Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektroinstalace - tažné

Od: hlavik® odpovědí: 6 změna:
Proč se u typové elektropřípojky připojuje kabel k brzdové mu světlu? Čím ho najdu? Děkuji :)

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Brzdová světla jsou dost důležitá i u přívěsu, tak proto.

Zapojení: odkaz

Voltmetr a pomocník šlapající na brzu by pomohl.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Kabel v autě si najdeš pomoci žarovkový zkoušečky
Zbytek dotazu chce upřesnit na jaky auto davaš tažny?
Typ elektroinstalace je tam canbus? Jakej kabel dle schematu de k brzdam?

 

hodnocení

amsa.cz/...
Nic co bych nezvládl, jen mě zaráží to připojení k brzdovému světlu.

 

hodnocení

0x

Opel nemá asi brzdové světlo ve spoelčné kabeláži, ale má extra kabel mimo svazek dozadu ke kufru. Proto i typová instalace si vyžaduje ono dopojení na tohle odbočení.

Pokud se ptáš na samotný fakt, proč musí mít přívěs brzdové světlo, tak pevně doufám, že se na tohle neptáš, protože to se může divit leda vůl.

Důležité jsou všechny svítilny, které vozík zakrývá.

Vyjímka je u světel zpátečky, která jsou povinná až u velkých vozíků. Stejně jako vozíky na šířku přesahující 1,2m jsou povinná přední obrysová světla.

amsa.cz/...

Drát najdeš žárovkouvou zkoušečkou, kdy jeden konec dáš na kostru a na druhý konec přes žárovku dáš ostrý špendlík a hledáš vodič, kde svítí (musíš mít pochopitelně sešlápnutý pedál, aby brzdovky svítily).

 

hodnocení

To už tady bylo, přijel jsem na STK a brzdová světla nic. Tenhle způsob spojování vodičů není zrovna spolehlivý, v lepších dílnách to prý pájí.

Lepší dílny objednávají zákazníkovy typovou elektroinstalaci s konektory, které se jen nacvaknou nebo případně do krimpují nové.

Rychlospojky jsou extrémě nespolehlivé (ty zamačkávací s vidličkou uvnitř pro zářez). Navíc spousta mechaniků ani neví, jak je použít a vkládají do nich "špatně" oholené vodiče (patří tam zastřižené s izolací a vydlička si je oholí sama a zařízne se sama do jádra).

Pájení je taky problém, protože zvláště mechanici a lidi kolem LPG pájet neumí. a spoje omotávají lacinou izolačkou, která se po čase odbaluje a všude plandá a nechává lep.

...

U té brzdovky. Nic ti nebrání pin vypíchnout přípravkem z těla konektoru, odstřihnout, spojit s druhým drátem od krabičky tažáku zamotáním a nakrimpovat ten samí pin zpět krimp kleštěma. Pak vložit zpět do tělesa konektoru a zapojit.

Bohužel cche to znalosti a ti mechanici nemají, co vidím ty čokolády a rychlospojky a jiná zvěrstva.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]