Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybíjení akumulátoru

Od: lada® odpovědí: 6 změna:

Milí rádcové, vlastním os. auto KIA a v poslední době mám problém s akumulátorem. Jeho schopnost ráno natočit motor je někdy nejistá. Akumulátor je rok v provozu a napětí na alternátoru 14,2V trvale, při běhu motoru. Jedna z možností je odběr z baterie v klidu vozidla. Měřil někdo tuto hodnotu proudu? Děkuji.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Požiadajte nejakého servisáka, čo má záťažový tester autobatérií, nech Vám ju premeria.
Nebolo by od veci ju pravidelne dobiť.
Taktiež skontrolujte, či nie sú zaoxidované spoje či póly na baterke (u moderných batérií sa to deje ale minimálne) a či sú dotiahnuté všetky šroubky.
Ale k meraniu - meria sa to dosť blbo. Chcelo by to ampérmeter so záznamom a ráno si pozrieť graf nameraného prúdu. Ten asi nemáte.
Prvú pol hodinu (+/-) má auto odber pomerne veľký. Potom sa začnú vypínať RJ a odber sa začne znižovať. Nemajúc v tej dobe presný kliešťový ampérmeter, poskladal som si k tomu forichtung - kus drôtu s vypínačom, ktorým som batériu pripojil ku kostre. Nechcel som ju niekoľko hodín nechať bežať cez ampérmeter. Ten som pripájal paralelne k vypínaču. Po pripojení ampérmetru som vypol vypínač a hypnotizoval displej multimetra. Takto som k tomu behal čo pol hodina a zistil veľké H... Odber okolo 30 mA. A baterka v háji. Kúpil som novú a už má za sebou 4 roky. Ak by bol odber výraznejšie vyšší, vyťaháte poistky podozrivých okruhov (alebo proste políte interval), vyradíte alarm a meriate, až kým nenájdete vinníkov.
Pred meraním môžete ešte skúsiť po jazde batériu odkostriť a pripojiť až pred jazdou (pokiaľ to RJ v aute zvládnu bez servisu). Uvidíte, či to bude štartovať lepšie.
hodnocení

To je ono, co jsem potřeboval. Zhruba jsem již provedl, co jste popsal: Kontrola dotažení spojů, oxidace v okolí kontaktů a externí nabití do maxima. Nakonec pak změření předmětného proudu v klidovém stavu. Ten jsem v příspěvku neuvedl, mohlo by to ovlivnit příp. odpovědi. Proud jsem měřil analogem (možnost ovlivnění pulzní složkou z elektroniky auta) a hodnota I = 38 - 42mA v rytmu blikání LED na palubce. Ampérmetr jsem jednoduše připojil mezi + baterky a svorku. Tu pak povolil a nadzvedl. Měřil jsem cca 2 minuty. Podle Vašeho postupu to zkusím ještě v delším časovém úseku. Přípravek mám též. Nedá se totiž vyloučit vyšší odběr až v pozdější době. Zatím dík.

 

hodnocení

0x

Odběr se samozřejmě změřit dá, ale nemělo by to dělat tolik, aby se to poznalo za jedinou noc. Kdyby to bylo vlastním odběrem auta v klidu, tak by měl být zásadní rozdíl v tom, jestli auto stálo třeba 12 hodin, nebo třeba celý výkend. Může být problém i ve startéru, nebo v přechoďáku na cestě mezi baterií a startérem. Napětí měříte jak a kde? Jak moc poklesne při startu?

 

007cz
21.02.22 19:53
hodnocení

0x
Jaká KIA?
21.02.22 20:06
hodnocení

KIA Ceed.

007cz
ed, jd, cd?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]