Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Do práce - e-kolo, e-skútr, skútr

Od: sandyna odpovědí: 33 změna:
Zdravím. Do práce to mám 17km/1 cesta. 9km mimo město, 8km přes město (jedno z našich největších, tedy provoz). Dělám R/O směny. Jak teď roste cena PHM, uvažuji nad jinou dopravou, než je auto.
E-kolo líbí se mi, že i když je to s dopomocí, je to pořád pohyb. Normální kolo není pro mě ze zdr. důvodů ideál, navíc dělám v kanceláři, nemůžu být po cestě upocená jak myš.
E-skútr asi by se mi líbil nejvíc, ale co jsem našla tak dojezd 40km a to už se bojím, aby to nezdechlo 2km od baráku.
Skútr - praktičnost doplňování paliva. Dá se na tom vyrazit i dál a na každé pumpě problém vyřešen.
Můj cenový limit je tak 60tis.
Řešil jste někdo podobné dilema? Máte nějakou radu, postřeh, názor? Má to vůbec cenu za tyhle peníze? Uvádím jako důvod cenu paliva, ale už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou na nějakou takovou hračku. Prostě alternativu na léto plné

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

1. Je zde asi 100x vyšší pravděpodobnost na km jízdy, že na jednostopém vozidle přijdete o život, nebo budete vážně zraněna. Co v autě končí ťukancem za pár tisíc, na jednostopém vozidle může znammenat vaši poslední jízdu. Na jednostopém vozidle vás řidiči snadněji přehlédnou. Vím, co říkám, na motorce jsem lezdil, do školy, do práce, za holkama i do zahraničí.

2. Na jednostopém vozidle vás karoserie nechrání před povětrnostními vlivy, topení vás nezahřeje, klima nezchladí, v chladnu budete muset být nabalena jak na severní pól, v létě budete upocená. Když nečekaně přijde désť, tak i zablácenná. prakticky nemůžete jet v sukni. Pokud pracuete někde zalezlá, tak prosím, pokud ve styku s lidmi a zákazníky, tak se v práci musíte převléct. Že vám helma zplácne vlasy je vám snad jasné..

3..Ten dojezd by nějaké lepší elektrokolo dalo ale hlavně mimo město pojedete samozřejmě 2x..3x déle, než autem. Při denním využívání ale připočtěte náklady na novou baterii cca každé 3 roky. Baterky nejsou levné. Nejlevnější elektrické skůtry mají olověnou baterku se srandovním dojezdem. Pro vaše dojíždění bude elektrický skůtr začínat někde na 60..70 tis. Benzínový skůtr s dojezdem problém mít nebude, ale ten jezdí cca za 3l. Když k ní připočtete vícenáklady spojené s pořízením a údržbou, tak nic neušetříte naoopak, protože auto si také na 99 % necháte.

4, Takže nám zbývá důvod koupit si něco pro radost, ať už pro svoji, nebo že chcete vypadat zajímavě. Tedy že se na tom párkrát svezete pro radost. To mi přijde nejlepší ten klasický benzínový skůtr.

5 Jistý smysl vidím v elektrické koloběžce v kufru auta, což je tzv. přibližovadlo poslední míle. Předeším, pro lidi, kteří nemohou zaparkovat až u práce. Problém může být tím, že na tomto prostředku nemáte co dělat na chodníku a na silnici s provozem je to dost nepříjemné a dají se čekat i nějaké legislativní úpravy. Takže i pro toto použití musí být vhodné podmínky.

k2

Je zde asi 100x vyšší pravděpodobnost na km jízdy, že na jednostopém vozidle přijdete o život, nebo budete vážně zraněna.

Puvod ci zdroj teto informace/statistiky?

Ještě bych doplnil nemožnost vést větší nákup a problematiku zaparkování. Tyhle věci nejde tak zabezpečit, jako auto a navíc jsou větším lákadlem jak pro zloděje, tak pro lidi, kteří rádi škodí. To vám prakticky znemožní parkovat tam, kde auto bez problémů necháte.

rizikadoprav

těch statistik je více, třeba tady je to dokonce ještě více nez 100x idnes.cz/...

k2: Takovou statistiku si můžete jen odhadnout, ale není to moc těžké. Vězměme si rok 2020.

Na silnici zemřelo 161 řidičů aut, řidičů jednostopých vozidel 99. Toto jou tvrdá čísla. Dále musíme odhadovat. Kolik km se u ná celkem najede v autech a kolik km na jednostopých vozidlech. A tady je jasné, že ta čísla jsou zcela neporovnatelná. Máme u nás 6 000 000 osobních aut a najedou průměrně 15 000 km ročně. To máme 90 000 000 000 najetých km na těch 161 mrtvých řidičů. Odhadnout, kolik lidé celkem najedou na motorkách a kolech klidně nechám na vás. ;)

Ale je to prostě neporovnatelné, kdežto počty mrtvých porovnatelné jsou.

Byl bych pro benzínový skutr. Parkování obvykle lepší než v autě, zima se bá pořešit vhodným oblečením, běžný nákup pod sedlo .

sirokko

@tomkk Přesně. Kdyby ten nájezd jednostopých byl stejný, tak už by museli motorky a kola zakázat kvůli úmrtnosti.

Ano, kdyby se to hodnotilo jen na zakladě rizik, tak těžko mohou na jedné straně u aut vyžadovat pásy, airbagy, abs, deformační zóny, dpf filtry a crasch testy u aut a na druhé straně povolovat motocykly, které nic z toho nemají. Ta tolerance vychází z jakéhosi zvykového práva, prostě to zakazat nejde. Podobně i kola.
sirokko

Samozřejmě nechci, aby se cokoli zakazovalo. Jen jsem reagoval na vlákno ohledně poměru mrtvol autaři/jednostopaři.

K té statistice - kolik % úmrtnosti ( havárií) jednostopých vozidel mají na svědomí řidiči aut? Takže by bylo lepší zakázat auta, protože krom vynulování počtu mrtvých u aut by se podstatně snížil počer mrtvých u jednostopých vozidel *smich*

Kolikrát jsem tedy mrtvý, když jsem najel na silničním kole 60tisic km? I když je fakt, že je to rok od roku horší...
Jestli jste těch 60 tis. najel v silničním provozu, tak už jste vlastně mrtvý, akorát to ještě nevíte. Při takto častém ježdění násobně roste pravděpodobnost rakoviny prostaty. A mimochodem, kdy jste byl naposledy na PET-CT plic? ;)
Před týdnem, post covid zápal plic
Vždyť to říkám, máte je z toho dýchání výfukových plynů načatý.
Vždyť to píšu, zápal plic po covidu. Ale je fakt, že před dvěma lety při začátku covidu žádné auta nejezdily a vzduch byl čistý. Snažím se vyhýbat frekventovanym tahům nebo jezdím v Rakousku. Tam je malý provoz, nemají vykuchane filtry a navíc máte stoprocentní jistotu, že vás nikdo nesejme! Ta tabulka by ještě chtěla přepracovat dle jednotlivých států.

 

hodnocení

2x

100x vyšší pravděpodobnost nehody může napsat jen někdo nesnášející jednostopá vozidla. Nejsem příznivcem elektrohraček, ale solidní el. skútr by to měl zvládnout. Osobně bych si vybral benzínový skutr, u některých elektro by mohl být časem problém s legislativou - dost z těch co dnes běžně jezdí už by mělo mít reg. značku.

Parkování u skutru obvykle lepší než u auta, v ranním provozu nemusím řešit bezpečné předjíždění kolegů cyklistů na ucpaných cestách , zima se dá pořešit vhodným oblečením a normální nákup se vleze pod sedlo,případně se dá doplnit kufr

Blábolíte nesmysly, já jízdu na motorce miluji, ale právě proto vím, jak je nebezpečná.

Použiji tabulku z odkazu, který tu dal rizikadoprav. Nejsou v ní zranění, ale jen úmrtí.

Na ujetý km je pravděpodobnost úmrtí na motocyklu 35 x vyšší, než v autě. Je vám to málo? Kdybyste měl dceru, doporučil byste jí způsob dopravy do zaměstnání, který je 35 x nebezpečnější, než jízda autem?*sok*

Do práce - e-kolo, e-skútr, skútr

 

tojejedno
hodnocení

1x

jezdil jsem na skutru 2 roky do práce, 19 km, květen až září, ráno zima (nutno se nabalit,je li ráno 10C na skutru je pocitovka tak nula ) odpoledne horko (oblečení z rána není kam dát) ušetřeno nula nula nic , po dvou letech šel skutr z domu

 

joudic*
hodnocení

0x
skutr nic nezere, ale uz vidim jak na nem jezdim nekam do prace, cely zhavy, mozna tak v lete nektere dny

 

hodnocení

0x

Chcete ušetřit za palivo a přitom budete kupovat něco za 60 táců? Trochu protimluv. Ale taky jsem tak kdysi přemýšlel. Ale aby se oplatila koupě třeba toho skútru, tak vám to bude "vydělávat" až za pěkných pár let. Teda pokud se na tom něco nepokaká. Smysl by mělo koupit něco do 10tis a aby to jezdilo aspon nějaký rok, aby se to oplatilo.

Ekolo je super věc, ale 17km skoro každý den..nevím..ale třeba jo..člověk se na tom skoro vůbec neunaví a navíc když pak v práci sedíte v kanclu.. Co se týče ušetření jako takového, je to ta nejlepší varianta (nepočítám normální kolo).

Ženská nebude chtít starý otlučený skůtr za 10 k, ta bude chtít něco na parádu. Navíc něco, co dokáže denně jezdit 34 km za 10 k nekoupíte, za ti tzj nějakou utahanou padesátku.

Ono i ta 50 by stačila..ale to by ji zachvíli přestalo asi bavit se ploužit. Ale oproti e-kolu nemusí šlapat vůbec :) Možná se dá sehnat nějaká 125 za nižší cenu, ale zase to nacpe do prvoservisu+výměna gum apod.

Tohle jsem kdysi taky řešil a nemělo to řešení :) Auto je auto.

Nejvíc se asi vyplatí veřejná doprava. Člověk nemusí nic vlastnit, nic se neposere, neplatí stk apod.

@mernet

Chce to hledat a nenechat nákup na poslední chvíli , na jaře půjdou ceny i u jetých dost nahoru . Solidní 125 ccm se dá sehnat za 30 , i když 50 ccm na ježdění v tomhle rozsahu stačí. Co se týče MHD, ne každý nastoupí u baráku a vystoupí i firmy. Někdo to má třeba 2 km k zastávce a další 2 km od zastávky ...

 

hodnocení

0x
avatar stir
Jestli se z nějakého důvodu vyhýbáte normálnímu kolu, tak vám bude vadit i to ekolo. Výkon sice podáváte nižší, ale i tak se dá na něm dobře potit. A kdo má problém ujet na normálním kole 20km, tak to ekolo použije několikrát z počátečního nadšení. Ten kdo pravidelně jezdí na kole, ekolo určitě potřebovat nebude, protože pro takového člověka je 20km nic. Kdo zvyklý není, ať si koupí ekolobezku nebo ten eskutr, nicméně s dojezdem vyšším než těch 40km, protože to je jen v ideálních podminkach. Takže pokud není možnost nabíjet i v práci, je těch udavanycb 40km málo. Navíc není pro baterii vhodné denodenni nabíjení do 100% a vybíjení pod 20 nebo 10%.

A uplně nejlepší je, kdo na e-kole nejezdil (soudím podle příspěvku) a plácá nesmysly ;)

A jaký je Teda rozdíl? Abych se nezpotil, pojedu úplně stejně na normálním nebo ekole, akorát s tím rozdílem, že na tom ekole pojede o něco rychleji, protože nějaké waty navíc dodá elektromotor. Navíc jak sama píše, je zdravotně indisponovaná a kolo jí vadí. Šlapat bude muset na obojím, jde jen o výkon. Kdo na kole normálně nejezdí, už vidím, jak ho to ježdění baví do práce a je úplně jedno, jestli je nebo není na baterky.

 

hodnocení

0x

Také jsem v mládí jezdil na kole...odnesl jsem to zdravotně.Děkuji už nechci sedět na kole a otlačovat si zadek.Fakt NE !

A nejde na tom za každého počasí ! A ani celoročně.A i tak.

Ráno zima jako blázen a odpoledne vedro.Ráno nabalit a kam odpoledne věci? A co nákup?

A pořizovací cena toho přibližovadla? Pokud jde o skůtr,tak to taky žere a ne zrovna málo.A taky je potřeba servis,...STK...povinné ručení...

 

el
hodnocení

0x
Skútr nebo elektrokolo je fajn, ale kupovat to jen z důvodu úspory za palivo nema smysl, důvod musí byt jiný a úspora za palivo má být jen bonus navíc.
I obyčejné kolo dneska nejezdí zadarmo, když připočtu náklady za servis a elektrokolo či skútr je ještě dražší.
Píšete jen o létě odečteme deštivé dny a ve výsledku se bude jednat jen a pár týdnů ježdění ročně.
Nema to smysl ani při ceně 50 Kč za litr PHM.

Přesně tak. Kdyby to měla i jako koníček-zálibu, tak by to smysl dávat začalo.

 

 

hodnocení

0x

Mě pro Vás vychází e-kolo :)

Kancelář + e-kolo jako trocha pohybu(neznám detailně zdravotní důvody)

Těch deštivých dnů, tedy spíš "hodin" kdy ráno a odpoledne jedu je čím dál míň. Pláštěnka na kolo také existuje. Vítr v zádech je fajn, ale nechápu, že mě ráno i odpoledne vychází vítr do čenichu :) To se pak motor hodí.

Košík na kolo se také dá namontovat.

Trochu bych přemýšlel kde budu e-kolo zamykat.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Nejjednodušší je požádat zaměstnavatele o náklady za jízdné. Jinak odcházím :)

 

 

hodnocení

0x
Přispěji taky do diskuze. Ekolo Guewer Gross mám už 13 let ,mám noční a denní a když neprší či nesněží tak jezdím celoročně do práce 20 km tam a 20 km zpátky. Baterku jsem měnil po deseti letech. Ekolo za 20 000 kč se mi po dvou letech zaplatilo, nová baterie po necelém roce taky. Když delší dobu na kole nejedu tak jsem už celý nesvůj. Je to jedna z mých velkých radostí. Na obyčejném kole jsem do práce před tím jezdil 15 let a za tu dobu mě nic nesrazilo. Nenechte ze odradit od jízdy na ekole. V zimě se to dá řešit oblečením a v létě je to lepší než v autě kde než začne působit klima je vedro. Hodně rad tu je od lidí, kteří o skutečné jízdě a zkušenostech s ekolem nic neví ale má potřebu se vyjadřovat. Já se i po 13-ti letech stále na každou jízdu na ekole těším.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]