Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nelineární zvyšování otáček, rachot při zrychlování -Mercedes C200 CDI W204

Od: palac odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

rád bych poprosil o pomoc identifikace příčiny problému.

Vlastním Mercedes C200 CDI W204 manuál ročník 2013, zakoupen v bazaru po třech majitelích. Najeto cca 170k KM.
Již několik měsíců pozoruji zhoršující se symptomy:

-Při studeném startu se od motoru ozývá pravidelné ťukání ve frekvenci cca 4x/Sekunda. ťukání po několika desítkách vteřin mizí.

-Celým autem kmitají značné vibrace citelné na podlaze vozidla, řadící páce, volantu.

-Při akceleraci na všech stupních rychlosti se neustále ozývá chrastící zvuk od motoru/spojky/převodovky. Ozývá se pouze při zařazené rychlosti. Na volnoběh nepozoruji.

-Při akceleraci na všech stupních rychlosti se otáčky motoru nezvedají lineárně/kontinuálně, ale dochází k jakýmsi téměř pravidelným výkyvům v rámci zvyšování otáček. Tento efekt se projevuje i na rychlosti vozidla - Jinými slovy, když přidávám plyn, ručička otáček i rychlosti se při stejném tlaku na plyn zvyšuje chvilkami rychleji, poté pomaleji, poté zase rychleji. Sleduji tento efekt zřetelnější při nižších stupních rychlosti - Na jedničku jde tento efekt poznat mnohem zřetelněji než třeba na čtverku.

-Nezdá se mi, že by spojka prokluzovala podle informací, které jsem načetl z různých diskuzí a článků. Auto je stále schopne zahrabat při rozjezdu, když se posnažím. Spojka měněna za novou dle servisních dokladů na konci roku 2020 - od té doby na ni najeto cca 40k KM.

-Auto má nainstalováno tažné zařízení (podezírám tedy nikdy neměněný dvouhmotový setrvačník?)

-Nutno říct, že celkové odpružení vozidla je taky na výměnu, jelikož silentbloky řízení jsou určitě zcela rozbité - Sleduji i gumové řízení. Cítím každý kámen a komfort tak typický mercedesu je dávno ten tam. Netuším, zda má vliv na výše popsaný efekt, ale pro jistotu píšu, kdyby náhodou mělo.
Prosím o radu, jakým problémům vlastně čelím a co je dle vás nejpravděpodobnější příčinou.

Děkuji a přeji hezký den, AP

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Hádám špatné vstřiky, setrvák, možná i rozvody. K tomu zmiňujete KO nápravu a odpružení. Skoro bych řekl, že nejlepším řešením bude prodej toho vraku a koupě něčeho, co nemá reálně najeto 500 000 km. Jinak začněte návštěvou servisu s pořádnou diagnostikou - ideálně autorizák.

 

kamos
hodnocení

0x
Vychechlana klikova hridel. Motor je pred smrti ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]