíš mýtus, stačí ty správný obyčejný. Odtrh je dobrý sklepnout na 1,0 - 1,1mm, výrobních 1,3 je moc a větší odtrh taky přetěžuje vinutí cívky a může se probít, pak odejde cívka (na přeskočení jiskry na svíci je potřeba vyšší napětí a skočí to i v cívce)... Origo Motorcraft jsou Bosch, asi i jiní výrobci - Ford si to nechával vyrábět vyrábět v různých fabrikách.. Boch Denso NGK je to celkem jedno, stačí nedávat spešl "lepší" svíce..

standartní odtrh je 1,1mm pro LPG je 0,9mm. Vámi udávaných 1,3mm má pouze ta nejobičejnější svíčka BOSCH.Osobně mám namontované svíčky DENSO PT16VR13
asd1

Pro MK2 nevim, ale pro MK1 1,6 74 kW je originál Motorcraft AYFS22CB a ta má odtrh 1,3. Je možný že to na základě zkušeností pro MK2 snížili na 1,1.Originál už se nedodává a je náhrada. Co vim tak ten motor je i víc "eko" uškrcenej a tolik nejede, i když "línější" může být i tim že MK2 je o metrák těžší, může mít i jiný převody..

Dle výkonu je to stejné ale převodovka je kratší takže to točí víc a spotřeba je větší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]